عمومی

مزایای صدور مجوز برای استارت آپ ها

مزایای صدور مجوز برای استارت آپ ها

موسسان استارت‌آپ برای راه‌اندازی و رشد موفقیت‌آمیز کسب‌وکار خود به هر ابزاری که در اختیار دارند نیاز دارند. یکی از این ابزارها درک روشنی از نحوه مجوز مدل کسب و کار را می توان برای حمایت از اهداف، از جمله سرعت در بازاریابی و ثبت مالکیت معنوی که برای سرمایه گذاران جذاب است.

مفهوم صدور مجوز برای مدت بسیار طولانی وجود داشته است. مخترع اولین فناوری ثبت شده-ساموئل هاپکینز ، در سال ۱۷۹۰ ، برای یک روش جدید تولید پتاس و مروارید خاکستر-سال آینده آن را به یک تاجر محلی مجوز داد ، می گوید: ://invention.si.edu/licensing-first-us-patent “>Arthur Daemmrich در مرکز Lemelson برای مطالعه اختراع و نوآوری. 

اصولاً، یک طرف (مخترع یا هنرمند) به طرف دیگر (معمولاً یک شرکت) حق تولید و فروش چیزی را که ایجاد کرده است، می دهد.

تا آنجا که من می توانم بگویم، اکثر بنیانگذاران استارت آپ چندان با مفهوم صدور مجوز یک محصول در بازار آشنا نیستند. سرمایه گذاری – روش سنتی ارائه یک محصول یا خدمات به بازار – همه شکوه را به دست می آورد. منطقی است: شما همه این کارها را خودتان انجام می دهید.

مجوز می تواند جایگزینی برای سرمایه گذاری باشد، اما همچنین می تواند کاملاً مکمل باشد. در اینجا شش مزیت عمده ای که درک مجوز محصول به بنیانگذاران استارت آپ ارائه می دهد، آورده شده است.

۱٫ اگر بسیار خلاق هستید و ایده های زیادی دارید، لازم نیست فقط یکی را انتخاب کنید.

شروع یک کسب و کار جدید تجاری سازی هر یک از ایده های خود عملی نیست. به هر حال برخی از ایده ها برای توسعه کسب و کار مناسب نیستند. اگر درک درستی از نحوه عملکرد فرآیند صدور مجوز داشته باشید، مجبور نخواهید بود ایده‌های خود را برای محصولات جدید کنار بگذارید، زیرا زمان صدور مجوز بسیار کمتر از راه‌اندازی است.

۲٫ کاهش ریسک و هزینه‌ها.

اکثر استارت‌آپ‌ها فاقد بودجه، زمان و/یا تجربه واقعی هستند که برای راه‌اندازی یک محصول موفق جدید نیاز دارند. یا خدمات وقتی مجوز فناوری خود را به یک شرکت تاسیس می‌کنید، آن شرکت و منابع بی‌شماری آن شریک شما می‌شوند. برای مثال، دیگر نیازی به ایجاد زنجیره تامین، روابط با خرده فروشان و بخش بازاریابی خود ندارید. این هزینه‌های شما را کاهش می‌دهد که ریسک را کاهش می‌دهد.

مجوز به‌ویژه برای استارت‌آپ‌هایی مفید است که توسعه و پیاده‌سازی فناوری‌شان پرهزینه است.

۳٫ می توانید سریعتر وارد بازار شوید.

سرعت به بازار مثل همیشه مرتبط است.

«در صورت مساوی بودن، سریع‌ترین شرکت در هر بازاری برنده خواهد شد. سرعت یک ویژگی تعیین‌کننده – اگر نه مشخصه تعیین‌کننده – رهبر در تقریباً هر صنعتی است که به آن نگاه می‌کنید،» دیو می‌گوید. Girouard، بنیانگذار Upstart و رئیس سابق Google Enterprise.

یک مزیت بزرگ صدور مجوز سرعت است. شکست دادن دیگران در بازار و تبدیل شدن به اصیل شدن در چشم مصرف کنندگان یک نوع محافظت عالی است. یک دارنده مجوز خوب منابع لازم برای تجاری سازی محصول یا خدمات شما را در مقیاس بسیار سریعتر از آنچه خودتان می توانید در اختیار دارد.

اگر شما تازه شروع کرده اید و هیچ گونه مالکیت معنوی ندارید، باید مجوز مالکیت معنوی را از شخص ثالث در نظر بگیرید. این یک راه بسیار سریعتر برای به دست آوردن IP است، زیرا صدور اختراعات حداقل چند سال طول می کشد.

“مجوز در حقوق مربوط به گروه مشاوره صدور مجوز. 

مکان های زیادی برای جستجوی مالکیت معنوی برای تجاری سازی وجود دارد، از دانشگاه‌های تحقیقاتی گرفته تا شرکت‌هایی که مجوز مالکیت معنوی آنها را صادر می‌کنند. مانند گرفتن حق اختراع، مجوز استفاده از مالکیت معنوی برای سرمایه گذاران جذاب خواهد بود.

۴٫ شما می توانید درآمد اضافی ایجاد کنید و از آن برای تامین مالی نوآوری خود استفاده کنید.

آیا برنامه‌ای برای استفاده از تمام فناوری‌های غیرهسته‌ای که استارت‌آپ شما اختراع کرده‌اید دارید؟ ممکن است برای دیگران مفید باشند. با صدور مجوز برای این فناوری‌ها، می‌توانید درآمد بیشتری برای رشد و مقیاس‌بندی خود ایجاد کنید. آی‌بی‌ام نمونه‌ای کلاسیک از شرکت‌هایی است که به فناوری‌هایی که توسعه می‌دهد مجوز می‌دهد.

۵٫ شما به خودتان یک استراتژی خروج دیگر می دهید.

نرخ شکست استارت‌آپ‌ها با توجه به هزینه و زمان لازم برای راه‌اندازی محصول یا خدمات جدید، نسبتاً بالا است. بنابراین، با نگاه کردن به آینده، فرض کنید پول شما تمام شده است. داشتن چندین استراتژی خروج می تواند بسیار مفید باشد. ممکن است تصمیم بگیرید که بهتر است مجوز محصول یا خدمات خود را صادر کنید و از متحمل شدن هزینه‌های اضافی اجتناب کنید.

“گاهی اوقات، سهامداران از مدیریت یا درخواست می‌کنند. MaRS در Startup Toolkit خود.

۶٫ شما برنامه‌های پتنت ارزشمندتری را پیش‌نویس خواهید کرد.

با نگاه کردن به آینده و در نظر گرفتن اینکه چگونه می توانید مجوز را در مدل کسب و کار نوپا خود بگنجانید، می توانید یک استراتژی مالکیت فکری طراحی کنید که اجازه می دهد جریان های درآمدی متعدد این امر ارزش کسب و کار شما را در بازار افزایش می دهد و به شما کمک می کند پول جمع آوری کنید و شراکت هایی ایجاد کنید که می تواند شانس موفقیت شما را افزایش دهد. مالکیت معنوی باید از منظر تجاری و نه تنها از منظر قانونی مورد بررسی قرار گیرد.

مدل کسب و کار صدور مجوز مزایای بالقوه بسیاری را برای بنیانگذاران استارتاپ این ابزار مفیدی برای زنده کردن چشم انداز شما است — ابزاری که هر کارآفرینی باید درباره آن بداند.

عقایدی که در اینجا توسط ستون نویسان Inc.com بیان شده متعلق به خودشان است، نه نظرات Inc.com.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
امکان ها مجله اینترنتی سرگرمی متافیزیک ساخت وبلاگ صداقت موتور جستجو توسعه فردی