عمومیمقالات

25 کتاب خودیاری که (احتمالاً) نخوانده اید

۲۵ کتاب خودیاری که (احتمالاً) نخوانده اید

راه‌حل هر مشکلی که تا به حال داشته‌اید در کتابی برای خودسازی در جایی نوشته شده است. مسیر حیاتی برای رسیدن به هدفی که در پی آن هستید، در قفسه کتاب منتظر شماست.

شما از قبل می دانید که رهبران خواننده هستند و موفقیت شما به میزان مطالعه شما بستگی دارد. اما وقتی همه آثار کلاسیک را خوانده‌اید چه می‌کنید؟ در اینجا لیست جایگزینی از کتاب های خودسازی است که ممکن است از دست داده باشید. بسیاری از آنها در بخش خودیاری قرار نگرفته‌اند، اما هر کدام راه‌های جدیدی را به سوی آینده باز شما باز خواهند کرد.

کتابهای خود-بهبودی درباره غلبه بر شانس

موفقیت هرگز در دامان ما نمی افتد و همیشه از ما بهایی می خواهد: اینکه ما با چالش هایی روبرو هستیم که اکثر انسان های ساده از آن اجتناب می کنند. برای برنده شدن، نیاز به پرورش شن این کتاب‌ها به شما نشان می‌دهند که چگونه.

۱٫ اطلس شانه انداخته توسط آین رند

دنیایی را تصور کنید که در آن یک ویرانگر نامرئی در حال فروپاشی اقتصاد جهانی است، جایی که کارخانه‌ها و راه‌آهن‌ها در حال بسته شدن هستند، شهرها خالی می‌شوند و گروه‌هایی از باندهای خطرناک در حومه شهر پرسه می‌زنند.

حالا، تصور کنید که قهرمان کتاب، داگنی تاگارت هستید، بهترین امید جهان در برابر عصر تاریک رو به زوال، جایی که اعضای مولد جامعه توسط زالوهایی که اهرم‌های حکومت و قانون را کنترل می‌کنند، تخلیه می‌شوند.

کتاب آین رند مملو از کاریکاتورهای افراطی است و به عنوان یک داستان هشداردهنده درباره کمونیسم نوشته شده است، اما زمانی که با مشکلات باورنکردنی خود روبرو می شوید، استناد به سرسختی رام نشدنی تاگارت شما را به دوران تاریک خود خواهد برد.

۲٫ ادیسه اثر هومر

هر دانش‌آموز کلاسی داستان اسب تروا را می‌داند، اما کمتر کسی دنباله آن را می‌داند: سفر محاصره‌شده سرباز یونانی، اودیسه به خانه. سفری که هفته‌ها طول می‌کشد تا ۱۰ سال طول می‌کشد، زیرا او در اسارت یک پوره جادویی، کشتی شکسته و درگیر نبرد با یک سیکلوپ غول‌پیکر است. وقتی بیشتر دوستان او تبدیل به خوک می شوند، نمی توانید برای آن مرد احساس بدی نکنید.

او به خانه برمی‌گردد و متوجه می‌شود که هیچ‌کس او را نمی‌شناسد و انبوهی از خواستگاران به سراغ همسرش می‌روند. او باید توانایی فیزیکی خود را ثابت کند تا او را پس بگیرد.

این داستان به شما انگیزه می دهد که ادامه دهید، اما همچنین دعوتی است برای اجتناب از ایجاد دشمنان به عنوان شما hust. اگر اودیسه سیکلوپ را مسخره نمی کرد، می توانست از خشم پوزیدون جلوگیری کند.

۳٫ جاناتان لیوینگستون مرغ دریایی اثر ریچارد باخ

جاناتان لیوینگستون مرغ دریایی فقط یک چیز می خواهد: آزمایش محدودیت های پرواز مرغ دریایی. مطمئناً، خانواده و دوستان او هر روز بال می زنند، اما برای آنها این فقط وسیله ای برای غذا است. هنگامی که قبیله از پرتاب‌های مداوم مرغ دریایی و پرسرعت نزدیک می‌شود، بزرگان او را به اقصی نقاط جهان تبعید می‌کنند.

آنچه او در آنجا، و حتی فراتر از آن، می یابد، خلوص تعقیب هدف شماست حتی زمانی که تمام دنیا علیه شماست. این کتاب ۱۴۴ صفحه‌ای کتابی است که باید اغلب خوانده شود، هر زمان که دنیای «عاقل» تقریباً متقاعد شد که قرار گرفتن در صف آسان‌تر از در آغوش گرفتن سرنوشت است.

۴٫ Rising Strong توسط برنه براون

با رها کردن دنیای ادبیات داستانی برای انجام تحقیقات دقیق، در اینجا کتابی در مورد اینکه چگونه زمانی که زمین خوردید، خودتان را بلند کنید و پیشرفت کنید. فرمول سه مرحله ای برنه براون ساده است: 

  1. با احساساتی که به دنبال شکست می‌آیند با دلسوزی به خود برخورد کنید.
  2. داستان‌های نادرستی را که در مورد این شکست ایجاد کرده‌اید بررسی کنید.
  3. نگرشی جدید و نیروبخش انتخاب کنید. که به شما این امکان را می دهد که از ساختار شکسته شکست خود به عنوان شعله ای برای آتش فروزان موفقیت خود استفاده کنید.

براون همچنین به ما می آموزد که انتقادات را نادیده بگیریم و به این نکته اشاره می کند که اکثر مخالفان جرات ندارند خودشان وارد «عرصه» شوند. او می‌گوید: «اگر در میدان مسابقه نیستید که به شما ضربه بزند، من به بازخورد شما علاقه‌ای ندارم.

۵٫ ذن و هنر تعمیر و نگهداری موتور سیکلت توسط رابرت ام. پیرسیگ

این یک داستان ساده درباره مردی است که با پسرش سوار بر موتورسیکلت به سمت غرب می‌رود، اما در روایت، تحقیقات فلسفی پیچیده‌ای در هم پیچیده است. یکی مفهوم «گیر افتادگی» را بررسی می‌کند، این حقیقت که در هر کاری که انجام می‌دهیم – ایجاد یک تجارت یا رابطه، یا تعمیر موتورسیکلت – با مشکلات غیرمنتظره و به ظاهر ناامیدکننده‌ای مواجه می‌شویم که ما را سردرگم می‌کند.

در این تله، ما یک انتخاب داریم: خشم، یا تبدیل شدن به یک لوح خالی. راه دوم را انتخاب کنید، و ما می توانیم مشکلات را از زاویه ای جدید ببینیم و راه حل خود را نشان می دهد. به عبارت دیگر، مانع تبدیل به راه می شود.

بهترین کتاب های خود-بهبودی درباره دنبال کردن قلب شما

استیو جابز توصیه کرد: “تنها راه برای انجام کارهای عالی این است که کاری را که انجام می دهید دوست داشته باشید.” تصور کنید که با ساختن رویای دیگران به دنبال عظمت خود هستید – غیرممکن! از فرانک سیناترا پیروی کنید و آن را به روش خود انجام دهید.

۶٫ سیدهارتا توسط هرمان هسه

سیذارتا یک مرد جوان باهوش است که در ممتاز در هند باستان متولد شده است. او فرمول خوشبختی را که بزرگانش به او داده اند رد می کند و در جستجوی روشنگری عازم بیابان می شود. .

این داستان، که به موازات گوتاما بودا است، به قدمت تاریخ است، و داستانی است که در فرهنگ‌ها ظاهر می‌شود: احساس سوزش در استخوان‌های ما که مسیری که دیگران رفته‌اند هرگز نمی‌تواند متعلق به ما باشد. سیذارتا در نهایت بودیسم را رد می‌کند تا راه خودش را دنبال کند، و به ما نشان می‌دهد که حتی بزرگترین معلم و فرمول آزمایش‌شده‌ی زمان ممکن است برای ما مناسب نباشد.

۷٫ راه مرد برتر اثر دیوید دیدا

با وجود عنوان، این کتاب حاوی حکمت جهانی است. هر فصل یک درس مستقل ارائه می‌کند، به این معنی که می‌توانید آن را بردارید و یک بخش را در یک زمان بخوانید. برخی از توصیه‌های او خوانندگان را ناراحت می‌کند، اما این باعث می‌شود که کمتر صادق باشد. به عنوان مثال:

  • «طوری زندگی کن که انگار پدرت مرده است.» بیمارگونه است، اما چه کسی در یک زمان خواسته‌های خود را قربانی شاد کردن والدین نکرده است که نتایج بدی به همراه داشته باشد؟
  • “اگر هدف خود را نمی دانید، اکنون آن را کشف کنید.” این ممکن است کاملاً بدیهی به نظر برسد، اما چند نفر از ما ستاره شمالی خود را می شناسیم و دنبال می کنیم؟

۸٫ جهان پشت شماست نوشته گابریل برنشتاین

اقتصاد رو به رشد و پیشرفت فناوری همچنان به عرضه فراوانی مواد در بیشتر زندگی ما ادامه می دهد… پس چرا ما اینقدر ناراضی هستیم؟ این کتاب تلاش می‌کند پاسخی بدهد: ما از نظر روحی فقیر هستیم. (اگر این باعث ناراحتی شما می شود، بدانید که ایجاد ارتباط با جهان به مذهب نیازی ندارد.)

در این کتاب، پیروی از قلبتان به معنای آرام کردن ذهنتان برای مدت طولانی و به اندازه کافی برای شنیدن پیام‌های قلبتان است، پیام‌هایی که همیشه سرچشمه عمیق‌ترین خواسته‌های ما و مسیری برای خودسازی بزرگ هستند. حکایات پرمعنا گابریل برنشتاین شما را به انجام این کار ترغیب می کند.

۹٫ آزمایش تسلیم توسط مایکل سینگر

خاطرات مایکل سینگر با تمایل او به عنوان یک مرد جوان برای ناپدید شدن در جنگل و مراقبه شروع می شود و با تبدیل شدنش به مدیر عامل شرکت میلیارد دلاری WebMD به پایان می رسد. او داستان خود را از مجموعه ای از ماجراهای باورنکردنی زندگی تعریف می کند و توضیح می دهد که هر یک تنها به این دلیل امکان پذیر بود که او اراده خود را به “زندگی” تسلیم کرد. به عبارت دیگر، مانند جیم کری در Yes Man، او تصمیم گرفت به هر فرصتی که پیش آمد، بله بگوید.

تسلیم کردن ترجیحات و چشم پوشی از اهداف ممکن است برخلاف پیروی از قلب شما به نظر برسد، اما در واقع، این اصل را کاملاً نشان می دهد. سینگر به جای اینکه مانند بسیاری از ما با آن مبارزه کند، پیروی از قلب خود را مانند دنبال کردن نقشه زندگی برای او دانست.

بهترین کتاب های خود-بهبودی درباره رهبری

می‌خواهید دیگران را رهبری کنید؟ بهتر است یاد بگیرید که ابتدا خودتان را رهبری کنید. این کتاب‌ها به شما نشان می‌دهند که چگونه افکار، گفتار و اعمال خود را تحت کنترل بگیرید تا بتوانید به فردی تبدیل شوید که قادر به ایجاد شرکت‌های پر رونق است.

۱۰٫ رهبری که عنوانی نداشت اثر رابین شارما

اگرچه یکی از کتاب‌های کوتاه‌تر و کمتر شناخته شده رابین شارما است، اما یکی از قوی‌ترین کتاب‌های اوست. مهارت او در داستان سرایی در این افسانه ساده در مورد یک کارمند معمولی که رهبر نهایی او را ملاقات می کند می درخشد.

در پایان کتاب – که می‌توانید بعدازظهر آن را بخوانید – متوجه می‌شوید که رهبری یک نقش نیست، بلکه ذهنیتی است که می‌توانید از آن استفاده کنید، چه پسر کفش براق یا امپراتور جهان باشید.

هشدار منصفانه: در پایان، دیگر نمی‌توانید دیگران را به خاطر موقعیت خود سرزنش کنید، احساس کنید قربانی هستید یا در حالی که هر کاری انجام نشده است، بیکار بمانید.

۱۱٫ چهار توافق توسط میگل رویز

میگوئل رویز حکمت باستانی تولتک را وام گرفته است تا به ما چهار طرز فکر بسیار ساده را بیاموزد که می‌توانیم برای تبدیل شدن به رهبران مؤثر اتخاذ کنیم. اولین توافق قدرتمندترین است: “با کلام خود بی عیب و نقص باشید.”

به زبان انگلیسی ساده: بدانید که هر کلمه ای که از دهان شما خارج می شود (یا در ذهن شما صحبت می شود!) قدرت باورنکردنی در ایجاد واقعیت اطراف شما دارد. این بدان معناست که برای اینکه یک رهبر موثر برای خود و دیگران باشیم، باید منفی‌بافی و قضاوت را کنار بگذاریم و در عوض کلماتی را انتخاب کنیم که اعتماد، عشق و الهام را ایجاد کند.

کتابهای خود-بهبودی که حس شگفتی ایجاد می کنند

چه چیزی مشترک همه افراد موفق است؟ اشتیاق. زندگی آنها را هیجان زده می کند و به آنها انگیزه می دهد که از روی مبل بلند شوند و کارهای بزرگ انجام دهند. ما می‌توانیم با خواندن کتاب‌هایی که به ما یادآوری می‌کنند جهان چقدر عجیب و گسترده است، همان انگیزه را در خود ایجاد کنیم.

۱۲٫ مجموعه راهنمای تاسوعای کهکشان اثر داگلاس آدامز

شرط می‌بندید که انتظار نداشتید یک کمدی علمی تخیلی را در فهرستی از کتاب‌های خودیاری ببینید. این کتاب پنج کتابی با تخیل خالص و شاد خود شما را شگفت زده خواهد کرد. این طرح کل جهان بی‌نهایت را در بر می‌گیرد، در یک مقیاس زمانی بسیار قبل از ساخت سیاره زمین تا لحظاتی پس از مرگ گرمایی کیهان.

کتاب‌های سخت‌گیر خودسازی که اهداف، مدیریت زمان و نگرش‌های مثبت را تبلیغ می‌کنند بسیار ارزشمند هستند. اما هر چند وقت یک بار از جدیت فاصله بگیرید و مضحک هایی مانند این را بخوانید. این دو کار را برای شما انجام می دهد: به شما کمک می کند کار خود را کمتر جدی بگیرید و تخیل خود را شروع کنید و به نفع کار و زندگی شخصی شما باشد.

۱۳٫ Cosmosتوسط کارل سیگان

کارل سیگان یک نابغه بود – نه به خاطر دانش علمی‌اش، بلکه به خاطر توانایی‌اش در ارائه مفاهیم پیچیده در نجوم، زیست‌شناسی و فیزیک به کودکان و حتی بزرگسالان خسته از جهان. کیهانبه زیبایی آنچه را که در مورد واقعیت می دانیم، با نام مستعار کیهان، در طول ۱۴ میلیارد سال وجودش توصیف می کند.

کیهان وسعت کیهان و مکان لطیف ما را در آن روشن می کند. شما با وضوحی جدید در مورد کوتاهی عمر کنار خواهید رفت. این فوق‌العاده آزاد است و به شما کمک می‌کند «چیزهای کوچک» را رها کنید، اما همچنین به شما یادآوری می‌کند که بخشی از جهان هستید و قادر به همان عظمت هستید.

۱۴٫ The Bell Jar اثر سیلویا پلات

داستان، دانشجوی کالج استر گرین‌وود را در طی دوره کارآموزی، نزدیک به خودکشی و بهبودی در بیمارستان روانی دهه ۱۹۵۰ دنبال می‌کند. معمولاً به عنوان نقدی از پویایی اجتماعی پدرسالاری خوانده می‌شود، اما می‌توان برای یک نقل قول که معضلی را که همه ما با آن روبرو هستیم، قدردانی کرد: چگونه راه درست را انتخاب کنیم؟

“من دیدم که زندگی‌ام مانند درخت انجیر سبز در داستان در برابرم منشعب می‌شود… یک انجیر شوهر و خانه و فرزندان خوشبخت بود و انجیر دیگر شاعر معروف و انجیر دیگر استاد زبردست… من خودم را دیدم که در فاق این درخت انجیر نشسته و از گرسنگی می‌میرم، فقط به این دلیل که نمی‌توانم تصمیم بگیرم کدام یک از انجیرها را انتخاب کنم.»

این چه چیزی را آموزش می دهد؟ قاطعیت. کیهان تعداد بی نهایت فرصت را ارائه می دهد، اما هزینه های فرصت را نیز ارائه می دهد. برای موثر بودن، فقط انجیر خود را از قبل انتخاب کنید.

کتابهای خود-بهبودی برای ایجاد روابط

بسیاری از کارآفرینان سعی می‌کنند با وسواس دادن به داده‌های پشت لپ‌تاپ، کسب‌وکار بسازند. آنها فراموش می کنند که سریع ترین راه برای موفقیت ایجاد روابط قدرتمند است. فرمول پنج مرحله‌ای را که کسی می‌خواهد به شما بفروشد کنار بگذارید و در عوض این استراتژی‌های انسان محور را امتحان کنید.

۱۵٫ مربی مرفه توسط استیو چندلر و ریچ لیتوین

این یک کتاب تخصصی در مورد چگونگی کسب درآمد به عنوان یک مربی زندگی است، اما این درس‌ها برای هر کسی که سعی در ایجاد فهرست مشتریان دارد کاربرد دارد. توصیه نویسندگان رویکرد استارت‌آپ سیلیکون ولی را به سخره می‌گیرد، اما کار می‌کند.

نسخه آنها؟ بدون تماس سرد، بدون وب سایت یا بازاریابی، بدون کارت ویزیت یا رویدادهای شبکه. بهترین راه برای ایجاد مشتری، گفتگوهای قدرتمند و رو در رو است. آنها می گویند هر زمانی که خارج از این مکالمات صرف می شود موثر نیست.

در دنیایی که قیف‌های کلیکی و حساب‌های اینستاگرام را می‌پرستند، این استراتژی بازاریابی جایگزین و انسان محور ممکن است شما را از رقبا متمایز کند.

۱۶٫ این بازاریابی است توسط ست گودین

ست گودین یک بازاریاب به خصوص موثر است زیرا می داند که بازاریابی به معنای “به زبان آوردن کلمه” نیست، بلکه در مورد خدمت به دیگران است. بازاریابی رپ بدی دارد زیرا بسیاری از آژانس‌های تبلیغاتی فکر می‌کنند کسی که بلندترین فریاد می‌زند برنده است.

در عوض، بازاریابی می‌تواند به عنوان مترادفی برای کمک به دیگران در حل مشکلات استفاده شود—ترجیحاً یک قبیله با دقت سرپرستی از افرادی که با آنها به روشی واقعی ارتباط برقرار می‌کنید. اگر تبلیغات فیسبوک شما ROI مورد انتظار شما را ارائه نمی کند، این کتاب را بخوانید تا دلیل آن را بیابید.

۱۷٫ هرگز تفاوت را تقسیم نکنید توسط کریس ووس و تهل راز

دیر یا زود، هر کارآفرینی متوجه می‌شود که مذاکره یک مهارت ضروری است. کتاب‌های سنتی و حکمت مدرسه بازرگانی زحمت زیادی می‌کشند تا به ما نشان دهند که انسان‌ها دقیقاً چگونه منطقی هستند و ماشین‌های محاسبه‌کننده‌ای که برای به حداکثر رساندن علایق ما طراحی شده‌اند.

اما ما نیستیم.

انسان‌ها مجموعه‌ای آشفته از احساسات، تعصبات و خصلت‌ها هستند، و این کتاب استدلال می‌کند که احساسات بزرگترین عنصر در هر رفت و آمدی است. فردی که می تواند همدل ترین، بهترین شنونده باشد و ارتباط عمیقی ایجاد کند، می تواند به بهترین وجه خواسته های دشمن خود را قضاوت کند و به آنچه که خودش می خواهد برسد.

کتابهای خود-بهبودی درباره بهره وری

گرانبهاترین دارایی در کار و تجارت شما چیست؟ شما هستید! وقتی یاد بگیرید که بهترین ها را از خودتان بخواهید، موفقیت تضمین می شود.

۱۸٫ عادت اکنون اثر نیل فیور

آیا تا به حال دیده اید که یک نوزاد یا کودک نوپا تعلل کند؟ نه. انسان ها کنجکاو به دنیا می آیند و مشتاق «انجام» کارها هستند. اهمال کاری چیزی است که ابتدا توسط والدینی که به ما می گویند قبل از بستنی خوردن حبوبات خود را بخوریم، آموزش داده شده است، سپس توسط سیستم مدرسه ای که رنج را لازمه یادگیری قرار می دهد.

عادت اکنون پیشنهاد می‌کند که برای سرگرمی و بازی برنامه‌ریزی کنیم—مراقبت از خود، وقت با دوستان، حتی پرخوری های نتفلیکس- قبل از کار. کار به هر فضایی که در تقویم‌های ما باقی می‌ماند، می‌رسد. تحقیقات نیل فیوره نشان می‌دهد که این کار ما را بسیار بهره‌ورتر می‌کند. چرا؟ دانستن اینکه زندگی زحمت بی پایان نیست، ذهن و روح ما را آزاد می کند تا از کارمان لذت ببریم. آن را امتحان کنید؛ این دنیای شما را تغییر خواهد داد.

۱۹٫ معادله شادی اثر نیل پاسیچا

وبلاگ نویس

۱۰۰۰ چیز شگفت‌انگیز نیل پاسیچا در ادامه کتابی نوشت که قصد داشت به این سؤال پاسخ دهد. “چه چیزی یک زندگی شاد را ایجاد می کند؟” این کتاب مملو از توصیه های خوشحال کننده است، اما یک نمودار ساده به دلیل نبوغ ناب و ساده خود برجسته است. این یک جدول ۲×۲ است که نشان می‌دهد ما می‌توانیم در چهار حالت کار کنیم: فکر کردن، انجام دادن، استراحت کردن و سوزاندن.

بیشتر ما در Burn Box زندگی می کنیم و همیشه در تلاش هستیم تا یک وظیفه دیگر را از لیست خود حذف کنیم. این بیش فعالی ثابت دستوری برای فرسودگی شغلی است، و پاسیچا نشان می دهد که بهره وری با تغییر حالت های متناوب به حداکثر می رسد. بودن.

۲۰٫ اسطوره الکترونیکی بازبینی شده توسط Michael E. Gerber

همه ما دوست داریم ۹-۵ خود را رها کنیم تا بار یا نانوایی یا کنسرت مشاوره را باز کنیم تا بتوانیم کاری را که دوست داریم در تمام طول روز انجام دهیم. پس چرا ۹۰ درصد کسب و کارهای کوچک در چند سال اول شکست می خورند؟ به این دلیل است که اکثر کارآفرینان جدید در نهایت کاری را که دوست دارند انجام نمی دهند، بلکه ساعات بیداری خود را به جای تهیه کیک های کوچک بدون آرد، صرف حقوق و دستمزد، حسابداری و گرفتگی توالت می کنند.

E-Myth Revisited از کارآفرینان می خواهد که به جای اینکه در کسب و کار شما “در” کسب و کار شما “روی” کسب و کار شما کار کنند. این بدان معناست که در اسرع وقت سیستم های قابل اعتمادی را راه اندازی کنید که به شرکت اجازه می دهد بدون شما کار کند. در این مورد شکست بخورید و فقط یک شغل را با شغل دیگری عوض کرده اید – با سردردهای بسیار بیشتر.

بهترین کتاب های خود-بهبودی درباره مینیمالیسم

یادداشت را دریافت کردید؟ قرار است همه ما ۵۰ سال خستگی ناپذیر کار کنیم تا بتوانیم خانه های خیلی بزرگ خود را با اسباب بازی هایی که وقت استفاده از آنها را نداریم پر کنیم، زیرا مشغول پرورش افراد موفقی هستیم که این چرخه را تکرار می کنند، همه برای خدمت به خدا. رشد اقتصادی بی پایان یا، می توانید انصراف دهید.

۲۱٫ در ستایش کندی اثر کارل آنور

در میان ما اقلیتی آرام راه می‌روند که کمتر استرس دارند، اما بیشتر زندگی می‌کنند. اینها طرفداران حرکت آهسته هستند. آن‌ها به ناهار در اتاقک، خلاصه کتاب‌های چهار دقیقه‌ای، «چند وظیفه‌ای» (به معنای هر چه که باشد) و شام‌های تک رنگ و مایکروویو نه می‌گویند.

اما آنها همیشه کند نیستند. آن‌ها از چیزی پیروی می‌کنند که نوازندگان آن را «تمپو گیستو» یا سرعت مناسب برای آن موقعیت می‌خوانند. آنها یک تنظیم توربو دارند، اما آن را درگیر نمی کنند. بله، شما می‌توانید از زندگی لذت ببرید در حالی که کار عالی تولید می‌کنید—اگر سرعتتان را کم کنید.

۲۲٫ Essentialism توسط Greg McKeown

این یک کتاب بی تکلف است که برای همیشه در قفسه کتاب شما خواهد ماند. مانترا Essentialist چیست؟ “کمتر، اما بهتر.” گرگ مک‌کئون نشان می‌دهد که وقتی بین «عده‌های حیاتی» و «بسیاری بی‌اهمیت» تمایز قائل می‌شویم، تنها بر نتایج حیاتی و عظیمی که در پی می‌آیند تمرکز می‌کنیم: بهره‌وری بالا، شهرت برای انجام کارها، ارتقای شغلی و آرامش. (قانون ۸۰/۲۰، خیلی؟)

آنچه بهره وری ما را مسموم می کند، اصرار بر انجام و داشتن همه چیز است. هنگامی که ما یک ذات‌گرا می‌شویم، آن فانتزی را رها می‌کنیم و متوجه می‌شویم که عملاً هر کاری که انجام می‌دادیم بی‌اهمیت بود.

۲۳٫ جادوی تغییر زندگی مرتب کردن اثر ماری کوندو

پاک کردن شلوار قدیمی چه ربطی به فرد بهتر شدن دارد؟ نویسنده به بهترین وجه می گوید: “مسئله اینکه شما می خواهید چه چیزی داشته باشید در واقع این سوال است که چگونه می خواهید زندگی خود را بگذرانید.”

شما این جمله را شنیده‌اید که «چگونه هر کاری را انجام می‌دهی، همانگونه است که همه چیز را انجام می‌دهی» و این درست است: میکرو همیشه ماکرو را ایجاد می‌کند. اگر فضای شخصی شما به هم ریخته باشد، زندگی و ذهن شما نیز به هم می‌ریزد.

در روش Marie Kondo، شما فقط یک بار شلوغ می‌کنید. هنگامی که آرامش و وضوح واقعی سبک زندگی را تجربه کنید، هرگز به روش های احتکار خود باز نخواهید گشت.

کتابهای خود-بهبودی برای یافتن دیدگاه

از دست دادن آنچه مهم است تقریباً به صورت خودکار اتفاق می افتد. کار عالی تقریباً هرگز کار فوری نیست، و بنابراین زنگ تلفن، شلوغی در ترافیک، قبض تلفنی که سررسید شده است ما را فرا می‌گیرد. اگر مراقب نباشیم، دزدان توجه ما را قبل از اینکه از وقوع آن آگاه شویم، مستقیماً به قبر می‌برند.

۲۴٫ هر کجا بروی، آنجا هستی نوشته جان کابات زین

جان کابات زین تمام دوران حرفه ای خود را به عنوان یک استاد صرف مطالعه ذهن آگاهی و علم پشت آن کرده است. پس از یک عمر این کار، او چند ابزار قدرتمند برای اعطای چشم انداز انتخاب کرده است.

می‌توانید این کتاب کلاسیک را هر بار پنج دقیقه بخوانید. فصل‌های کوتاه آن ارزش ایستادن در آستانه‌ی در برای تماشای غروب خورشید را به شما می‌آموزد، چگونه وقتی خانواده‌تان ظرف‌های کثیف را در سینک می‌گذارند (دوباره) واکنش نشان دهید، و چگونه قضاوت‌های بی‌وقفه ذهنتان را تشخیص دهید و آنها را رها کنید.

وقتی خود را ناامید یا مضطرب می‌بینید، درس‌های ساده این کتاب می‌تواند به شما کمک کند پاهایتان را دوباره روی زمین باز کنید.

۲۵٫ از چیزهای کوچک عرق نکنید… و همه چیز کوچک است اثر ریچارد کارلسون

این کتاب در ۱۳۵ کشور به ۲۶ زبان منتشر شده است. ۱۰۱ هفته را در فهرست پرفروش‌ها گذراند و به اندازه یک زیر لیوانی است. اما خرد برای گنجاندن آن به حجم نیاز ندارد. مانند کتاب Kabat-Zinn در بالا، این کتابی است که می توانید وقتی شکایت می کنید که همکارتان از برگه جلد TPS قدیمی در گزارش خود استفاده کرده است یا اینکه باریستا به جای ۱٪ از شیر بدون چربی استفاده کرده است، این کتاب را انتخاب کنید.

در دنیایی که اولویت می‌دهد کدام یک از افراد مشهور بی‌تفاوت در توییتر چه گفته‌اند و معامله خوبی در Costco به دست می‌آید، همه ما به یک چشم‌انداز منظم نیاز داریم. این چیزی است که هر صفحه از کتاب خودسازی ریچارد کارلسون ارائه می دهد.

بزرگترین بازده سرمایه گذاری شما

اگر هر روز فقط ۱۰ صفحه از یک کتاب عالی را بخوانید چه اتفاقی می‌افتد؟

این می‌تواند به دو کتاب در ماه، ۲۴ کتاب در سال، نزدیک به ۱۵۰۰ کتاب در طول عمر و مقدار بی‌اندازه خرد ترکیبی برای اعمال در زندگی شما اضافه شود.

شما از شادی بیشتر، درآمد بیشتر، بهبود روابط، و خودآگاهی و اعتماد به نفس بیشتر لذت خواهید برد.

چه چیز دیگری، انجام ۱۵ دقیقه در روز، می تواند این نوع بازگشت سرمایه را به شما بدهد؟ وقت آن است که کتاب ها را بررسی کنیم.

این مقاله در مارس ۲۰۲۰ منتشر شده است و به روز شده است. عکس از Dejan Dundjerski/Shutterstock

Michael Pietrzak 150x150 - 25 کتاب خودیاری که (احتمالاً) نخوانده اید

منبع :
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
امکان ها مجله اینترنتی سرگرمی متافیزیک ساخت وبلاگ صداقت موتور جستجو توسعه فردی