عمومیمقالات

آنچه که «روز گراند هاگ» می تواند درباره قدرت آن به ما بیاموزد توسعه شخصی

آنچه که «روز گراند هاگ» می تواند درباره قدرت آن به ما بیاموزد
توسعه شخصی

ریتا: “آیا تا به حال دژاوو دارید؟”

فیل: «این را از من نپرسیدی؟»

آیا تا به حال فیلم ۱۹۹۳ Groundhog Day را دیده اید؟ این فیلم داستان هواشناس خود محور و خودخواه، فیل کانرز، با بازی بیل موری را روایت می کند که محکوم است همان روز را بارها و بارها در ۲ فوریه – روز گروندهاگ تکرار کند.

“خب، اگر فردایی نباشد چه؟ کانرز می‌گوید امروز یکی نبود.

کانرز سعی می‌کند با تظاهر به فردی که نیست، از دستکاری و ارضای خود استفاده کند تا کاری را انجام دهد که فکر می‌کند او را راضی می‌کند. با این حال، در نهایت، پیچ و تاب زمانی او را در ناامیدی کامل رها می کند. تنها زمانی که تصمیم می گیرد نمونه ای از پیشرفت شخصی باشد و روی خودش کار کند فقط خوشبختی و رضایت را پیدا می کند، بلکه < a href="https://www.success.com/3-steps-to-manifest-your-goals-in-life-yes-it-really-does-work/">به اهداف خود می رسد.

نقطه عطف زمانی است که کانرز شرایط خود را با تهیه کننده تلویزیونی خود ریتا (اندی مک داول)، بانویی که عاشق او شده، در میان می گذارد. او به او می گوید که باید همان روز را تکرار کند. او اعتراف می‌کند که مهم نیست امروز چه اتفاقی می‌افتد، هر چقدر هم که خوشایند باشد، فردا او زمان با هم بودن آنها را به خاطر نخواهد آورد. او یک بار دیگر فکر می کند که او یک احمق است.

او از او می‌پرسد: «آیا این چنین نفرینی است که بتوانیم هر روز را بارها و بارها پخش کنیم؟ به همه فرصت ها و کارهایی که می توانید انجام دهید فکر کنید.»

نمونه ای از توسعه شخصی

نور شروع به نفوذ می کند و کانرز فرایند خودسازی. او نواختن پیانو و مجسمه‌سازی روی یخ را یاد می‌گیرد، کلاسیک‌های بزرگ ادبی را می‌خواند، تکنیک‌های پزشکی برای کمک به مردی در حال مرگ را می‌آموزد، او تبدیل به یک خبرنگار جذاب می‌شود که کل شهر را گرد هم می‌آورد – و دختر را به دست می‌آورد. اما او تنها زمانی او را می برد که در پی پیشرفت شخصی و خدمت به دیگران است.

در ابتدا، شخصیت موری فکر می‌کرد که فقط ۲۴ ساعت فرصت دارد تا از پس آن بربیاید، و او آنها را فرصتی برای ارضای خود می‌دانست. اما، او که به تازگی روشن شده است، همان ۲۴ ساعت را فرصتی برای ماهر شدن و آگاه شدن می‌بیند تا تفاوت ایجاد کند در زندگی دیگران.

ممکن است نتوانیم هر روز را به معنای واقعی کلمه دوباره زنده کنیم، اما هر روز فرصت جدیدی است برای از اشتباهات دیروز و کاستی ها – و همچنین پیروزی ها – برای ایجاد امروزی جدید استفاده کنید.

بنابراین مهم نیست که مفهوم حلقه ۲۴ ساعته چقدر غیرقابل قبول است، قدرتی که داریم تبدیل شدن به یک فرد بزرگ اینطور نیست. این فقط یک فانتزی یا یک ایده خوب نیست. این یکی از واقعی ترین مفاهیمی است که ما فرصت پذیرش آن را داریم. و ما را با دو سوال مهم رها می کند:

  1. وقت خود را روی چه چیزی سرمایه گذاری می کنیم؟
  2. چه چیزی از ما خواهد بود و چگونه بر دیگران تأثیر می گذارد؟

این هفته را به یک هفته قدرتمند و معنادار تبدیل کنید و نمونه ای از قدرت پیشرفت شخصی شوید!

این مقاله در فوریه ۲۰۱۶ منتشر شده و به روز شده است. عکس © Sony Pictures Home Entertainment

SUCCESS Staff 150x150 - آنچه که «روز گراند هاگ» می تواند درباره قدرت آن به ما بیاموزد
توسعه شخصی

موفقیت راهنمای شما برای پیشرفت شخصی و حرفه ای از طریق الهام، انگیزه و آموزش است.

منبع :
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
امکان ها مجله اینترنتی سرگرمی متافیزیک ساخت وبلاگ صداقت موتور جستجو توسعه فردی