عمومی

از آرشیو: قدرت خواندن

از آرشیو: قدرت خواندن

کارلیل گفته است که مجموعه کتابها یک دانشگاه است. حیف است که هزاران انسان جاه طلب و پرانرژی که فرصت های تحصیلی خود را در سنین مدرسه از دست داده اند و به دلیل از دست دادن خود احساس می کنند فلج شده اند، نمی توانند اهمیت این را درک کنند، نمی توانند امکانات انباشته عظیم آن زندگی بزرگ را درک کنند. بهبود دهنده، آن جایگزین تحسین برانگیز برای تحصیلات دانشگاهی یا دانشگاهی: خواندن. بسیاری از برجسته ترین افراد جهان عمدتاً با خواندن تحصیلات عالی کسب کردند. فرانکلین، شیطان چاپگر، با تلاش خود، نظم و انضباط و خودآموزی، خود را به قدری خوب آموزش داد که وسعت دانش او، اربابان متکبر انگلیسی و دانشمندان و نویسندگان ناباور فرانسوی را شگفت زده کرد.

الیهو بوریت که تمام روز را در آهنگری کار می کرد، فرصت کمی برای تحصیل داشت، اما از طریق صنعت و عشق به مطالعه و مطالعه، او به یکی از بزرگترین زبان شناسان جهان تبدیل شد و برای خود افتخار افتخاری را به دست آورد. ” آهنگر آموخته ” ادوارد اورت در مورد یادگیری عمیق بوریت گفت: “کافی است کسی را وادار کنیم که فرصت های خوبی برای تحصیل داشته باشد، سر خود را از شرم آویزان کند.”

مشکل بسیاری از کسانی که فرصت های اولیه ندارند و بسیاری دیگر که هیچ شانسی برای یک دوره دانشگاهی نمی بینند و می گویند فرصتی برای خودسازی ندارند، این است که اگر نتوانند چندین سال را برای تحصیل یا دانشگاه اختصاص دهند، آنها فکر می کنند تلاش برای آموزش خود فایده ای ندارد. آنها ثروتی را که در لحظات فراغت وجود دارد – درک نمی کنند – چه چیزی می تواند در آنها انجام شود و فرصت هایی که برای جبران از دست دادن تحصیلات دانشگاهی ارائه می دهند. حتی ۱۰ یا ۱۵ دقیقه در روز صرف تمرکز ذهن در تفکر، در مطالعه با هدف، ظرفیت ذهنی شما را افزایش می دهد و به دانش شما می افزاید تا حدی که تصوری از آن ندارید. در پایان سال شما تغییر را در خود خواهید دید.

من مردی را می شناسم که تنها چند ماه در طول زندگی خود به مدرسه رفت، اما یکی از آگاه ترین مردانی است که تا به حال دیده ام. همین آگاهی که او از مزایای تحصیلات اولیه برخوردار نیست، او را بر آن داشت تا کمبود را از راه های دیگر جبران کند. او با خواندن در اوقات فراغت خود مقداری از اطلاعات را جذب کرده است که باعث شگفتی افرادی می شود که او را می شناسند. دانش او در مورد بسیاری از موضوعات، مانند تاریخ، نجوم، زمین شناسی، اقتصاد سیاسی و روانشناسی، آنقدر زیاد است که اکثر مردم او را برای فارغ التحصیل شدن از دانشگاه می گیرند.

واقعاً شگفت‌انگیز است که با بهبود شانس و پایان زمان در مشاهده دقیق، تحلیلی، تفکر، خواندن و مطالعه چقدر می‌توان به دست آورد. به ثروت ناگفته ای فکر کنید که در لحظات فراغت و شب های طولانی زمستانی هر زندگی محبوس شده است. ممکن است تحصیلات را در زمانی که اکثر مردم دور می اندازند، انتخاب کنید.

اگر کسانی که از تحصیلات دانشگاهی محروم شده‌اند تصمیم بگیرند که جایگزینی برای آن بیابند، از اینکه ببینند حتی عصرهای چند هفته‌ای که وجداناً به تحصیلات دانشگاهی اختصاص داده شده‌اند، چه دستاوردی خواهند داشت، شگفت‌زده می‌شوند. /p>

وقتی از یک مرد ادبی مطرح پرسیدند که چگونه توانسته است با این همه اصطکاک یا تلاش ظاهری کارهای زیادی انجام دهد، او پاسخ داد: «با سازماندهی وقتم. به هر ساعت وظیفه یا وظیفه تعیین شده، بدون تداخل یا تخلف.»

زمان زیادی حتی در شلوغ ترین زندگی ها تلف می شود که، اگر به درستی سازماندهی شود، ممکن است به نفع خود استفاده شود. بسیاری از مردم شگفت زده خواهند شد که بدانند اگر کار خود را به طور دقیق تری نظام مند کنند، چقدر می توانند داشته باشند. نظم یک صرفه جویی عالی در زمان است، و ما مطمئناً باید بتوانیم برنامه زندگی خود را طوری تنظیم کنیم که بتوانیم زمان مناسبی برای خودسازی و بزرگتر کردن زندگی داشته باشیم. با این حال بسیاری از مردم فکر می کنند تنها فرصت آنها برای خودسازی به زمان باقی مانده پس از توجه به همه چیز بستگی دارد.

هنوز، بسیاری از ما می‌توانیم برای چیزهایی که دوست داریم وقت پیدا کنیم. اگر انسان تشنه دانش باشد، اگر مشتاق خودسازی باشد، اگر ذوق مطالعه داشته باشد، فرصت برآورده شدن خواسته های خود را فراهم می کند.

به این فکر کنید که ابه لینکلن جوان چنان مشغول است که نمی تواند زمانی برای فکر کردن، خواندن و بهبود ذهنش پیدا کند. یکی از کسانی که او را می‌شناختند، گفته بود: «او هیچ زمانی را در خانه از دست نداد. وقتی سر کار نبود سر کتابش بود. و کتاب‌هایش را سر کار می‌برد تا در صورت رهایی از زایمان بخواند.»

ویلسون، معاون رئیس‌جمهور، زمانی که پسری بود، در مزرعه‌ای محبوس شد و مجبور شد از روشنایی روز تا تاریکی کار کند، اما او زمانی پیدا کرد تا خود را آموزش دهد. قبل از ۲۱ سالگی هزار جلد خوانده بود.

جایی که قلب است، گنج است. جایی که جاه طلبی است، زمان وجود دارد.

نه تنها به وضوح نیاز دارد، بلکه به عزم نیز نیاز دارد. چیزهای غیرضروری را برای چیزهای ضروری کنار بگذارید، چیزهای خوشایند و دلپذیر امروز برای چیزهایی که در نهایت برای ما بهترین خواهند بود. همیشه این وسوسه وجود دارد که خیر آینده را فدای لذت فعلی کنیم. برای به تعویق انداختن خواندن به فصلی راحت‌تر در حالی که از سرگرمی‌های بیهوده لذت می‌بریم یا وقت خود را در شایعات یا گفتگوهای بیهوده تلف می‌کنیم.

بزرگترین کارهای جهان توسط کسانی انجام شده است که کار خود را نظام مند کردند، زمان خود را سازماندهی کردند. مردمی که اثر خود را در جهان به جا گذاشته اند، گرانبهای زمان را قدردانی کرده اند و آن را معدن بزرگی می دانند که از آن شهرت یا ثروت تراشیده اند، ابزار تراشیده شده ای که با آن کارهای دیگر پیشرفت و تمدن را ادامه دهند.

وفاداری که با آن در هر لحظه فراغت بهبود می‌بخشید، هر فرصت کوچکی که خود را به بالاترین قدرت ممکن ارتقا می‌دهید، نشان‌دهنده این است که چه کسی خواهید بود، چه کسی هستید. این نشانه ای از توانایی است که برنده می شود.

لینکلن می گفت که آموزش خوبی در روزنامه ها وجود دارد. او برای پست رئیس پست در نیو سلم درخواست داد زیرا برای اشتراک در مقالات بسیار فقیر بود و می دانست که می تواند مقالاتی را که از طریق اداره پست ارسال می شود برای دیگران بخواند، زیرا کشور به ندرت آباد شده بود و بسیاری از مردم تماس نمی گرفتند. نامه آنها بیش از یک یا دو بار در هفته است. او فکر می کرد که یکی از خوش شانس ترین افراد در جهان است که به این دسترسی دارد، معدنی غنی از دانش برای او.

عادت مطالعه، اگر مورد سوء استفاده قرار نگیرد، نه تنها به شما لذت و سود بی‌نهایت می‌دهد، بلکه از شما فردی بزرگ‌تر، کامل‌تر، آگاه‌تر، جالب‌تر، و کارگر بهتری می‌سازد.

چقدر بعد از خواندن داستان زندگی الهام‌بخش کسی که در سختی‌ها به موفقیت‌های بزرگی دست یافته، احساس قهرمانی می‌کنیم. ما تقریباً احساس می‌کنیم که فعلاً خودمان قهرمان بوده‌ایم، درست همانطور که گاهی اوقات پس از دیدن یک شخصیت عالی در یک نمایش هیجان‌انگیز احساس می‌کنیم. در حال حاضر شخصیتی را به خود می گیریم که همدردی ما را برانگیخته و تحسین ما را برانگیخته است. ما احساس می کنیم که در واقع ویژگی هایی داریم که تحسین می کنیم.

داستان‌های زندگی الهام‌بخش عالی از کسانی که پیروز شده‌اند و راه خود را به سمت جبهه در برابر انواع موانع پیش برده‌اند نقطه عطف را در ده ها هزار شغل ثابت کرده است. آن‌ها ناامیدان را تشویق کرده‌اند تا زمانی که آماده رها شدن بودند، دست نگه دارند. آنها را وادار به استقامت در زمانی که تصمیم به بازگشت کرده اند. زمانی که عزیزترین افراد حتی شکست را پیش‌بینی کرده بودند و به آنها گفته بودند که ادامه دادن وقتشان را تلف می‌کند، به آنها امید تازه داده‌اند و به خودشان اعتماد می‌کنند.

خود ساموئل اسمایلز Helpمحرک فوق العاده ای برای من بود و معتقدم که نقطه عطفی را در حرفه ده ها هزار جوان ثابت کرده است. هیچ چیز جذاب تر از عاشقانه موفقیت در شرایط دشواری نیست. جوانی پر از امید، با شور و شوق، داستان زندگی افرادی را که در سختی‌ها موفق شده‌اند می‌خواند و با خود می‌گوید: «چرا نمی‌توانم این کار را انجام دهم؟» که چیزی در درون آنها پاسخ می دهد: “من می توانم و خواهم کرد!”

به منظور از کتاب ها بیشترین بهره را ببرید، خواننده باید متفکر باشد. صرف کسب حقایق، کسب قدرت نیست. پر کردن ذهن با دانشی که در دسترس نیست، مانند پر کردن خانه‌هایمان با اثاثیه و اثاثیه است تا زمانی که جایی برای حرکت نداشته باشیم.

غذا تا زمانی که به طور کامل هضم و جذب نشده باشد، تبدیل به نیروی فیزیکی، مغز یا ماهیچه نمی شود و به بخشی جدایی ناپذیر از خون، مغز و سایر بافت ها تبدیل شده است. دانش تا زمانی که توسط مغز هضم و جذب نشود به قدرت تبدیل نمی شود، تا زمانی که بخشی از خود ذهن شود.

اگر می خواهید از نظر فکری قوی شوید، پس از مطالعه با دقت، این عادت را در خود ایجاد کنید: کتاب خود را اغلب ببندید و بنشینید و فکر کنید، فکر کنید، فکر کنید. مطالبی را که خوانده اید بارها و بارها در ذهن خود بچرخانید.

هرچه می توانید بخوانید، بخوانید، بخوانید. اگر می‌خواهید شکل لذت‌بخشی از لذت را در خود ایجاد کنید، لذتی جدید را در خود پرورش دهید، احساس جدیدی که قبلاً هرگز آن را تجربه نکرده‌اید، هر روز به طور منظم شروع به خواندن کتاب‌های خوب، نشریات خوب کنید. در ابتدا با تلاش برای خواندن مطالب زیاد خود را خسته نکنید. هر چند وقت یکبار بخوانید، اما هر روز مقداری بخوانید، مهم نیست چقدر کم. اگر وفادار باشید به زودی ذوق خواندن را به دست خواهید آورد – عادت خواندن. و به مرور زمان رضایت بی‌نهایت و لذتی بی‌نظیر به شما خواهد داد.

این مقاله در اصل در شماره مه/ژوئن ۲۰۲۲ مجله SUCCESS منتشر شد.

Orison Sweet MardenWEB 100x100 - از آرشیو: قدرت خواندن

ماردن نویسنده آمریکایی و بنیانگذار مجله SUCCESS بود.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
امکان ها مجله اینترنتی سرگرمی متافیزیک ساخت وبلاگ صداقت موتور جستجو توسعه فردی