خبر

سقوط آزاد قیمت سیمان

سقوط آزاد قیمت سیمان

379850 720 - سقوط آزاد قیمت سیمان

اقتصاد۲۴– بررسی قیمت‌ها در بازار سیمان حاکی از آن است که هر پاکت سیمان تیپ ۲ تهران امروز ۴۶ هزار تومان قیمت خورده است که نسبت به هفته گذشته ۲ هزار تومان ارزان شده است و هر پاکت سیمان تیپ ۲ آبیک نیز ۴۶ هزار تومان قیمت خورده است که نسبت به هفته گذشته تغییر قیمتی نداشته است و هر پاکت سیمان تیپ ۲ فارس نو نیز ۴۸ هزار و ۸۰۰ تومان قیمت خورده است که مسیری خلاف جهت بازار در پیش گرفته است و از هفته گذشته تا امروز ۸۰۰ تومان گران شده است.

شیب ریزش قیمت‌ها در بازار سیمان در بازه زمانی یک ماهه تند شده است به طوری که هر پاکت سیمان تیپ ۲ تهران در ابتدای مردادماه ۷۵ هزار تومان قیمت داشته است و هر پاکت سیمان تیپ ۲ آبیک نیز در ابتدای مرداد ماه ۷۴ هزار تومان قیمت داشته است و هر پاکت سیمان تیپ ۲ فارس نو نیز در این زمان به قیمت ۵۷ هزار تومان در بازار خرید و فروش می‌شده است.

روند قیمت سیمان تیپ ۵ نیز کاهشی است به طوری که هر پاکت سیمان تیپ ۵ تهران از ۵۲ هزار تومان در ابتدای ماه امروز به ۵۱ هزار تومان رسیده است؛ گفتنی است که هر پاکت از سیمان تیپ ۵ تهران در مدت مشابه سال گذشته ۶۸ هزار تومان قیمت داشته است.

مدیرکل دفتر صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت در خصوص قیمت اصلی این کالای اساسی گفت: با در نظر گرفتن ۹ درصد ارزش افزوده و ۱۰ درصد هزینه حمل و نقل و ۱۵ درصد نرخ سود قیمت فعلی هر کیسه سیمان در بازار برای مصرف کننده باید کمتر از ۵۰ هزار تومان باشد.

سردترین فصل ساخت‌وساز در پایتخت برای بهار۱۴۰۱ به ثبت رسید. تیراژ تولید مسکن در تهران طی فصل اول امسال به پایین‌ترین میزان طی حداقل ۱۸سال گذشته سقوط کرد. این رکود تاریخی خانه‌سازی بیش از هر عاملی، متاثر از «جهش دوباره قیمت مسکن» در ابتدای سال جاری است که باعث نااطمینانی سرمایه‌گذاران ساختمانی به آینده و ناتوانی بیشتر آنها در فروش و در نتیجه انصراف از ادامه فعالیت شد. سازنده‌ها در مارپیچ تورم ملکی گیر افتاده‌اند؛ به‌طوری‌که «رشد بیشتر قیمت» باعث تشدید خروج آنها از بازار ساخت می‌شود و برعکس.

منبع: خبر آنلاین

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
امکان ها مجله اینترنتی سرگرمی متافیزیک ساخت وبلاگ صداقت موتور جستجو توسعه فردی