خبر

بازار سرمایه چه زمانی دوباره رشد می‌کند؟

بازار سرمایه چه زمانی دوباره رشد می‌کند؟

356629 107 - بازار سرمایه چه زمانی دوباره رشد می‌کند؟

اقتصاد۲۴- در میانه معاملات امروز، حدودا ۵۰ درصد بورس مثبت شد. اما روز‌های اخیر این روند معکوس بود و بیش از ۵۰ درصد بازار روند اصلاحی داشت.

برخی کارشناسان معتقدند در حال حاضر شایعات، عامل اصلی سرخ‌پوشی بازار سرمایه هستند. روز اخیر شایعه افزایش نرخ بهره بین بانکی و قیمت دلار روند معاملات تالار شیشه‌ای را منفی کرد.

از سوی دیگر اعلام شد که قرار است برق صنایع قطع شود. این یعنی کاهش تولید و زیان بیش از پیش شرکت‌های تولیدی، البته این زیان در وهله اول به شرکت‌ها و پس از آن به صنایع فعال در بورس می‌رسد.


بیشتر بخوانید: عاملی جدید برای سرخ پوش شدن بورس


بر اساس شایعات، قرار بود نرخ بهره افزایش یابد، اما روز گذشته این نرخ به صورت جزیی کاهش یافت. ابراهیم سماوی، کارشناس بازار سرمایه نیز در این خصوص گفت: تا زمانی که نرخ بهره بین بانکی بر نرخ سپره‌­گذاری و اعطای تسهیلات، اضافه برداشت بانک مرکزی و افزایش پایه پولی اثری نداشته باشد، کارکرد جدایی دارد و اثر واقعی آن بر بازار سرمایه به صورت نامحسوس و کاملا غیرمستقیم است.

تورم عامل رشد بورس

برزو حق‌شناس، کارشناس بازارسرمایه می‌گوید: همه گروه‌های بازار رشدی را تجربه کرده بودند و اکنون روند بورس اصلاحی شده است.

وی با اشاره به دلایل اصلاح بورس توضیح می‌دهد: برخی از افراد در حال ذخیره سود هستند و به نوعی از سهم‌ها خارج می‌شوند. قطعی برق، برجام و عدم قطعیت‌ها باعث شد بازار منفی شود. معامله‌گران احساس می‌کنند بازارساز از جایی اجازه رشد تالار شیشه‌ای را نمی‌دهد. اگر بازار‌های موازی، چون سکه و طلا روند صعودی را کلید بزنند، ممکن است سهامداران نقدینگی خود را خارج کنند.

این کارشناس بازار سرمایه می‌گوید: قیمت و ارزش برخی نماد‌های بورس در حال حاضر بسیار ارزشمند است. از لحاظ بنیادی اگر فردی در این قیمت‌ها خرید کنند متضرر نمی‌شود.

حق‌شناس می‌گوید: فنر بورس برای رشد رها شده و احتمالا در تابستان رشد خوبی داشته باشیم. این روند صعودی فارغ از عوامل بنیادی بخاطر بحث تورم خواهد بود.

منبع: تجارت نیوز

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
امکان ها مجله اینترنتی سرگرمی متافیزیک ساخت وبلاگ صداقت موتور جستجو توسعه فردی