خبر

وام ودیعه مسکن به چه کسانی تعلق نمی‌گیرد؟

وام ودیعه مسکن به چه کسانی تعلق نمی‌گیرد؟

357932 328 - وام ودیعه مسکن به چه کسانی تعلق نمی‌گیرد؟

اقتصاد۲۴– ثبت‌نام در سامانه ملی املاک و مسکن برای دریافت وام ودیعه مسکن از روز ۱۲ خرداد شروع شد.

مستأجران با مراجعه به به سامانه ملی املاک و مسکن به آدرس http://saman.mrud.ir می‌توانند برای وام ودیعه مسکن مراجعه و ثبت‌نام کنند. مبلغ وام ودیعه مسکن برای کلانشهر‌های بالای ۲۰۰ هزار نفر جمعیت ۷۰ میلیون تومان و در سایر شهر‌ها ۴۰ میلیون تومان است.

وام ودیعه مسکن به چه کسانی تعلق نمی‌گیرد؟

فرآیند معرفی متقاضیان وام ودیعه مسکن سال ۱۴۰۱ در حال انجام است. در حال حاضر بانک‌ها فرآیند تشکیل پرونده را انجام می‌دهند. اما همه متقاضیان نمی‌توانند وام ودیعه مسکن بگیرند. اولویت پرداخت با کسانی است که در دو سال گذشته این وام را نگرفته‌اند.
 سقف تسهیلات کمک ودیعه مسکن در تهران، مراکز استان‌ها و سایر نقاط شهری به ترتیب ۱۰۰، ۷۰ و ۴۰ میلیون تومان مصوب شد. این مصوبه نیز به شبکه بانکی کشور ابلاغ شد. نرخ سود تسهیلات ودیعه مسکن ۱۸ درصد و طول دوره بازپرداخت پنج ساله است.


بیشتر بخوانید: قیمت رهن و اجاره خانه در منطقه چیذر


در سال‌های ۱۳۹۹ و ۱۴۰۰ حدود ۴۵۰ هزار نفر وام اجاره را دریافت کرده‌اند. این در حالی است که حدود ۸.۵ میلیون خانوار مستاجر در کشور وجود دارد.

«با این گرانی چه کنیم؟»

برخی می‌گویند در سال‌های گذشته این وام را دریافت کرده‌اند. اما باز هم به این وام نیاز دارند. حالا از شرط دریافت وام ودیع مسکن گلایه دارند. در ادامه نظر برخی از مخاطبان تجارت‌نیوز را در این مورد می‌خوانید.

«دو سال پیش با هزار بدبختی ۳۰ میلیون وام گرفتم. دادم به صاحبخانه. رهن و اجاره سرسام‌آور شد. حقوق‌ها ۱۰ درصد افزایش داشت. خوراک و پوشاک و…. تکلیف من و امثال من چیه؟»

«دوسال پیش ۱۵ تومن گرفتیم. پنج نفریم. گفتن امسال تعلق نمی‌گیرد. من چه کنم الان با این گرونی.»

«من دو سال پیش این وام رو گرفتم. اون موقع ۵۰ میلیون بود و رهن منزل من ۱۵۰ میلیون بود. الان بعد از دو سال رهن منزل من که شد ۳۰۰ میلیون؛ چرا نباید باز هم به ما این وام تعلق نگیرد؟ تا الان هم هیچ معوقه بانکی نداشتیم و واقعا زیر فشاریم.»

کد رهگیری ۱۴۰۱، شرط دریافت وام

برخی از متقضیان هم می‌گویند باید کد رهگیری ۱۴۰۱ وارد کنند. در حالی که متقاضیان قراردادشان را برای سال جدید تمدید نکرده‌اند. در ادامه نظر برخی از مخاطبان را نسبت به این شرط دریافت وام می‌خوانید.

«من قراردادم ۶ ماه دیگه وقت دارد. تو سایت میگه کد رهگیری باید ۱۴۰۱ باشد. منی که نیمه دوم خونه رهن کردم چرا نباید بتونم وام بگیرم؟ پارسال ثبت‌نام کردم. بانک‌ها قبول نکردند و گفتند بودجه نداریم. امسال هم این کدرهگیری جدید.»

«ثبت‌نام کردم تو سایت زد کد رهگیری باید۱۴۰۱ باشه. قرارداد من مهر ۱۴۰۰هست و تو مهر ۱۴۰۱ تموم میشه. الان من چیکار کنم؟»

«کد رهگیری ۱۴۰۱ میخوان. یک ماه از قرارداد من مونده. اگه کد رهگیری امسال داشته باشم پس برای چی اسمشو گذاشتن وام ودیعه مسکن؟ تا پول نداشته باشم خونه بگیرم از کجا باید کد رهگیری داشته باشم؟»

بی‌اطلاعی بانک‌ها از وام مسکن

اگرچه وام ودیعه مسکن به بانک‌ها ابلاغ شد، اما برخی از متقاضیان می‌گویند بانک‌ها ابراز بی‌اطلاعی کرده‌اند.

«بانک‌ها همه‌شون میگن یا نمیدیم یا برو یک سال دیگه بیا.»

«من که امروز همه‌اش از این بانک به اون بانک رفتم. همه‌شون تو سایت برای انتخاب بانک بود، اما میگفتن به ما بخشنامه‌ای ابلاغ نشد. بانک صادرات که می‌گفت ۱۰ الی ۲۰ تومن میدیم. ما مرکز شهریم چرا ۲۰ تومن؟»

منبع: تجارت نیوز

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
امکان ها مجله اینترنتی سرگرمی متافیزیک ساخت وبلاگ صداقت موتور جستجو توسعه فردی