خبر

استارت رکود بورس زده شد؟

استارت رکود بورس زده شد؟

360622 304 - استارت رکود بورس زده شد؟

اقتصاد۲۴- بورس تهران امروز برخلاف روز‌های گذشته روز آرامی را پشت سر گذاشت و شاخص کل به میزان اندکی کاهش یافت.

معاملات امروز بورس تهران در شرایطی پایان یافت که شاخص کل با کاهشی نه چندان زیاد در همان محدوده یک میلیون و ۵۰۰ هزار واحدی باقی ماند. افت هزار و ۷۷۰واحدی شاخص کل باعث شد تا رقم یک میلیون و ۵۴۵هزار واحدی روی تابلو‌های بورس تهران به ثبت برسد. شاخص هم‌وزن هم با رشدی ۰.۰۴درصدی همراه شد و در محدوده ۴۲۵ هزار واحدی به کار خود در روز آرام بورس پایان داد.

ارزش معاملات خرد بورس و فرابورس نیز بدون تغییر خاصی در مقایسه با روز گذشته به چهار هزار و ۱۳۰میلیارد تومان رسید و نتوانست رضایت سهامداران نسبت به وضعیت بازار را جلب کند.

چشم‌انداز بازار

به باور بسیاری از کارشناسان وضعیتی که فعلا در بازار سرمایه برقرار شده حاکی از وجود فضای رکود در بورس تهران است. بسیاری از فعالان بازار نیز معتقدند سیاست‌های نادرستی که در روز‌ها و هفته‌های اخیر از سوی دولت اتخاذ شده این فضا را در بازار سهام ایجاد کرده است. به باور این عده از اهالی بورس، تصمیمات و سیاست‌های وزارت صمت بیشترین تاثیر را در این زمینه دارد.


بیشتر بخوانید: محدودیت جدید در معاملات سکه بورسی


البته نباید از تاثیر روند توقف مذاکرات اتمی بر وضعیت بازار سرمایه نیز غافل شد. به اعتقاد بسیاری از تحلیلگران بورسی تحریم‌هایی هم که اخیرا برعلیه جمهوری اسلامی ایران وضع شده در رقم خوردن فضای رکود در بازار سهام موثر است.

البته مواردی مانند قطعی برق صنایعی مانند سیمانی‌ها و فولادی‌ها نیز اثر مهمی در افت شاخص کل بورس تهران دارند. اما کارشناسان اعتقاد دارند فعالان بازار باید از شاخص هم‌وزن برای تحلیل شرایط بورس استفاده کنند. شاخص کل به نظر بسیاری از صاحبنظران مولفه مناسبی برای ارزیابی وضعیت بازار نیست و نمی‌تواند بیانگر وضعیت بازار باشد.

منبع: تجارت نیوز

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
امکان ها مجله اینترنتی سرگرمی متافیزیک ساخت وبلاگ صداقت موتور جستجو توسعه فردی