خبر

معاملات بورس به کدام سمت می‌رود؟

معاملات بورس به کدام سمت می‌رود؟

359935 775 - معاملات بورس به کدام سمت می‌رود؟

اقتصاد۲۴– شاخص کل بورس چهارشنبه هفته گذشته بر تراز یک میلیون و ۵۲۰ هزار واحد ایستاده و در پایان این هفته به محدوده یک میلیون و ۵۶۴ هزار واحدی رسید و رشد ۲٫۸ درصدی را تجربه کرد.

در هفته‌ای که گذشت شاخص کل بورس توانست به واسطه جو روانی ناشی از افزایش قیمت دلار بازار آزاد تا حدودی مثبت شود. برای مثال و به واسطه افزایش نرخ دلار بازار آزاد روز دوشنبه رکورد شش ماهه رشد روزانه شاخص‌کل بورس تهران در معاملات شکست.

با این بررسی روند‌های بازار سرمایه می‎توان گفت که بازار سهام نسبت به اخبار حساس است و با توجه به خبر‌های مختلف می‌تواند با تاثیر روانی روی معاملات مثبت یا منفی شود.

بورس رشد می‌کند؟

علی عصاری، کارشناس بازارسرمایه گفت: پتانسیل برای رشد بورس وجود دارد. ممکن است رشد بورس با اصلاح زمانی و قیمتی همراه باشد، اما شاخص طی این هفته خصوصا شنبه مثبت خواهد بود.

عصاری توضیح داد: تقریبا آخرین هفته اردیبهشت ماه بود که شاخص کل بورس به محدوده یک میلیون و ۶۰۰ هزار واحدی رسید. پس از آن وارد یک فاز اصلاحی شد و این فاز تا سه‌شنبه هفته هفته اخیر ادامه داشت. اما شاخص کل با کندل قدرت و حجم کم شاخص به مدار رشد بازگشت.

وی درباره دستکاری شاخص گفت: با توجه به اینکه حجم معاملات بازار سرمایه در محدوده پایینی است، با بالابردن چند نماد شاخص ساز مثل نماد‌های خودرویی، شستا، فولاد و فارس شاخص می‌تواند حرکت مثبتی را نشان دهد. منظور ما از شاخص‌سازی مثبت شدن نماد‌های شاخص‌ساز است و نه دستکاری در معاملات بازار. شاخص‌سازی یعنی ورود نقدینگی به نمادی شاخص‌ساز برای مثبت کردن شاخص کل بورس.

عصاری ادامه داد: این روز‌ها نماد‌هایی که شاخص‌سازی می‌شوند که در این وضعیت بازار فروشنده ندارند. یعنی یک بازاری که به نسبت یک بازار خشک است و پتانسیل حرکت بالا را دارد.

این کارشناس بازار سرمایه تاکید می‌کند: البته عوامل سیاسی تاثیر زیادی روی بازار سرمایه دارد و اگر عوامل سیاسی تغییر کند ممکن است روند بازار نیز معکوس شود.

منبع: تجارت نیوز

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
امکان ها مجله اینترنتی سرگرمی متافیزیک ساخت وبلاگ صداقت موتور جستجو توسعه فردی