عمومی

درس کلیدی از مشکلات Bed Bath و Beyond’s: حل کردن مشکل درست

درس کلیدی از مشکلات Bed Bath و Beyond’s: حل کردن
مشکل درست

Bed Bath & Beyond (BBBY) در اوایل این ماه زمانی که مدیر مالی آن، گوستاوو آرنال، جان خود را از دست داد، دچار یک تراژدی وحشتناک شد. . همانطور که به صبح بخیر آمریکا در ۶ سپتامبر گفتم ، آرنال در تلاش بود تا تجاری و مالی مهم را حل کند چالش‌ها — که تا حد زیادی به دلیل شکست BBBY در حل مشکل درست است.

این موضوع ورشکستگی خرده‌فروش الکترونیک Circuit City را در سال ۲۰۰۸ به یاد می‌آورد. همانطور که من نوامبر گذشته نوشتم، ورشکستگی Circuit City به دلیل ناتوانی آن در بازپرداخت پولی بود که برای انبار قفسه هایش با موجودی هایی که مشتریان نمی خریدند وام گرفته بود.

در به کارگیری تحلیل به اصطلاح ۵ چرا — که در آن یک تحلیلگر با پرسیدن به ته مشکل می‌کوشد چرا به زنجیره ای از سوالات — مشخص شد که Circuit City مشکل اشتباهی را حل می کند — تلاش برای افزایش درآمد هر سهم Circuit City تا مدیر عامل آن بتواند پاداش بزرگی کسب کند.

چگونه؟ مشتریان محصولاتی را که Circuit City در قفسه‌های خود داشت نمی‌خریدند زیرا مشتریان در عوض از Best Buy و Amazon خرید می‌کردند. دلیل آن افزایش شدید شکایات مشتریان در مورد خدمات Circuit City (همراه با مکان‌های ضعیف و عدم عرضه کالاهای مورد نظر مشتریان) بود.

رتبه بندی خدمات ضعیف در پی تصمیم Circuit City برای جایگزینی ۳,۴۰۰ فروشنده باتجربه با ۲,۱۰۰ نفر بی تجربه با دستمزد کمتر رخ داد. مدیر عامل این کار را برای کاهش هزینه‌ها، افزایش EPS و دریافت پاداش ۷ میلیون دلاری انجام داد.

من فکر می‌کنم هیئت مدیره BBBY می‌تواند بینش قابل توجهی به دست آورد. انجام یک تجزیه و تحلیل ۵ چرا از فوری ترین چالش آن — که به نظر می رسد پول نقد بسیار کم است. در اینجا نحوه انجام این تجزیه و تحلیل برای BBBY است.

۱٫ چرا BBBY کمبود نقدینگی دارد؟

آنچه درباره وضعیت نقدی BBBY می دانیم دلگرم کننده نیست. طبق آخرین گزارش مالی آن — برای سه ماهه منتهی به می ۲۰۲۲، حدود ۱۰۸ میلیون دلار نقد. با این حال، در ۳۱ اوت، این شرکت تخمین زد که ۳۲۵ میلیون دلار پول نقد در سه ماهه منتهی به آگوست سوزانده است.

BBBY است. پول نقد کم است زیرا هزینه‌های آن بیشتر از درآمد آن است. چطور؟ این ۳۲۵ میلیون دلار جریان نقدی آزاد منفی در سه ماهه ای به دست آمد که فروش آن ۲۵ درصد نسبت به سال قبل کاهش یافت. علاوه بر این، BBBY کاهش ۲۰ درصدی فروش را برای کل سال پیش‌بینی کرده است.

۲٫ چرا درآمد BBBY در حال کاهش است؟

برای انجام تجزیه و تحلیل ۵ چرا، رهبران باید پاسخ سوال قبلی را به یک سوال جدید تبدیل کنند. پاسخ به سوال دوم BBBY این است که درآمدهای آن کاهش می یابد زیرا مصرف کنندگان کالاهای موجود در قفسه های آن را نمی خرند.

این به این دلیل است که BBBY چیزهایی را که مشتریان می خواستند بخرند – مانند ظروف تمام پوشیده، وسایل آشپزخانه OXO و چینی Mikasa – را با کالاهای به اصطلاح خصوصی جایگزین کرد. وقتی مشتریان دیدند که برندهای فروشگاهی جایگزین چیزی شده اند که به دنبال آن بودند، دست خالی بیرون رفتند.

نمونه موردی فروشگاهی در ایروین، کالیفرنیا بود. همانطور که من نوشته شود در ژوئیه، پی جی گومز، مدیر فروشگاهی که وقتی BBBY فروشگاه خود را تعطیل کرد، آنجا را ترک کرد، گفت: “مقدار زیادی از کالاها را دریافت می کردیم که نمی توانستیم بفروشیم. [ما] یک بار محموله ای از ۹۵ فرش بنفش دریافت کردیم. تحت برند خصوصی Wild Sage که [ما] باید ۸۰ درصد تخفیف می‌دادیم.»

۳٫ چرا BBBY کالاهای مارک خود را با کالاهای دارای برچسب خصوصی جایگزین کرد؟

پاسخ به این سوال این است که در نوامبر ۲۰۱۹، BBBY مارک تریتون را استخدام کرد؟ به عنوان مدیر عامل شرکت Target. پیش از این مدیران فروشگاه های محلی ۷۰ درصد کالاها را برای ارضای ذائقه محلی خریداری می کردند. تریتون کالاهای مارکدار را در قفسه‌های BBBY تخفیف داد تا راه را برای کالاهای برچسب خصوصی باز کند بدون اینکه از مشتریان بپرسد که چگونه به تغییرات واکنش نشان می‌دهند.

۴٫ چرا تریتون کالاهای دارای برچسب خصوصی را به مشتریان BBBY فشار داد؟

تریتون، که مدیر بازرگانی تارگت بود، به نظارت بر یک چرخش موفق کمک کرد؟ وجود دارد که شامل جوراب ساقه بلند قفسه های آن با محصولات برچسب خصوصی و بهبود تجربه مشتری در فروشگاه و آنلاین است. هیئت مدیره BBBY Tritton را استخدام کرد تا آنچه را که در Target کار می کرد در BBBY اعمال کند.

۵٫ چرا هیئت مدیره BBBY فکر می کرد که تریتون مشکلات BBBY را حل می کند؟

هیئت مدیره BBBY فکر می کرد کاری که او در Target انجام داد در BBBY کار خواهد کرد. طبق یک ۲۰۱۹ بیانیه از پاتریک گاستون، رئیس BBBY، “توانایی مارک برای تعریف مجدد تجربه خرده فروشی و ایجاد رشد در برخی از موفق ترین خرده فروشان و برندهای جهان” به حل مشکلات BBBY کمک می کند.

در ژوئن ۲۰۲۲، BBBY جایگزین Tritton شد — که باعث می شود فکر کنم گاستون اشتباه محاسبه کرده است. BBBY باید شخصی مانند هوبرت جولی را استخدام می کرد — که برنده استراتژی برگشت برای بهترین خرید ابتدا با گوش دادن به کارمندان و مشتریان.

قبل از تحمیل یک راه حل از پیش بسته بندی شده، مطمئن شوید که مشکل درست را حل می کنید

نظراتی که در اینجا توسط ستون نویسان Inc.com بیان می شود، نظرات خودشان است، نه نظرات Inc.com.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
امکان ها مجله اینترنتی سرگرمی متافیزیک ساخت وبلاگ صداقت موتور جستجو توسعه فردی