عمومی

مصاحبه موفقیت: پونیت ناندا در مورد اخلال در صنایع و در دسترس ساختن محصولات سلامتی برای همه

مصاحبه موفقیت: پونیت ناندا در مورد اخلال در صنایع
و در دسترس ساختن محصولات سلامتی برای همه

شاید انتظار نداشته باشید که روغن کشنده، محصولی که در شیوه‌های بهداشت دهان باستانی آیورودا استفاده می‌شود، در قفسه‌های Walmart محلی خود پیدا کنید. اما به لطف Puneet Nanda، با نام مستعار GuruNanda، می توانید.

ناندا که در دهلی نو، هند به دنیا آمد، سرانجام به ایالات متحده نقل مکان کرد، جایی که او یک شرکت کوچک خانوادگی مسواک به نام دکتر Fresh Inc را مدیریت کرد. فروشگاه‌های ۹۹ سنت، او به این شکاف در بازار رفت و دکتر Fresh را به یک شرکت پررونق تبدیل کرد که محصولات مقرون به صرفه ارائه می‌کند.

ناندا می‌گوید: «آنها فکر می‌کردند فروش محصولشان به یک فروشگاه دلاری به نوعی برندشان را از بین می‌برد. “بنابراین من گفتم، “باشه، این فرصتی برای من در اینجا باقی می گذارد.”

امروزه، پس از فروش دکتر Fresh، یوگی و متخصص طب آیورودا همان طرز فکر برابری طلبانه را به اسانس ها می آورد. در سال ۲۰۱۵، او GuruNanda را راه‌اندازی کرد که اسانس‌های طبیعی و خالص معمولی گران قیمت را مقرون به صرفه می‌سازد. ما با ناندا به گفت و گو نشستیم تا یاد بگیریم که او چگونه زمینه هایی را شناسایی می کند که آماده اختلال هستند و با همدلی به نوآوری ادامه می دهد.

EComm Leaderboard 728 x 90 - مصاحبه موفقیت: پونیت ناندا در مورد اخلال در صنایع
و در دسترس ساختن محصولات سلامتی برای همه

این گفتگو برای طولانی بودن و وضوح ویرایش شده است.

آیا می توانید در مورد روزهای اولیه، پس از اینکه شرکت مسواک را فروختید و به این فکر می کردید که چه اتفاقی می افتد، بگویید؟

Puneet Nanda: بعد از آن یک تعطیلی گذراندم. شروع کردم به یادگیری یوگا، مدیتیشن و نوعی بهبود در سلامت شخصی خودم و اهداف . نمی‌دانستم می‌خواهم دوباره تجارت کنم یا نه. اما بعد، فرصتی پیش آمد. در استودیوی یوگا من، زنان جوان زیادی بودند که از روغن های ضروری استفاده می کردند. آنها آن را از Young Living، یک شرکت بازاریابی چند سطحی می خریدند. من دیدم که یک شکاف وجود دارد، جایی که آنها یک محصول شگفت انگیز داشتند، اما ۱۰ برابر گرانتر از آنچه باید بود. و بدتر از آن، دیدم که بسیاری از وب‌سایت‌های آنلاین مانند آمازون عمدتاً اسانس‌های تقلبی می‌فروشند. دیدم که تقاضای زیادی برای محصولات واقعی وجود دارد. بنابراین تصمیم گرفتم، بسیار خوب، اگر بتوانم یک زنجیره تامین ایجاد کنم که بتواند به من کمک کند محصولی با کیفیت بسیار بالا با هزینه های خرده فروشی دریافت کنم که ۱۰ برابر کمتر از آنچه این افراد در Young Living می فروشند، اما همچنان همان محصول را به مشتری ارائه دهم. ، امیدوارم مشتری آن را بشناسد و به من محبت کند.

درست زمانی که فکر می کنید بیرون هستید، آنها شما را به داخل می کشانند.

PN: قبل از اینکه بدانم، جایی که Walmart به ما توزیع کامل و زنجیره ای را به طور انحصاری در اختیار ما قرار داد، خیلی سریع رشد کرد. ما همچنین وارد Walgreens شدیم و در سال ۲۰۱۷ به برند شماره ۱ آروماتراپی در ایالات متحده تبدیل شدیم. … اما قلب و روح من همیشه در مراقبت از دهان بوده است. به عنوان مثال، کشیدن روغن یکی از محصولاتی است که من در روزهای یوگا به آن علاقه داشتم. امروز هم انجامش می دهم. بنابراین ما استخراج نفت را در Walmart راه اندازی کردیم، که مکانی بسیار ساده برای راه اندازی استخراج نفت است.

The SUCCESS Interview Puneet Nanda on Disrupting Industries and Making Wellness Products Accessible for Lower Income Households 4 - مصاحبه موفقیت: پونیت ناندا در مورد اخلال در صنایع
و در دسترس ساختن محصولات سلامتی برای همه

من همچنین دیدم که بیشتر دهانشویه ها در ایالات متحده یا بر پایه الکل هستند یا بر پایه کلرید ستیل پیریدینیم. این دهانشویه‌ها ادعا می‌کنند که همه میکروب‌ها را می‌کشند، به این معنی که آن‌ها همه چیزهایی که باکتری‌های خوب در دهان هستند را نیز از بین می‌برند. به جای قرار دادن مواد مصنوعی در آن، تصمیم گرفتم یک دهانشویه مبتنی بر روغن ضروری درست کنم و همچنین تصمیم گرفتم هیچ گونه مواد نگهدارنده اضافه نکنم و آن را بدون آب نگه دارم. در یک بطری دهانشویه معمولی، ۹۸ درصد بطری آب است. بنابراین ما آن کنسانتره را گرفتیم و محصولی به نام دهانشویه غلیظ را روانه بازار کردیم و آن را بر اساس فرمول اسانس تهیه کردیم. آن را نیز در Walmart راه اندازی کردیم.

و این یک محصول منحصر به فرد به نظر می رسد. من هرگز چنین چیزی را در هیچ جای دیگری ندیده ام.

پ.ن: نه، هیچ‌کس در کشور این کار را نکرده است. ما همه چیز در مورد اختلال هستیم. هدف من این است: چگونه می توانم روش های قدیمی و خسته ای را که از عصر صنعتی ادامه داشته است، مختل کنم؟ همه چیز پیش رفته است، علم پشت همه چیز است، اما برخی چیزها تغییر نکرده اند. آگهی‌ای وجود دارد که قبلا اجرا می‌شد که می‌گفت: «بسوزی؟ بدون سود.” این بدان معناست که اساساً اگر دهانشویه شما را نمی سوزاند، از مزایای آن بهره مند نمی شوید. … مردم هنوز به آن چسبیده اند، بنابراین من می خواهم اختلال ایجاد کنم. می دانم که بسیار بسیار چالش برانگیز خواهد بود، زیرا مردم از من شکایت خواهند کرد و هر کاری برای جلوگیری از من انجام می دهند، زیرا میلیاردها دلار در خطر است. اما من به آن ضربه می زنم.

چگونه می‌توانید برخی از مکان‌هایی را که برای اختلال آماده است؟ برای مثال، به دهانشویه‌ای که مدتی است وجود داشته است نگاه کنید و بگویید: «ما می‌توانیم این کار را متفاوت انجام دهیم»؟

PN: من به شما می‌گویم که آنچه در دو، سه دهه گذشته اتفاق افتاده این است که به دلیل ادغام در وال استریت، شرکت‌های بزرگ‌تر شرکت‌های کوچک‌تر را از بین می‌برند. و آنقدر بزرگ می شوند که برای نوآوری جدید بسیار سخت است که به طور کامل به بازار عرضه شود و پیام خود را منتقل کند. این به وضعیتی تبدیل شده است که این شرکت‌های بزرگ غیر ممکن است آنها را خلع کند. اما در این شرکت های بزرگ همه چیز مانند یک حلزون حرکت می کند. بنابراین آن‌طور که باید نوآوری نمی‌کنند. بوروکراسی بسیار زیادی وجود دارد، بنابراین حتی اگر کسی باشد که بخواهد نوآوری کند، نمی تواند. همیشه کسی جلوی آنها را می گیرد. فقط احساس می کنم که باید تغییر کند. یک نفر باید رهبری کند. بنابراین، شاید من. … هیچ چیز بیشتر از سود آنها را هدایت نمی کند، و این چیزی نیست که من را هدایت می کند.

چه چیزی بیشتر به شما انگیزه می دهد؟

پ.ن: اولین بار شانس آوردم. من توانستم شرکت را بفروشم و منابع کافی دارم جایی که اگر نمی خواستم امروز مجبور نبودم کار کنم. اما چیزی که مرا سوق می دهد این است که شماره ۱، من عاشق کاری هستم که انجام می دهم. من خیلی خیلی پرشور هستم. به شدت پرشور. شماره ۲، من واقعاً می‌خواهم شکاف بین Whole Foods و Walmart را پر کنم و در واقع یک محصول بسیار باکیفیت را دریافت کنم که فقط یک مصرف کننده Whole Foods قادر به خرید آن است و آن را به مصرف کننده Walmart برساند. چرا؟ زیرا احساس می کنم، به عنوان انسان و به عنوان هموطن، همه ما به یک اندازه سزاوار محصولات خوب در زندگی هستیم.

The SUCCESS Interview Puneet Nanda on Disrupting Industries and Making Wellness Products Accessible for Lower Income Households 3 1024x1018 - مصاحبه موفقیت: پونیت ناندا در مورد اخلال در صنایع
و در دسترس ساختن محصولات سلامتی برای همه

وقتی از هند آمدم، دیدم که شکاف بزرگی بین افراد بسیار ثروتمند و بسیار فقیر وجود دارد… محصولات خوب زیادی وجود دارد که هر وقت با فروشندگان شرکت های بزرگ صحبت می کنید، آنها می گویند: “اوه نه، این برای غذای کامل است. این برای Target است. اوه نه، این برای والمارت نیست.” این واقعاً من را کمی ناراحت می کند. چرا مردی را که آنقدر خوش شانس نیست در نظر می گیرید که این برای او نیست؟ این چیزی است که من نسبت به آن احساس خوبی ندارم. چشم انداز من این است که یک محصول Whole Foods یا با کیفیت بهتر را برای مصرف کننده Walmart بیاورم. فقط می‌خواهم همه به یک اندازه از بهترین‌ها لذت ببرند.

این خیلی مهم است، زیرا ما همیشه این محصولات سالم، محصولات سلامتی—اینها چیزهایی هستند که در غیر این صورت ممکن است برای خریداران معمولی مقرون به صرفه نباشند.

پ.ن: می‌دانید، در هند بزرگ‌تر، سیستم کاست وجود داشت. چهار کاست وجود داشت. هنگامی که به ایالات متحده آمدم، دیدم که همان نوع نظام کاست در این مقوله حاکم است. من ویدیوهایی را در یوتیوب دیدم که واقعاً بسیار رقت انگیز هستند و در مورد مشتریان Walmart صحبت می کنند. …

یک وب‌سایت کامل وجود داشت، People of Walmart، که در آن مردم را به تمسخر می‌گرفتند.

PN: همیشه در همه جا چنین افرادی وجود دارند، درست است؟ مایه تاسف است که کسی آنها را تحقیر کند. مثلاً، اگر من بروم و از یک Dollar Tree یا یک Walmart یا یک فروشگاه ۹۹ سنتی خرید کنم، این کار را انجام می‌دهم زیرا احساس می‌کنم نمی‌توانم هزینه کنم، و باید زندگی‌ام را تامین کنم. این به این معنی نیست که من آدم بدی هستم. من فقط احساس کردم که به نوعی، کسی باید در مورد آن فکر کند. ممکن است قطره ای در اقیانوس باشد، اما اشکالی ندارد.

این مقاله در ابتدا در سپتامبر/اکتبر ۲۰۲۲ شماره مجله SUCCESS منتشر شد. عکس‌ها توسط Puneet Nanda

The SUCCESS Interview Puneet Nanda on Disrupting Industries and Making Wellness Products Accessible for Lower Income Households 2 682x1024 - مصاحبه موفقیت: پونیت ناندا در مورد اخلال در صنایع
و در دسترس ساختن محصولات سلامتی برای همه

کاسل یک نویسنده و ویراستار ساکن مینیاپولیس، یکی از مالکین Racket MN و یک کلکسیونر VHS است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
امکان ها مجله اینترنتی سرگرمی متافیزیک ساخت وبلاگ صداقت موتور جستجو توسعه فردی