خبر

قعطنامه شورای حکام بورس را منفی کرد

قعطنامه شورای حکام بورس را منفی کرد

357885 483 - قعطنامه شورای حکام بورس را منفی کرد

اقتصاد۲۴– بورس امروز کاهش چهار دو هزار و ۱۱ واحدی را تجربه کرد و در نهایت به سطح یک میلیون و ۵۱۸ هزار واحد رسید.

کاهش شاخص کل هم‌وزن بورس

بر اساس داده‌های شرکت بورس و اوراق بهادار، امروز شاخص کل هم‌وزن ۰٫۳ درصد کاهش داشت و به محدوده ۴۱۹ هزار و ۸۶۴ واحدی رسید. معامله‌گران در این روز ۳۹۵ هزار و ۴۷۵ معامله به ارزش ۳۳ هزار و ۴۵۲ میلیارد تومان انجام دادند.

امروز نماد‌های خودور، وبصار، وتجارت، کچاد، خساپا، شستا، خبهمن و وبلمت بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص کل داشتند. همچنین نماد‌های فارس، فملی، شاراک، حکشتی و سفارس بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص کل بورس گذاشتند.

شاخص فرابورس افت کرد

در روز شنبه شاخص فرابورس با کاهش ۳۰ واحدی به محدوده ۲۰ هزار و ۹۱۵ واحد رسید. تعداد معاملات انجام شده در فرابورس نیز ۲۵۷ هزار ۹۸۵ معامله بود.


بیشتر بخوانید: صف خرید و فروش سهام در ۲۱ خرداد


امروز نماد‌های دماوند، ودی، بگیلان، بجهرم، حگهر، وملل و آریا بیشترین تاثیر منفی و نماد‌های فجهان، شرانل، ومهان و خدیزل نیز بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص فرابورس گذاشتند. نماد‌های ددانا، کایزد، کرمان، قچار، فجهان، آریا و قاسم نیز لقب نماد‌های پرتراکنش فرابورس را گرفتند.

آخرین قیمت ۵۸ نماد حداقل سه درصد نسبت به قیمت روز قبل آن‌ها افزایش یافت و ۱۴۶ نماد با کاهش بیش از سه درصدی قیمت همراه بوده‌اند. ارزش کل معاملات خرد بورس و فرابورس نیز در مجموع به حدود سه هزار و ۴۴۵ میلیارد تومان رسید.

در معاملات بازار امروز نماد‌های وآذر، قاسم و فسازان بیشترین خالص خرید حقیقی‌ها را ثبت کردند. همچنین فملی، شبندر، فولاد بیشترین خالص خرید حقوقی‌ها را داشتند.

تغییر روند بازار سرمایه با قطعنامه

طی روز‌های اخیر شورای حکام آژانس اتمی قطعنامه‌ای علیه ایران تصویب کردند. کارشناسان عقیده دارند که این قطعنامه یک شوک منفی برای بورس است و تالار شیشه‌ای نیز امروز به همین دلیل سرخ‌پوش شد. البته این روند موقت است و بازار سرمایه پس گذشت یک هفته الی ۱۰ روز به روند عادی خود باز می‌گردد.

منبع: تجارت نیوز

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
امکان ها مجله اینترنتی سرگرمی متافیزیک ساخت وبلاگ صداقت موتور جستجو توسعه فردی