خبر

ضربه ناپایداری مصوبات دولت به تولید | شرکت ها برای حفظ بقاء فعالیت می کنند

ضربه ناپایداری مصوبات دولت به تولید | شرکت ها برای حفظ بقاء
فعالیت می کنند

هوشنگ رحیمی در گفت‌وگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: بازار هدف ما بیشتر صادراتی بوده اما متاسفانه بنا بر شرایط اقتصادی و وجود تحریم ها تبادل ارز به آسانی انجام نمی شود لذا ما به تولید و مصرف داخلی بسنده کرده ایم.

مدیر عامل شرکت لوازم خانگی بردنا با اشاره به اینکه در گذشته محصولات شرکت به کشورهای همسایه مانند افغانستان و عراق و همچنین کشورهای آسیای میانه صادر میشد، خاطرنشان کرد: دغدغه و استرس وارد کردن پول از طریق شبکه های بانکی به کشور از مشکلات اصلی در صادرات بشمار می رود، ضمن اینکه تبادل ارز برای تولید کننده هزینه سنگینی به همراه دارد و زمان بر است.

وی با اشاره به اینکه ماشین آلات و قطعات اولیه تولید لوازم خانگی از خارج وارد می شود، ادامه داد: وابستگی به خارج، نوسانات ارز، تحریم، رکود بازار و سیاست گذاری های دولت بر شرایط تولید بسیار تاثیر گذار است.

رحیمی با اشاره به کوتاه مدت بودن پایداری مصوبات دولت برای حمایت از تولید یادآور شد: به دلیل ناپایداری این مصوبات، دولت هیچ گاه به هدف گذاری لازم در خصوص حمایت از تولید کننده نرسیده است.

مدیر عامل شرکت لوازم خانگی بردنا با اشاره به نقدینگی بسیار پایین در بازار و عدم حمایت مالی از سوی بانک ها، تصریح کرد: همه مسائل دست به دست هم داده که عرضه بیش از تقاضا باشد لذا تولید کنند گان برای حفظ اشتغال ایجاد شده و مجموعه تولیدی خود کالاهای تولیدی را بدون سود راهی بازار می کنند.

وی با اشاره به تاثیرات آزاد سازی واردات لوازم خانگی، افزود: اگر واردات لوازم خانگی سخت باشد به همان نسبت واردات مواد اولیه هم سخت خواهد بود بنابراین عدم واردات لوازم خانگی سود تولید کنندگان داخلی را نیز کاهش داده است.

رحیمی گفت: مسئولان باید به فکر تولید باشند تا تولید کننده بتواند اشتغال ایجاد شده را حفظ و شرایط اقتصادی بهتری برای کشور رقم بزند.

منبع :
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
امکان ها مجله اینترنتی سرگرمی متافیزیک ساخت وبلاگ صداقت موتور جستجو توسعه فردی