کسب و کار

شغل دامپزشکی ،وظایف و تحصیلات

آبرند: مجله اینترنتی تخصصی صنایع و کسب و کار ایران: دامپزشکان با مراقبت از سلامتی حیوانات، برای حفظ سلامت عمومی کار می کنند. در شغل دامپزشکی شرایط پزشکی و بیماریهای حیوانات اهلی، دام و حیوانات دیگر را تشخیص، معالجه و تحقیق می شود.

وظایف شغل دامپزشکی

دامپزشکان به طور معمول موارد زیر را انجام می دهند:

  • حیوانات را برای ارزیابی سلامتی و تشخیص مشکلات آنها بررسی می کنند.
  • زخم ها را درمان کرده و می بندند.
  • عمل جراحی روی حیوانات
  • آزمایش و واکسن در برابر بیماری ها
  • تجهیزات پزشکی، مانند دستگاه های اشعه ایکس را انجام می دهند.
  • در مورد مراقبت های عمومی، شرایط پزشکی و معالجه به صاحبان حیوان توصیه می کنند.
  • دارو تجویز می کنند.
  • حیوانات را اتیانیز می کنند.

دامپزشکان با مراقبت از سلامتی حیوانات، برای حفظ سلامت عمومی کار می کنند. در شغل دامپزشکی شرایط پزشکی و بیماریهای حیوانات اهلی، دام و حیوانات دیگر را تشخیص، معالجه و تحقیق می شود.دامپزشکان معالجه حیواناتی را انجام می دهند که مشابه خدماتی است که یک پزشک به انسان ارائه می دهد.

بیشتر بخوانید: ۱۰ مرحله برای ایجاد شغل رستوران و تهیه غذا

محیط کار شغل دامپزشکی

بیشتر دامپزشکان در کلینیک ها و بیمارستان های خصوصی فعالیت می کنند. سایرین به مزارع سفر می کنند یا در محیط هایی مانند آزمایشگاه ها، کلاس های درس یا باغ وحش کار می کنند.

دامپزشکان که با اسب یا حیوانات غذایی رفتار می کنند، بین دفاتر و مزارع حرکت می کنند. آنها در خارج از منزل در همه نوع آب و هوا کار می کنند و ممکن است مجبور به انجام عمل جراحی شوند، غالباً در مناطق دور افتاده.

دامپزشکان که در زمینه ایمنی و بازرسی مواد غذایی کار می کنند، برای بازرسی از سلامت حیوانات به مزارع، کشتارگاه ها و کارخانجات فرآوری مواد غذایی می روند و اطمینان حاصل می کنند که این مرکز از پروتکل های ایمنی پیروی می کند.

آسیب ها و بیماری ها در شغل دامپزشکی

هنگام کار با حیواناتی که دچار ترس و درد می شوند، دامپزشکان خطر گزش، لگد زدن و خراشیدن را دارند. علاوه بر این مبنا، دامپزشکان که با حیوانات بیمار کار می کنند، خطر ابتلا به این بیماری را دارند.

برنامه های کاری

بیشتر دامپزشکان تمام وقت کار می کنند، اغلب بیش از ۴۰ ساعت در هفته کار می کنند. برخی از شب های کاری یا آخر هفته و ممکن است مجبور شوند در موارد اضطراری خارج از ساعات کاری تعیین شده پاسخ دهند.

تحصیلات شغل دامپزشکی

دامپزشکان باید مدرک دکترای دامپزشکی (DVM یا VMD) را در دانشگاه معتبر دامپزشکی بگذرانند. یک برنامه پزشکی دامپزشکی به طور کلی ۴ سال برای تکمیل طول می کشد و شامل بخش های کلاسی، آزمایشگاهی و بالینی است.

پذیرش در برنامه های دامپزشکی رقابتی است. بیشتر متقاضیان دانشکده دامپزشکی دارای مدرک لیسانس هستند. دانشکده های دامپزشکی به طور معمول به متقاضیان نیاز دارند که بسیاری از کلاس های علمی، از جمله زیست شناسی، شیمی و علوم حیوانی را طی کنند. بیشتر برنامه ها همچنین به دوره های ریاضی، علوم انسانی و علوم اجتماعی نیاز دارند.

در برنامه های پزشکی شغل دامپزشکی، دانشجویان دوره هایی راجع به آناتومی حیوانات و فیزیولوژی و همچنین پیشگیری از بیماری، تشخیص و درمان می گذرانند. بیشتر برنامه ها شامل ۳ سال کار در کلاس، آزمایشگاه و کار بالینی است. دانش آموزان به طور معمول سال آخر برنامه ۴ ساله را با انجام چرخش بالینی در یک مرکز پزشکی یا بیمارستان دامپزشکی می گذرانند.

بیشتر بخوانید: اطلاعات شغل عکاسی و فیلمبرداری

بیشتر بخوانید: شغل تدریس خصوصی و مهارت های لازم برای آن

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
امکان ها مجله اینترنتی سرگرمی متافیزیک ساخت وبلاگ صداقت موتور جستجو توسعه فردی