عمومی

در اینجا نحوه ایجاد یک روال صبحگاهی عالی برای شما آمده است، به گفته یک مربی مدیریت زمان

در اینجا نحوه ایجاد یک روال صبحگاهی عالی برای شما آمده است،
به گفته یک مربی مدیریت زمان

ایده آل شما چیست روتین صبحگاهی؟ شاید بهتر باشد قبل از ساعت ۴ صبح از خواب بیدار شوید تا ایمیل ها را بخوانید و سپس به باشگاه بروید، مانند تیم کوک. یا شاید باید مدیتیشن کنید و سپس شش مایل بدوید، مانند جک دورسی. فقط یک مشکل با این ایده ها وجود دارد – آنها با شما در ذهن تصور نشده اند.

شما احتمالاً بارها شنیده اید. که داشتن یک روال صبحگاهی خوب می تواند شما را برای موفقیت آماده کند و به شما کمک کند «روز را برنده شوید». این به اندازه کافی درست است. اما یک روال صبح بخیر، برنامه ای است که برای شما کار می کند و توسط شما برای شما ایجاد شده است، نه توسط برخی از مدیران مشهور. مربی مدیریت زمان و نویسنده Anna Dearmon Kornick در یک کارگاه آنلاین اخیر توضیح داد.

“شاید شما در مورد پنج مورد افراد موفق خوانده باشید. هر روز صبح انجام دهید و آن‌ها را امتحان کرده‌اید.” “انبوهی از کتاب‌ها در مورد اینکه میلیونرها صبح خود را چگونه می‌گذرانند وجود دارد. شاید شما آن‌ها را امتحان کرده‌اید، اما به آن‌ها پایبند نبوده‌اید. احتمالاً به این دلیل است که کپی کردن و چسباندن روتین دیگران همیشه مسیر موفقیت نیست.”

پس راه موفقیت چیست؟ در اینجا فرآیند چهار مرحله‌ای است که کورنیک در کارگاه توضیح داده است. این چیزی است که او به مشتریان مربیگری مدیریت زمان خود می آموزد.

۱٫ فعالیت های صبحگاهی خود را به دو لیست تقسیم کنید.

لیست اول شامل کارهایی است که باید هر روز صبح انجام دهید. ممکن است شامل مواردی مانند مسواک زدن، درست کردن قهوه، انداختن فرزندانتان در مدرسه یا راه رفتن با سگ باشد. لیست دوم شامل کارهایی است که دوست دارید هر روز صبح انجام دهید، اما الزامات مطلق نیستند. ممکن است شامل مدیتیشن، دویدن، در دفتر خود بنویسید، یا برای خود یک صبحانه گرم درست کنید.

۲٫ روال خود را مهندسی معکوس کنید.

با ترسیم از هر یک از لیست های خود، یک روال ایده آل برای صبح خود ایجاد کنید. آن لیست را به ترتیب زمانی قرار دهید. به عنوان مثال، اگر ابتدا دندان های خود را مسواک بزنید، سپس لباس بپوشید، سپس قهوه درست کنید، سپس برای مدرسه ناهار درست کنید، آن ها را به این صورت سفارش دهید. در مرحله بعد، با شروع از آخرین مورد در لیست، روال خود را مهندسی معکوس خواهید کرد.

چه در خانه کار کنید و چه در اداره، از قبل می دانید چه زمانی می خواهید — یا باید — شروع کنید هر روز کار کنید از آن لحظه به عنوان نقطه شروع استفاده کنید و به سمت عقب حرکت کنید. کورنیک گفت: “بنابراین فکر می کنید، “باشه، می خواهم تا ساعت ۸:۵۰ پشت میز کارم باشم.” “این بدان معناست که من تا ساعت ۸:۴۰ بچه‌ها را ترک می‌کنم، یعنی تا ساعت ۸:۱۵ از در بیرون می‌رویم، بنابراین آنها باید حداقل تا ساعت ۸:۱۰ شروع به پوشیدن کفش کنند.”

به خاطر داشته باشید که بسیاری از ما مدت زمان انجام کاری را دست کم می گیریم و در زمان اضافی زیادی می سازیم. به یاد داشته باشید که مدت زمانی را که برای رسیدن از یک مکان به مکان دیگر، مثلاً از آشپزخانه تا ایستگاه اتوبوس، طول می کشد، لحاظ کنید. این می تواند کمک کند که یک یا دو صبح را صرف پیگیری مدت زمان انجام هر فعالیت کنید تا بتوانید هنگام مهندسی معکوس روال خود از آن اطلاعات استفاده کنید.

۳٫ یک بررسی واقعیت داشته باشید.

زمانی که روال خود را مهندسی معکوس کردید تا زمانی که از رختخواب بلند می شوید، می دانم چه ساعتی باید از خواب بیدار شوید تا تمام کارهایی را که باید انجام دهید و می خواهید انجام دهید. اگر زمانی که از خواب بیدار شدید، این زمان کم و بیش باشد، عالی است! شما آماده هستید تا روال خود را در دنیای واقعی امتحان کنید.

از سوی دیگر، ممکن است متوجه شوید که برای به دست آوردن همه چیز اگر کاری را که باید انجام دهید و می‌خواهید انجام دهید، باید ساعت ۳ صبح از خواب بیدار شوید، این برای بسیاری از ما واقع بینانه نیست، بنابراین ممکن است به این معنی باشد که باید روال برنامه ریزی شده خود را تنظیم کنید. کورنیک توضیح داد: «این جایی است که جدا کردن لیست کارهایی که باید انجام دهید و باید انجام دهید وارد عمل می شود. “چه چیزی را می‌توانید از فهرست خواسته‌ها به زمان دیگری از روز منتقل کنید؟ چه چیزی را می‌توانید به طور کامل حذف کنید، حتی اگر به نظر خوب باشد؟” یا می‌توانید برخی کارها را کاهش دهید، مثلاً به جای ۳۰ دقیقه، ۱۵ دقیقه مدیتیشن انجام دهید؟

خلاق باشید. کورنیک نمونه‌ای از صبح‌های خود ارائه کرد – انتخاب لباس مدرسه برای دو دخترش. او گفت: “چه اتفاقی می‌افتد این است که من جلوی کمد می‌ایستم و به دلایلی بیرون می‌رفتم. این اتلاف وقت بود.” از آنجایی که او نمی‌توانست لباس‌ها را به‌طور مؤثر در صبح انتخاب کند، کورنیک آن آیتم را از روتین صبحگاهی خود خارج کرد. این روزها، او هر یکشنبه عصر گزارش آب و هوا را بررسی می کند و سپس برای تمام پنج روز هفته لباس انتخاب می کند تا صبح ها به آن فکر نکند.

۴ . تکرار و اصلاح کنید.

همان‌طور که این مثال نشان می‌دهد، برنامه صبحگاهی شما چیزی نیست که آن را تنظیم کنید و فراموش کنید. . کورنیک گفت: “شما می خواهید این روال را تست کنید.” “به احتمال زیاد، شما چیزهای زیادی یاد خواهید گرفت و می خواهید تغییراتی ایجاد کنید.” و اگر زندگی کاری، زندگی خانگی یا اولویت‌هایتان در طول مسیر تغییر کرد، همیشه باید آماده تغییر همه چیز باشید.

در کتاب من خودمراقبتی شغلی، من به اهمیت ایجاد روال‌ها و عادت‌های کوچکی می‌پردازم که می‌توانند به شما کمک کنند تا قدم‌های کوچکی بردارید که شما را به بزرگترین اهدافتان می‌رساند. داشتن یک روال صبحگاهی که کاملاً برای شما کار می کند – زیرا توسط شما طراحی شده است، برای شما، و می تواند توسط شما در هر زمان که لازم باشد تنظیم شود – گام مهمی برای رسیدن به آن اهداف است.

عقایدی که در اینجا توسط ستون نویسان Inc.com بیان شده متعلق به خودشان است، نه نظرات Inc.com.< /figcaption>

منبع :
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
امکان ها مجله اینترنتی سرگرمی متافیزیک ساخت وبلاگ صداقت موتور جستجو توسعه فردی