خبر

تمایل به خرید دلار افزایش می یابد ؟

تمایل به خرید دلار افزایش می یابد ؟

368114 223 - تمایل به خرید دلار افزایش می یابد ؟

اقتصاد۲۴– قیمت دلار در مدت اخیر بیشتر از هر عامل دیگری تحت تاثیر اخبار سیاسی و اقتصادی قرار گرفت. درحال حاضر سفر بایدن به خاورمیانه آخرین موردی است که باعث نوسان دلار شد.

طبق نظر برخی فعالان بازار این سفر ممکن است قیمت دلار را در روزهای آینده افزایش دهد و باعث افزایش تمایل برای خرید ارز شود.

جواد فلاحیان، کارشناس بازارهای مالی درباره نرخ دلار گفت: درحال حاضر به دلیل اینکه شاهد افزایش نرخ بهره بین‌بانکی هستیم، دولت درحال ایجاد شرایط رکودی در بازار است. این مساله باعث شد نرخ ارز در محدوده‌ای ثابت بماند و به دلار نیمایی نزدیک شود.

او ادامه داد: به‌نظر می‌آید فاصله بین دلار نیمایی و دلار آزاد درحال کاهش است. از سوی دیگر مهم‌ترین عاملی که باعث صعود قیمت دلار در بازار آزاد شد، افزایش نقدینگی بود.

فلاحیان همچنین بیان کرد: اکنون سیاست‌ها به سمتی است که فنر دلار را به سمت فشرده شدن پیش می‌برد و از یک مقطعی به بعد این فنر آزاد می‌شود. به‌طور کلی روند دلار در بلندمدت صعودی است،

شوک بایدن به بازار دلار ایران

اقتصادنیوز درمورد سفر بایدن به خاورمیانه نوشته است: رئیس‌جمهوری آمریکا که به‌تازگی به سرزمین‌های اشغالی سفر کرده است. جو بایدن درباره امکان استفاده از گزینه نظامی علیه ایران گفت که چنانچه این آخرین گزینه باشد، ممکن است به این گزینه متوسل شویم. بایدن همچنین گفته حاضر به حذف نام سپاه پاسداران ایران از فهرست سیاه نیست.

از سوی دیگر یک مقام آمریکایی اعلام کرد که بایدن و لاپید نخست وزیر اسرائیل قرار است به‌زودی بیانیه مشترکی را امضا کنند. طبق این بیانیه تهران اجازه دستیابی به سلاح هسته‌ای را ندارد. بایدن اعلام کرد که آمریکا تا ابد منتظر پاسخ ایران نمی‌ماند و درباره سفرش به عربستان گفته حامل یک پیام صلح هستم .

به‌نظر می‌رسد که گره کور مذاکرات به این زودی‌ها قرار نیست باز شود و یکی از دلایل صعود دلار تهران در کنار رشد دلار در بازار همسایه همین عامل بوده است. معامله‌گران تصور می‌کنند که سفر بایدن به خاورمیانه احتمالا بر تنش‌های ایران و غرب بیفزاید. بنابراین در موقعیت خرید قرار گرفته‌اند.

منبع: تجارت نیوز

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
امکان ها مجله اینترنتی سرگرمی متافیزیک ساخت وبلاگ صداقت موتور جستجو توسعه فردی