عمومی

3 روش آسان و مبتنی بر تحقیقات برای بیشتر ظاهر شدن باهوش

۳ روش آسان و مبتنی بر تحقیقات برای بیشتر ظاهر شدن
باهوش

در زندگی حرفه ای پیشرفت اغلب به این بستگی ندارد که چه کسی باهوش ترین است، بلکه به این بستگی دارد که چه کسی به نظر می رسد باهوش ترین مصاحبه کنندگان شغلی اغلب انتخاب می کنند نامزدهای با اعتماد به نفس بیش از ناهنجار اما ماهر. موقعیت های رهبری به کسانی تعلق می گیرد که اعتماد به نفس دارند. به جای کسانی که واقعاً نتیجه می گیرند. و همانطور که اکثر ما تجربه کرده‌ایم، جلسات معمولاً در انحصار کسانی است که زیاد حرف می زنند، نه کسانی که جالب ترین چیزها را برای گفتن دارند.

همه اینها نشان می دهد که اگر می خواهید در کسب و کار موفق شوید، فقط لازم نیست باهوش، به دیگران نیاز دارید تا شما را باهوش می دانند.

میلیون نکته و ترفند برای هوش شما را به حداکثر برسانید و بهترین بهره را از مغز خود ببرید. اما قسمت دیگر معادله چطور است: چگونه می‌توانید نه تنها آنچه را که می‌دانید، بلکه آنچه دیگران فکر می‌کنند شما می‌دانید، به حداکثر برسانید؟ علم پاسخ هایی ارائه می دهد.

علم در مورد اینکه چگونه باهوش تر به نظر برسیم چه می گوید

بررسی مدیریت کالیفرنیا اخیراً بهترین مقاله آن در سال ۲۰۲۲، جایزه ای که “مقاله منتشر شده در سال قبل را که مهم ترین سهم را در عملکرد مدیریت داشته است، قدردانی می کند.” برنده مقاله‌ای از دانا کارنی، روان‌شناس در مدرسه بازرگانی هاس برکلی است که مفیدترین و معتبرترین ترفندهای زبان بدن را که هر رهبر باید بداند، ارائه می‌کند.

“رفتار شما تأثیر زیادی بر دیگران دارد– احساس آنها نسبت به خود، عملکردشان کارنی، قبل از ارائه ده درس فوق العاده مفید در رفتار غیرکلامی، اصرار می ورزد که آیا آنها احساس اعتبار و مشارکت می کنند یا خیر. چندین مورد از آنها ارزش نوشتن سریع را دارند (و ممکن است در روزهای آینده به موارد بیشتری بپردازم)، اما شاید مفیدترین بخش این باشد که چگونه به دیگران نشان دهید که باهوش هستید.

توصیه های غیر علمی زیادی در مورد نحوه لباس پوشیدن یا رفتار کردن برای باهوش تر به نظر رسیدن وجود دارد، اما توصیه کارنی هم مبتنی بر تحقیقات و هم ساده است. او خاطرنشان می کند که هم آنهایی که واقعاً باهوش هستند و از نظر دیگران باهوش به نظر می رسند و هم آنهایی که بیشتر درگیر به نظر می رسند.

“زمانی که به نظر می رسد درگیر، تحریک شده و به آنچه دیگران می گویند و انجام می دهند، درگیر می شویم. کارنی توضیح می‌دهد که مایل است هوش ما را منعکس کند و درک دیگران از باهوش بودن ما را شکل می‌دهد. پس چگونه درگیرتر به نظر می رسید؟ او سه نکته را ارائه می دهد: 

  1. بهتکیه کنید. او خاطرنشان می‌کند: «هر چه بیشتر در حین صحبت کردن (به معنای واقعی کلمه) به شخص دیگری متمایل شوید، باهوش‌تر به نظر می‌رسید (و تمایل دارید که باشید)».
  2. همراه با سر تکان دهید. «هنگامی که مردم صحبت می‌کنند، «بله» تکان دادن سرتان نشانه دیگری از علاقه شماست. و تعامل و در نتیجه هوش شما، “او ادامه می دهد.

  3. علاقه خود را کلامی بیان کنید. در نهایت، «اظهارات تأییدی پارازبانی مانند «مممم،» «بله» و «آه‌ها» نیز نشان‌دهنده و منعکس‌کننده هوش هستند».

به طور خلاصه، اگر می خواهید دیگران فکر کنند شما هستید باهوش، کمتر روی جزئیات کوچک ارائه خود تمرکز کنید و بیشتر روی نشان دادن به دیگران که دارید گوش می دهید و به آنچه آنها می گویند فکر می کنید. این که آیا عینک می‌زنید یا از کلمات بزرگ یا کوچک استفاده می‌کنید، بسیار کمتر از دادن اهمیت دارد. این تصور که شما عمیقاً به گفتگو علاقه مند هستید. بنابراین اگر هدفتان این است که باهوش به نظر برسید، روی درگیر به نظر رسیدن تمرکز کنید.

نظراتی که در اینجا توسط ستون نویسان Inc.com بیان شده است، نظرات آنهاست. متعلق به شرکت Inc.com نیست.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
امکان ها مجله اینترنتی سرگرمی متافیزیک ساخت وبلاگ صداقت موتور جستجو توسعه فردی