خبر

ویژه سهامداران بورس؛ دو عرضه اولیه جدید در راه

ویژه سهامداران بورس؛ دو عرضه اولیه جدید در راه

345856 491 - ویژه سهامداران بورس؛ دو عرضه اولیه جدید در راه

اقتصاد۲۴– بورس یکشنبه بیش از سه هزار واحد رشد کرد و در محدوده یک میلیون و ۵۲۵ هزار واحدی ایستاد.
امروز چند سیگنال برای سهامداران وجود دارد. کارشناسان روند متعادل و گا‌ها نزولی برای بورس امروز پیش‌بینی کرده‌اند.
محمدرضا پورابراهیمی، رئیس کمیسیون اقتصادی گفت: افرادی که برای دریافت سهام در اولویت قرار می‌گیرند، حدود چهار تا پنج میلیون نفر هستند. اولویت بعدی، افرادی هستند که تحت پوشش نیستند، اما بر اساس قانون و اطلاعاتی که وضعیت دارایی، درآمد و شرایط زندگی آن‌ها را تعریف می‌کند، با روش علمی شناسایی خواهند شد.
سلمانی، معاون وزارت امور اقتصادی و دارایی اظهار داشت: برای افرادی که سود سهام عدالت سال قبل را دریافت نکردند، این سود قطعاً تا پایان اردیبهشت‌ماه پرداخت می‌شود.
عرضه سهام عدالت و پرداخت سود آن تاثیر مثبت روی معاملات بورس دارد و می‌تواند بازار را در بلند مدت صعودی کند.

عرضه اولیه جدید برای بورس

قرار است دو نماد فروسیل و حگهر در فرابورس عرضه اولیه شود.
این دو عرضه اولیه نقدینگی جدید به بازار سرمایه وارد می‌کند.
صادقی، عضو هیئت عامل صندوق توسعه ملی گفت: یک هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان در صندوق سپرده‌گذاری شد و تا آخر اردیبهشت دوباره یک هزار و ۳۰۰ هزار میلیارد تومان دیگر واریز می‌شود. تا دیروز ۴ هزار میلیارد تومان پرداخت شده و این مبلغ تا پایان اردیبهشت به ۵ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان خواهد رسید.
این واریز پول میزان اعتماد و زیان سهامداران را در بلند مدت کاهش می‌دهد.
علی بهادری جهرمی، سخنگوی دولت گفت: مذاکرات یکی از مسائل روز میز جمهوری اسلامی در کنار سایر مسائل حوزه بین‌الملل است. ایران تا صیانت کامل و جامع از حقوق ملت، یعنی حفظ حقوق اقتصادی مردم در عین حال حفظ حقوق هسته‌ای خود هرگز از ساز و کار‌های دیپلماتیک بین‌الملل عقب نشینی نخواهدکرد و با جدیت مساله را دنبال خواهد کرد. فعلا خبر تازه‌ای در خصوص مذاکرات وین نداریم.


بیشتر بخوانید: بورس در دومین روز هفته مثبت شد


اگر مذاکرات به توافق ختم شود بورس در کوتاه مدت صعودی می‌شود، اما اگر مذاکرات نتیجه‌بخش نباشد ممکن است بازار در روند کوتاه مدت روند متعادل روبه پایین را تجربه کند.
علی نقوی، مدیرعامل بورس انرژی گفت: طبق داده‌های شفاف بورس انرژی، فروش بنزین ۵۰۰ تومانی در بورس انرژی انجام نشده و قیمت تمامی محموله‌های صادراتی بنزین ایران مشخص است. به دلیل ماهیت و سازوکار بورس، همه معاملات شفاف و اطلاعات آن به روز در سایت منتشر می‌شود.

منبع: تجارت نیوز

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
امکان ها مجله اینترنتی سرگرمی متافیزیک ساخت وبلاگ صداقت موتور جستجو توسعه فردی