7 اشتباه ارتباطی که در محل کار مرتکب می شوید
۷ اشتباه ارتباطی که در محل کار مرتکب می شوید
ارتباط نیاز به کار دارد و ممکن است دشوار باشد—در هر دو طرف گفتگو – برای بهبود آن ممکن است حتی متوجه نباشید که کار باید انجام شود. اما به این فکر کنید: احتمالاً زمان بیشتری را صرف حدس زدن هدف پشت ارتباط ضعیف میکنید تا اینکه برای بهبود آن تلاش کنید.
“اوه، او عمداً از من کپی نکرد.”
“او اطلاعاتی را پنهان می کند تا زندگی من را سخت تر کند.”
“اینکه ما را وادار به حدس زدن او کنیم، فقط یک بازی قدرت بزرگ است.”
“چرا او چیزی به این مهم را در ایمیل قرار می دهد؟”
“به هر حال این قرار است به چه معنا باشد؟”
“چرا او از رئیس من کپی کرد؟”
آشنا به نظر می رسد؟
ارتباط خوب مهم ترین عنصر هر تیم موفق را ایجاد می کند. بنابراین برای ایجاد انتظارات واضح در مورد نحوه ارتباط تیم خود وقت بگذارید. در مورد اینکه کجا بهتر کار می کند و چه زمانی خراب می شود بحث کنید.
خبر خوب این است که هنگامی که متوجه شدید چیزی اشتباه است، می توانید آن را برطرف کنید – مانند این هفت اشتباه رایج ارتباطی، که همه ارزش اصلاح دارند، آمار:
۱٫ با فرض نیت مخرب
مطمئناً مردم بازی میکنند—اما نه بیشتر ما، بیشتر اوقات. همه چیز عمدی نیست، بنابراین اجازه ندهید یک نادیده گرفتن بیگناه مانند کنار گذاشتن ایمیل یا کنار گذاشتن یک جلسه باعث کاهش اعتماد شود. با رفتن مستقیم به منبع و درخواست برای شامل شدن – با پاک کردن هوا قبل از ابری شدن با فرضیات، از اضطراب (و درام) خود خلاص شوید.
۲٫ پنهان شدن پشت ایمیل
ایمیل سریع و آسان است، اما به ندرت برای ارتباطات مهم موثر است. هرگز فرض نکنید “آنها یادداشت را دریافت کردند” و کار شما تمام شده است. از ایمیل بهعنوان راهی برای انتقال اخبار بد، یا بهعنوان راهی برای تشدید فشار بر سر همتایان با کپی کردن رئیسشان استفاده نکنید. ایمیل یک ابزار پشتیبانی عالی است، اما به ندرت به عنوان رسانه اصلی خوب عمل می کند.
۳٫ عدم نوشتن تصمیمات
تیمهای عالی با مهارت های ارتباطی عالی می توانند از بین بروند زیرا این مرحله ساده را از دست می دهند. تیمهای با اعتماد بالا اغلب ایدههای خلاقانه زیادی را مطرح میکنند، درباره مزایا و معایب بحث میکنند، سپس تصمیمها را بیشتر به چالش میکشند. با تمام این بحث ها، اعضای تیم هر کدام با خاطره خود از تصمیم خارج می شوند، که ممکن است با یادآوری سایر اعضای تیم مطابقت داشته باشد یا نباشد. نوشتن و خواندن مجدد تصمیمات کلیدی و مراحل بعدی راه مهمی برای حفظ همه افراد در یک جهت است.
۴٫ جلسات بیهوده
فقط در صورتی جلسه برگزار کنید که به دنبال انجام یکی از این دو کار هستید: برای تصمیم گیری و/یا بهبود روابط. اگر به دنبال حذف اطلاعات یا اشتراکگذاری بهروزرسانیهای ساده هستید، در وقت همه صرفهجویی کنید و آن را در یک ایمیل قرار دهید یا به روش دیگری پست کنید. بنابراین هر زمان که جلسه ای برگزار می کنید، از خود بپرسید که آیا واقعاً بهترین استفاده از زمان هر شرکت کننده است؟ اگر پاسخ منفی است، دعوت جلسه خود را مجدداً بررسی کنید تا فقط کسانی را که برای مکالمه و فرآیند تصمیم گیری حیاتی هستند شامل شود.
۵٫ چرخش
هیچ چیز به اندازه استشمام بوی BS باعث نمیشود که مردم را به صدا در بیاورند. اگر میخواهید مردم واقعاً گوش کنند، مطمئن باشید که میتوانند حرف شما را باور کنند. یک فرهنگ ارتباط واقعی تنها زمانی اتفاق می افتد که مردم بتوانند روی صراحت روی یکدیگر حساب کنند. شفافیت و حقیقت گویی را تشویق کنید، با شروع از بالا.
۶٫ بسته بندی خسته کننده
به نظر اساسی می رسد، درست است؟ اگر می خواهید مردم گوش کنند، به شیوه ای جالب صحبت کنید. داستان های معنادار بگویید. پاورپوینت ۳۵ صفحه ای را کنار بگذارید و توضیح دهید که چرا پروژه شما واقعاً اهمیت دارد.
۷٫ گوش دادن نادرست
انسان شناسان با چیزی برای اثبات به صحنه نمی روند. آنها با ظرافت ظاهر می شوند و با دقت گوش می دهند. آنها سوالات بزرگی می پرسند و از پاسخ ها معنا می آفرینند. احتمالات را تصور کنید اگر مدیران بیشتری با نگرش یک انسان شناس به حرف افراد خود گوش دهند. یا اگر نمایندگان فروش بیشتری برای گوش دادن به آنچه مشتریان در مورد سبک زندگی و ارزشهایشان میگویند، کار میکردند.
هیچ چیز سریعتر از ارتباطات ضعیف تیم ها را از مسیر خارج نمی کند. از این اشتباهات رایج اجتناب کنید و راه طولانی را به سمت بهبود بهره وری و مشارکت تیم شما.
این مقاله در مارس ۲۰۱۶ منتشر شده و به روز شده است. عکس از GaudiLab/Shutterstock