خبر

پیش‌بینی بورس امروز ۱۲ مرداد ۱۴۰۱

پیش‌بینی بورس امروز ۱۲ مرداد ۱۴۰۱

373798 674 - پیش‌بینی بورس امروز ۱۲ مرداد ۱۴۰۱

اقتصاد۲۴– بورس دیروز رشد ۰٫۱۷ درصدی را تجربه کرد و در سطح یک میلیون و ۴۳۰ هزار واحدی قرار گرفت. امروز چند سیگنال برای بازار وجود دارد و کارشناسان عقیده دارند که تالار شیشه‌ای، روند متعادلی را تجربه می‌کند. بر همین اساس این انتظار وجود دارد که شاخص کل در این روز تا حدودی مثبت شود.

حسین امیر عبداللهیان، وزیر خارجه ایران در واکنش به تحریم‌های جدید آمریکا گفت: آن‌ها تصور نکنند با این اقدامات می‌توانند در میز مذاکره امتیاز بگیرند. باید زیاده‌خواهی‌ها را کنار بگذارند و اگر بخواهند به این مسیر ادامه دهند، هرگز دست‌بسته نخواهیم بود. ما در پاسخ به این اقدام آمریکا، از شب گذشته و براساس تصمیمی که گرفته شد، نسبت به گازدهی به صد‌ها سانتریفیوژ نسل جدید اقدام کردیم. (مهر)

اگر مذاکرت به توافق ختم نشود، بورس در کوتاه مدت روند صعودی خوبی به خود می‌گیرد. همچنین به واسطه توافق، معاملات بازار سرمایه در کوتاه‌مدت کم رونق و در بلند مدت سبزپوش می‌شود.

آخرین تحولات دو صنعت بورسی

قیمت نفت، روز سه‌شنبه پس از آن که سرمایه‌گذاران دورنمای تیره تقاضا برای سوخت را هضم کردند، دوباره کاهش یافت. بهای معاملات نفت برنت ۷۷ سنت معادل ۰.۸ درصد کاهش پیدا کرد و به ۹۹ دلار و۲۶ سنت در هر بشکه رسید. نفت برنت روز دوشنبه در مقطعی به رکورد پایین ۹۹ دلار و ۹ سنت سقوط کرده بود که پایین‌ترین رکورد از ۱۵ ژوئیه بود و نهایتا، با سه دلار و ۹۴ سنت کاهش بسته شده بود. (گسترش‌نیوز)


بیشتر بخوانید: صف خرید و فروش سهام در ۱۱ مرداد ۱۴۰۱


برخی کارشناسان عقیده دارند که کاهش ادامه‌دار قیمت نفت می‌تواند صنایع مربوط در بورس تهران را نیز نزولی کند. یعنی بازار سهام نسبتپ به هر خبری واکنش نشان می‌دهد و این خبر نیز می‌تواند بورس را نزولی کند.

پس از انتشار اطلاعیه عرضه دو محصول گروه بهمن برای، روز ۲۶ مردادماه در بورس کالای ایران، گروه خودروسازی سایپا نیز برای عرضه خودروی شاهین خود در بورس کالا اعلام آمادگی کرد. (کالاخبر)

عرضه خودرو در بورس کالا می‌تواند رانت این حوزه را کاهش دهد و نقدینگی و اعتماد جدید وارد بورس کند.

منبع: تجارت نیوز

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
امکان ها مجله اینترنتی سرگرمی متافیزیک ساخت وبلاگ صداقت موتور جستجو توسعه فردی