عمومی

یک نویسنده و کارشناس استفاده از زمان می گوید این 10 کلمه هستند کلید برنامه ریزی موثر در زمان های نامشخص

یک نویسنده و کارشناس استفاده از زمان می گوید این ۱۰ کلمه هستند
کلید برنامه ریزی موثر در زمان های نامشخص

اگر همه ما در طول دو سال گذشته یک چیز یاد گرفته ایم، این است که جهان به این زودی برنامه ریزی را برای ما آسان نمی کند.

ایجاد یک برنامه بازاریابی، پیش بینی تقاضا، یا حتی تصمیم گیری در مورد زمان بردن بچه ها به دیزنی لند هرگز نبود. آسان هیچ یک از ما صاحب یک توپ کریستالی بی‌خطر نیستیم و حتی یک کارآفرین استثنایی مانند الون ماسک از طرح های تجاری در سال ۲۰۱۸ اعلام کرد، “این چیزها همیشه هستند اشتباه.” اما بین همه‌گیری، پس لرزه‌های اقتصادی آن، بحران آب‌وهوایی و شروع جنگ در اروپا، اکنون برنامه‌ریزی کنید بیهوده احساس می شود.

هنوز، با وجود این حس آزاردهنده ای که به قول قدیمی ها می گوید: “ما برنامه ریزی می کنیم، خدا می خندد، هنوز باید تصمیم بگیرید که چه مقدار محصول از تامین کنندگان سفارش دهید، چه چیزی به IRA خود کمک کنید و چگونه تعطیلات تابستانی. چگونه با پذیرش عدم اطمینان باورنکردنی جهان تعادل برقرار می کنید در حالی که همچنان با اهداف بلندمدت خود رو به جلو حرکت می کنید؟

این سوالی نیست که بتوان آن را به طور کامل در هر ستون ۷۰۰ کلمه ای پوشش داد، اما متخصص استفاده از زمان و author Laura Vanderkam شروع خوبی برای مبارزه با این مشکل در یک پست متوسط ​​اخیر. او حتی توانست عقل خود را تنها در ۱۰ کلمه خلاصه کند.

“آینده نزدیک را محکم نگه دارید، آینده دور را سبک نگه دارید.”

زمانی که باید در نظر بگیرید که آیا در نهایت برای سفر به پاریس برنامه ریزی کنید، در حالی که احتمال اینکه یک موج ویروسی جدید یا جهش شما را خراب کند. در آخرین لحظه برنامه‌ریزی می‌کنید، یا زمانی که باید انتخاب کنید که آیا فروشگاه دوم را باز کنید یا اجازه دهید غوغای یک رکود آینده شما را منصرف کند، چه می‌کنید؟

پاسخ واندرکام مختصر است: “آینده نزدیک را محکم نگه دارید، آینده دور را سبک نگه دارید.”

“شما می توانید و باید برای چند هفته آینده با جزئیات کامل برنامه ریزی کنید. می توانید یک برنامه اقدام انعطاف پذیر اما محکم برای آینده داشته باشید. ۶ تا ۱۲ ماه. با این حال، پس از آن، بهتر است به جای برنامه‌های خاص، بر اساس نیات و خواسته‌ها فکر کنید. این طرز فکر به شما امکان می‌دهد تلاش‌های خود را روی جایی متمرکز کنید که این تلاش‌ها بهترین نتایج را به همراه دارد، در حالی که خود را باز بگذارید. او توصیه می کند به فرصت ها و زندگی که می رسد.

او، عدم اطمینان همیشه بخشی از زندگی است. نشان میدهد. حتی گذاشتن چتر در خانه در یک صبح آفتابی تمرینی برای محاسبه احتمال باران است. اما هر چه در زمان جلوتر بروید، احتمالات مبهم‌تر می‌شوند. و با توجه به وضعیت جهان، سرعت رشد غیرقابل پیش بینی آینده به شدت افزایش می یابد.

برنامه ریزی قطعی در یک سال یا بیشتر نه تنها معقول نیست، بلکه گاهی اوقات نیز ضروری است. برنامه ریزی عروسی ماه ها طول می کشد و نوشتن حداقل یک سال زمان می برد. اگر می خواهید منتشر شوید یا ازدواج کنید، باید اقدامات مشخصی را از قبل انجام دهید. اما فراتر از یک یا دو سال در حداکثر مطلق، «برنامه‌ها باید بیشتر به عنوان خواسته‌ها در نظر گرفته شوند، با این درک که ممکن است همه چیز تغییر کند.»

ماسک و برانسون موافق هستند.

وندرکام نمونه ای از زندگی شخصی خود را ارائه می دهد. او قصد دارد در پنج سال آینده از هاوایی، ژاپن و نروژ بازدید کند، اما منتظر است ببیند زندگی چگونه پیش می‌رود تا این سفرها را در برنامه‌اش جای دهد. در تجارت، این رویکرد به معنای داشتن چشم‌انداز بلندمدت روشن و قانع‌کننده است و در عین حال می‌پذیرید که باید در طول زمان با رویدادها همراه شوید.

و بسیاری از کارآفرینان برتر از این رویکرد حمایت می کنند. برای مثال، ماسک ممکن است طرفدار طرح‌های تجاری نباشد، اما به بنیان‌گذاران گفت: «شما واقعاً باید بپرسید که آیا چیزی درست است یا نه» و فکر کنید که آیا یک ایده تجاری «معنی دارد یا خیر». ریچارد برانسون یک بار نوشت که “یک طرح تجاری نباید یک پیشنهاد طولانی و سنجیده باشد. می تواند به سادگی برخی از یادداشت ها در یک دفترچه یا یک خط خطی در پشت پاکت باشد.” /p>

تفکر پشت هر دو این توصیه ها مشابه است. برای دستیابی به چیزهای بزرگ باید به خود الهام بخش یک هدف بلندمدت فکر شده بپردازید و در عین حال به اندازه کافی انعطاف پذیر باشید تا به واقعیت کوتاه مدت همیشه در حال تغییر پاسخ دهید. اما انتظار نداشته باشید که قبل از شروع، تمام جزئیات را برنامه ریزی کنید. زیرا در این صورت شما هرگز شروع نخواهید کرد (یا فقط هزینه های فوق العاده ای را هدر خواهید داد مقدار زمان). تنها راه پیشرفت به سوی اهداف بلندمدت در دنیای پر هرج و مرج ما این است که «آینده نزدیک را محکم نگاه کنیم و آینده دور را سبک نگه داریم».

نظراتی که در اینجا توسط ستون نویسان Inc.com بیان شده است، نظرات آنهاست. متعلق به شرکت Inc.com نیست.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
امکان ها مجله اینترنتی سرگرمی متافیزیک ساخت وبلاگ صداقت موتور جستجو توسعه فردی