خبر

چرا نماد سرخابی‌ها بازگشایی نشد؟

چرا نماد سرخابی‌ها بازگشایی نشد؟

373545 188 - چرا نماد سرخابی‌ها بازگشایی نشد؟

اقتصاد۲۴– مجید عشقی به این سوال که آیا دلیل عدم بازگشایی نماد سرخابی‌ها عدم افشای قرارداد‌های این دو تیم است، پاسخ داد: یک موضوع افشای قرارداد‌ها و موضوع دیگر برگزاری مجامع فوق‌العاده برای اصلاح اساسنامه است. اگر این اتفاق رخ دهد نماد‌ها بازگشایی خواهد شد.

وی ادامه داد: دو تیم استقلال و پرسپولیس باید اطلاعاتی که فرابورس می‌خواهد را حتما افشا کنند.

بر اساس این گزارش، پذیره‌نویسی تعداد یک میلیارد و ۲۳۶ میلیون و ۹۹ هزار و ۶۵۶ سهم از سهام جدید شرکت فرهنگی ورزشی استقلال ایران (سهامی عام) در نماد معاملاتی (استقلالح ۱) و تعداد یک میلیارد و ۳۴ میلیون و ۸۴۰ هزار و ۵۶۷ سهم از سهام جدید شرکت فرهنگی ورزشی پرسپولیس (سهامی عام) در نماد معاملاتی (پرسپولیسح ۱) ناشی از سلب حق‌تقدم به روش ثبت سفارش در تابلو نارنجی بازار پایه فرابورس ایران، از ۱۵ اسفندماه آغاز شده بود سرانجام در ۲۸ اسفند به پایان رسید.


بیشتر بخوانید: بازگشایی نماد سرخابی‌ها در چه مرحله‌ای قرار دارد؟


طبق آمار در پذیره نویسی پرسپولیس ۳۲۰ هزار نفر مشارکت کردند. ۲۶۱ میلیارد تومان از سهام این باشگاه توسط حقوقی‌ها و بیش از ۸۸ میلیارد تومان نیز توسط حقیقی‌ها خریداری شد. همچنین ۲۸۶ هزار نفر در پذیره نویسی استقلال شرکت کردند که ۲۸۰ میلیارد تومان از سهام این باشگاه توسط حقوقی‌ها و ۷۹ میلیارد تومان توسط حقیقی‌ها خریداری شد.

تاکنون از سوی سازمان خصوصی‌سازی وعده‌های مختلفی درمورد زمان بازگشایی نماد دو باشگاه داده شد که هیچکدام اجرایی نشد.

بر این اساس چندی پیش حسین قربانزاده، رئیس سازمان خصوصی سازی با تاکید بر اینکه استقلال و پرسپولیس باید متن قرارداد‌های خود را افشا کنند اعلام کرده بود که از زمان بورسی شدن، این دو باشگاه حتما باید رویداد‌های عمده مالی خود را در سایت کدال بورس افشا و متن کامل همه قرارداد‌ها را علاوه بر تنظیم گران تخصصی مانند سازمان لیگ و … به شرکت فرابورس و سازمان خصوصی سازی ارائه کنند.

پیگیری‌های از شرکت فرابورس در مورد علت عدم بازگشایی نماد دو تیم مذکور به نتیجه نرسید، اما به نظر می‌رسد مشکل افشای قرارداد توسط دو باشگاه همچنان پابرجاست.

منبع: ایسنا

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
امکان ها مجله اینترنتی سرگرمی متافیزیک ساخت وبلاگ صداقت موتور جستجو توسعه فردی