عمومی

سه راهی که مدیران عامل می توانند تجربه کارمندان را بهبود بخشند

سه راهی که مدیران عامل می توانند تجربه کارمندان را بهبود بخشند

جنگ برای استعدادها بی پایان ادامه دارد، زیرا مشاغل موجود همچنان از افرادی که به دنبال کار هستند پیشی می گیرد. نرخ ترک در ماه مارس به رکورد ۴٫۵ میلیون نفر رسید. در همین حال، طبق تحقیقات اخیر ما در Vistage، ۶۵ درصد از مدیران اجرایی کسب و کارهای کوچک تا متوسط ​​(SMB) قصد دارند تعداد کارکنان را در سال آینده افزایش دهند.

در حالی که فناوری به دلیل توانایی آن در بهبود بهره وری و عملکرد، چراغ روشنی برای تجارت است، کمبود نیروی کار تقویت کرده است که افراد شریان حیات یک شرکت هستند. . در واقع، تحقیق ویستاژ نشان می‌دهد که ۷۲ درصد از شرکت‌های کوچک و متوسط ​​بر این باورند که چالش‌های استخدام بر توانایی آنها برای کار با ظرفیت کامل تأثیر می‌گذارد. ارزش استعداد به دلیل کمبود به شدت افزایش یافته است و کارمندان بیش از هر زمان دیگری از قدرت برخوردارند. در نتیجه، تبدیل به مهم‌ترین نقطه داده اطلاعاتی درباره استراتژی مدیران عامل شده است.

رهبران تجاری با عوامل مختلفی که خارج از کنترل آنها هستند (به عنوان مثال، یک بیماری همه گیر جهانی، جنگ بین المللی، کاهش سرعت زنجیره تامین، تورم و حتی کمبود نیروی کار). دامنه هر مدیر عامل نگه داشتن استعدادهای برتر در کارکنان یک ابزار ارزشمند استخدام است و همچنین تنها راه برای پیروزی واقعی در جنگ استعدادهاست. در حالی که پرداخت مهم است، پایان همه چیز نیست. تجربه کارمند، یا ایجاد یک محیطی که افراد می خواهند در آن کار کنند، جامع ترین و مؤثرترین راه برای رویکرد حفظ است.

تجربه کارمندان را می توان به دو دسته تقسیم کرد. سه عنصر کاملاً قابل کنترل: فرهنگ، محل کار و رئیس.

فرهنگ

فرهنگ مدت‌هاست که مسئولیت مدیرعامل بوده است، اما در بحبوحه افزایش کار ترکیبی، اهمیت و حتی چالش‌برانگیزتر شده است. یک فرهنگ قوی می تواند کارمندان را چه حضوری، چه کاملاً از راه دور یا جایی بین این دو، متحد کند. مهمترین وظیفه یک رهبر تجسم فرهنگی مورد نظر و رساندن آن به کل سازمان است. فرهنگ می تواند کارمند را از درخواست در جای دیگر باز دارد و یک نامزد را وادار می کند که یک سازمان را به سازمان دیگر انتخاب کند. باید معتبر باشد، باید از بالا به پایین بیاید و توسط “رئیس” آنها برای کارگر زنده شود.

محل کار

در ابتدایی ترین سطح، رهبران کسب و کار باید به طور منظم در فضای کاری فیزیکی سرمایه گذاری کنند. برای محیط‌های کاری حضوری، این به این معنی است که تسهیلات منعکس‌کننده نیازها و خواسته‌های در حال تحول کارکنان و همچنین ارائه ابزار و فناوری است که کارایی و بهره‌وری کارکنان را بدون اصطکاک افزایش می‌دهد. فراتر از آن، انعطاف پذیری مشکی جدید است. رهبران ترکیبی در حال حاضر در حال آزمایش فرمول های انعطاف پذیری خود هستند. همانطور که ما به روال عادت می کنیم، انعطاف پذیری متناسب با نیازها و مسئولیت های هر تیم خواهد بود – هیچ راه حل یکسانی برای همه کارمندان وجود ندارد که کجا و چه زمانی باید کار کنند. به عنوان مثال، وظایف فردی مانند نوشتن، پردازش صفحات گسترده و تکمیل کار فردی زمانی که از خانه انجام می شود مولدتر هستند، اما همکاری، نوآوری، حل مسئله و ساخت تیم بهترین گزینه برای حضوری است. علاوه بر این، رهبران ترکیبی اکنون وظیفه ایجاد یک محل کار یکپارچه را دارند که وقتی یک کارمند یک روز از خانه و روز دیگر در دفتر کار می کند، بدون وقفه باشد. اطمینان از اینکه کارکنان به طور مساوی در خانه و اداره مجهز هستند، در چند سال آینده نیاز به تنظیم دقیق دارد.

رئیس

 مردم شرکت‌ها را ترک نمی‌کنند، بلکه رؤسا را ​​ترک می‌کنند. روسا کل تجربه کاری گزارش مستقیم خود را کنترل و دیکته می کنند: شرح شغل خود را می سازند، وظایف و فعالیت های خود را تعریف می کنند، عملکرد خود را می سنجند و حتی رشد و حقوق خود را منشور می کنند. هیچ کس به اندازه رئیس خود بر تجربه روزانه یک کارمند تأثیر نمی گذارد. و کار هیچ کس در نتیجه همه گیری سخت تر نشده است. با افزایش فشار برای حفظ کارمندان، رئیس جدید رئیس چیزی بیش از یک مدیر است: آنها یک رهبر هستند، چشم انداز گروه کاری خود را ایجاد می کنند و تعیین می کنند که چگونه با کل سازمان ارتباط برقرار می کند. ماموریت؛ آنها مجرای فرهنگ هستند و آن را به گزارش های مستقیم خود که ممکن است ترکیبی از راه دور و حضوری باشد، منتشر می کنند. آنها یک مربی هستند و پیشرفت کارکنان را به صورت فردی هدایت می کنند. روسا به مهمترین عنصر تجربه کارمندان تبدیل شده اند. مدیران عامل باید با جستجوی گفتگوی شفاف و باز اطمینان حاصل کنند که روسای و مدیران خط مقدم با استراتژی و اهداف کلی همسو هستند. علاوه بر این، توسعه منظم رهبری و آموزش به عوامل کلیدی تعیین کننده توانایی سازمان برای اجرای تجربه کارکنان تبدیل شده است.

تا زمانی که جنگ استعدادها ادامه دارد، کارمندان در تصمیم گیری در مورد ماندن در نقش یا نگاه کردن به جای دیگری دست بالا را خواهند داشت. اگر آنها تشخیص دهند که تجربه ای که در حال حاضر به آنها ارائه می شود کافی نیست، گزینه های بیشتری از همیشه در اختیار دارند. مدیران عاملی که تجربه کارمندی برتر را پرورش می دهند، علی رغم چالش های بیرونی یا موانع، استعدادهای برتر را جذب و حفظ می کنند. می‌توانیم پیش‌بینی کنیم که عوامل بیرونی همچنان دنیای تجارت را برای سال‌های آینده متزلزل خواهند کرد. کنترل قابل کنترل هرگز برای مدیران عامل امری ضروری نبوده است و هیچ چیز برای مدیر عامل به اندازه تجربه کارمندی که برای نیروی کار خود ایجاد می کنند قابل کنترل نیست.

عقایدی که در اینجا توسط ستون نویسان Inc.com بیان شده متعلق به خودشان است، نه نظرات Inc.com.
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا