خبر

افزایش سرمایه‌گذاری برای تولید داروهای مشتق از پلاسما

افزایش سرمایه‌گذاری برای تولید داروهای مشتق از
پلاسما

به گزارش بازار، قرارداد ۸ هزار میلیارد ریالی همکاری برای ایجاد صندوق خصوصی که بتواند به خودکفایی کشور در تامین محصولات سلامت محور کمک کند؛ به امضا رسید. این همکاری مشترک قرار است واردات محصولات زیستی که بیشترین ارزبری از کشور را دارند کاهش دهد.

مصطفی قانعی دبیر ستاد توسعه زیست‌فناوری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری در مراسم امضای این تفاهم‌نامه، گفت: بر اساس گزارش‌های موجود دو رقم اول محصولات وارداتی در حوزه سلامت، به محصولات مشتق از پلاسمای خون و انسولین مربوط می‌شود که این دو رقم حداقل سالیانه ۲۰۰ میلیون دلار ارزبری دارند. هرچند که دانش فنی جداسازی محصولات پلاسمایی در کشور بومی شده، اما میزان آن به قدری نیست که نیاز کشور را برآورده کند، علاوه بر اینکه در کشورهای همجوار هم نیاز جدی به این تکنولوژی وجود دارد.

وی افزود: طبق یکی از مفاد این قرارداد این است که طی سه سال آینده از واردات محصولات پلاسمایی بی نیاز شویم؛ که این یک اقتصاد بزرگ، یک امنیت بزرگ و یک صرفه‌جویی جدی اقتصادی خواهد بود، همانطور که مشخص است که هر یک دلاری که از کشور خارج نشود چقدر در کشور میتواند اشتغال و چقدر امنیت ایجاد کند.

دبیر ستاد توسعه زیست‌فناوری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری با اشاره به اینکه اقتصاد زیستی یکی از اقتصادهای امن و پایدار است، گفت: این حوزه به عنوان یک حوزه پیشران در سطح کشورهای پیشرفته، موجب شده تا ۱۰ درصد تولید ناخالص ملی این کشورها از منشا اقتصادی زیستی باشد؛ همچنین در حوزه اقتصاد زیستی، اقتصاد سلامت بیشترین نقش را داشته که ما هم در کشور موفق شدیم با استفاده از دانشمندان و فناورانمان در حوزه سلامت و محصولات زیستی، به رتبه چهارم در آسیا دست پیدا کنیم و در منطقه هم رقیبی نداریم که این پیشرفت قابل ملاحظه از افتخارات ماست.

به نقل از معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری؛ وی ادامه داد: قطع واردات محصولات دیگری از جمله انسولین و دیگر داروها نیز در دستور کار این ستاد قرار دارند. در این رابطه، برنامه‌ها، مسائل اقتصادی، الویت‌ها، فناوران و محل آن کاملا مشخص است، که به محض تشکیل صندوق‌ها، موضوعات سرمایه گذاری نیز کاملا معین می‌شوند. این یک قدم بزرگ است که محصولات زیستی یک حامی و مدیریت خوب داشته باشد که بتواند طی دو سه سال آینده و در این دولت به طور کامل به ثمر بنشیند.

منبع :
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
امکان ها مجله اینترنتی سرگرمی متافیزیک ساخت وبلاگ صداقت موتور جستجو توسعه فردی