خبر

معاملات خرد با یک درصد بازار را بست

معاملات خرد با یک درصد بازار را بست

441681 602 - معاملات خرد با یک درصد بازار را بست

اقتصاد۲۴- امروز در معاملات بورس تهران، بیش از هفت میلیارد و ۶۲۴ میلیون سهم، حق‌تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۴۰ هزار و ۶۴۶ میلیارد ریال معامله شد.

همچنین معدنی و صنعتی گل گهر (کگل) با ۹۷۷ واحد، فولاد مبارکه اصفهان (فولاد) با ۸۶۳ واحد، شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی (شستا) با ۵۳۳ واحد، فولاد خوزستان (فخوز) با ۴۳۳ واحد و ذوب آهن اصفهان (ذوب) با ۲۶۱ واحد تاثیر مثبت بر شاخص بورس داشتند.در مقابل، گسترش نفت و گاز پارسیان (پارسان) با ۸۶۸ واحد، صنایع پتروشیمی خلیج فارس (فارس) با ۲۶۵ واحد، سرمایه‌گذاری صندوق بازنشستگی (وصندوق) با ۲۴۳ واحد، مبین انرژی خلیج فارس (مبین) با ۲۳۶ واحد و مخابرات ایران (اخایر) با ۲۱۱ واحد تاثیر منفی بر شاخص بورس همراه شد.

بر اساس گزارش ایرنا امروز نماد سیمان اردستان (اردستان)، گسترش سرمایه‌گذاری ایران خودرو (خگستر)، نوش مازندران (غنوش)، ذوب آهن اصفهان (ذوب)، شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی (شستا)، فولاد مبارکه اصفهان (فولاد) و پالایش نفت اصفهان (شپنا) در نماد‌های پُرتراکنش قرار داشتند.گروه فلزات اساسی هم در معاملات امروز صدرنشین برترین گروه‌های صنعت شد و در این گروه ۵۶۵ میلیون و ۹۰۱ هزار برگه سهم به ارزش ۲ هزار و ۷۵۶ میلیارد ریال دادوستد شد.

عملکرد فرابورس

 در آن سوی بازار، شاخص کل فرابورس هم ۷۴ واحد بالا رفت و به سطح ۲۰ هزار و ۱۷۰ واحد رسید.در این بازار بیش از ۶ میلیارد و ۶۰۵ میلیون برگه سهم و اوراق مالی دادوستد شد و تعداد دفعات معاملات امروز فرابورس بیش از ۲۲۳ هزار و ۲۶ نوبت بود.


بیشتر بخوانید:خبر ویژه برای جاماندگان سهام عدالت


پلیمر آریاساسول (آریا)، مجتمع جهان فولاد سیرجان (فجهان)، بیمه پاسارگاد (بپاس)، بهمن دیزل (خدیزل)، پتروشیمی زاگرس (زاگرس) و پویا زرکان آق دره (فزر) تاثیر مثبت بر شاخص فرابورس داشتند.همچنین مدیریت انرژی امید تابان هور (وهور)، پتروشیمی مارون (مارون)، پخش البرز (پخش)، پاکدیس (غدیس)، توریل (توکاریل) و پالایش نفت لاوان (شاوان) با تاثیر منفی بر این شاخص همراه بودند.

ارزش معاملات

امروز بازار سرمایه شاهد معاملاتی به ارزش ۲۵۰ هزار و ۴۷۴ میلیارد تومان در مجموع دو بازار  بورس و فرابورس بود. با وجود ثبت این رقم بزرگ در آمار معاملات بازار سرمایه، اما ارزش معاملات خرد تنها سه هزار و ۷۰۲ میلیارد تومان بود! این رقم نسبت به روز گذشته هم کاهش داشت و حاکی از تداوم روند نزولی ارزش معاملات خرد به ویژه طی ۱۰ روز گذشته است.

منبع: تجارت نیوز

منبع :
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
امکان ها مجله اینترنتی سرگرمی متافیزیک ساخت وبلاگ صداقت موتور جستجو توسعه فردی