عمومیمقالات

6 نکته برای ایجاد و مدل سازی ذهنیت فراوانی

۶ نکته برای ایجاد و مدل سازی ذهنیت فراوانی

تصور کنید من و شما در خیابان قدم می زنیم. تو نفس میکشی بیرون. من نفس می کشم. هر دوی ما برای زنده ماندن به اکسیژن نیاز داریم. آیا نگران این هستید که اکسیژن کافی برای هر دوی ما وجود نداشته باشد؟ البته نه—هوا فراوان است.

حالا تصور کنید ما در حال غواصی هستیم و مخزن غواصی من شروع به خراب شدن می کند. من سیگنال می دهم که باید اکسیژن را در مخزن شما به اشتراک بگذارم. ناگهان هوا تبدیل به یک کالای گرانبها می شود. کمبود آن ما را نگران می‌کند: اگر برای هر دوی ما کافی نباشد چه؟

ذهنیت کمبود در مقابل ذهنیت فراوانی

نگرش ما نسبت به کمبود و فراوانی در سایر جنبه‌های زندگی‌مان می‌تواند بر موفقیت ما تأثیر زیادی بگذارد. استفن کاوی این مفاهیم را به زیبایی در ۷ عادت افراد بسیار موثر توضیح می‌دهد. . او می نویسد:

«بیشتر مردم عمیقاً در چیزی که من آن را ذهنیت کمیابی می نامم نوشته شده اند. آنها زندگی را به اندازه ای می بینند که گویی فقط یک پای آنجا وجود دارد. و اگر کسی قطعه بزرگی از کیک را دریافت کند، برای بقیه کمتر خواهد بود.

«ذهنیت کمیابی پارادایم حاصل از جمع صفر زندگی است. افرادی که دارای ذهنیت کمیابی هستند، برای تقسیم شناخت و اعتبار، قدرت یا سود – حتی با کسانی که در تولید کمک می کنند – بسیار مشکل دارند. آنها همچنین برای خوشحالی واقعی برای موفقیت های دیگران – حتی، و گاهی به خصوص، اعضای خانواده خود یا دوستان و اطرافیان خود، بسیار سخت هستند.”

آن را با ذهنیت فراوانی مقایسه کنید، که «از یک احساس عمیق درونی از ارزش شخصی و امنیت سرچشمه می‌گیرد. این پارادایم است که چیزهای زیادی وجود دارد و به اندازه کافی برای همه وجود دارد. این منجر به تقسیم اعتبار، شناخت، سود و تصمیم گیری می شود. امکانات، گزینه‌ها، گزینه‌ها و خلاقیت را باز می‌کند.»

کاوی به ما می‌گوید وقتی در دنیای کمبود زندگی می‌کنید، برای منابع موجود رقابت می‌کنید، حتی زمانی که منابع فراوانی وجود دارد.

توسعه ذهنیت فراوانی در کار

وقتی با مخاطبان در سراسر کشور صحبت می‌کنم، اغلب در مورد چالش‌هایی که افراد در محل کار با آن روبرو هستند می‌شنوم. بیشتر اوقات، این مشکلات ناشی از یک طرز فکر کمیابی است.

رهبرانی که اجازه می‌دهند ذهنیت کمیابی به فرهنگ آنها راه پیدا کند، هزینه زیادی می‌پردازند. زمانی که منابع (پول، فرصت، شناخت) محدود تلقی شوند، پارانویا، ترس و سیاست رشد می کنند. در این محیط افراد عصبی می شوند و از اشتباه کردن می ترسند. در نتیجه، کار تیمی و نوآوری آسیب می بیند.

از طرف دیگر، رهبران مؤثر، ذهنیت فراوانی را توسعه داده و الگوبرداری می کنند. با انجام این کار، آنها محیطی ایجاد می کنند که می توانند تأثیر مثبتی بر تیم خود داشته باشند و کارمندان آنها می توانند پیشرفت کنند. در اینجا نحوه گسترش این ذهنیت مثبت از طریق تیم خود آورده شده است:

۱٫ کلمات قدردانی ارائه کنید.

به مردم اجازه دهید بدانند که چقدر برای مشارکت آنها ارزش قائل هستید. مردم می خواهند بدانند که کارشان اهمیت دارد. تأثیر و شادی شما به نسبت مستقیم با قدردانی که از تیم خود نشان می دهید افزایش می یابد. به نظر من این یکی از سریع‌ترین و ساده‌ترین راه‌ها برای ساختن زندگی پربارتر است.

۲٫ برای دیدن فرصت انتخاب کنید.

دفعه بعدی که تیم شما با مانعی روبرو شد، آن را برگردانید و در نظر بگیرید این یک فرصت است. با خوش بینی با چالش روبرو شوید و مطمئن شوید که تیم شما شما را در حال الگوبرداری از این نگرش می بیند. از اینکه مشکلات به سرعت حل می شوند و خوش بینی به زودی به مکانیسم پیش فرض شما تبدیل می شود، شگفت زده خواهید شد.

۳٫ به خود یادآوری کنید که بیش از اندازه کافی وجود دارد – برای ذهنیت فراوانی اساسی.

همانطور که کاوی گفت، به اندازه کافی پای برای دور زدن وجود دارد، بنابراین عادت بد مقایسه خود را با دیگران کنار بگذارید. بعد از من تکرار کنید: “برای همه چیز زیادی وجود دارد.” جمله را به اندازه کافی تکرار کنید، و تبدیل به ماهیت دوم خواهد شد.

۴٫ شرکتی را که نگه می دارید با دقت انتخاب کنید.

ذهنیت ها مسری هستند. برای حفظ ذهنیت فراوانی خود، زمان خود را با افراد «نیمه خالی لیوان» محدود کنید.

۵٫ وقت خود را صرف تفکر کنید.

یاد بگیرید که تمام نکات مثبت زندگی و کار خود را بشناسید و قدردانی کنید. قدردانی یک جنبه قدرتمند است فراوانی طرز فکر قلب سپاسگزار در مرکز زندگی فراوان قرار دارد. در کتاب او، زندگی، حقیقت، و آزاد بودن استیو مارابولی، نویسنده و سخنران، می‌گوید: «کسانی که ذهنیتی سپاسگزار دارند، پیام را در آشفتگی می‌بینند. و حتی اگر زندگی ممکن است آنها را به زمین بزند، سپاسگزاران دلایلی، حتی کوچک، برای بلند شدن پیدا می کنند.”

۶٫ آنچه را که می خواهید برای مدل سازی ذهنیت فراوانی بیشتر ارائه دهید.

اگرچه ممکن است غیر منطقی به نظر برسد، یکی از بهترین راه‌ها برای افزایش فراوانی دادن است. آیا احساس نمی کنید زمان کافی دارید؟ از تعهدات خود دور شوید، حتی اگر فقط برای یک ساعت، به کسی که نیاز دارد کمک کنید. آیا احساس نمی کنید که پول کافی دارید؟ به کسی که شانس کمتری دارد بدهید. به عبارت دیگر رودخانه باشید نه آب انبار. دادن مطمئناً شما را در چارچوب ذهنی فراوان و قدردانی قرار می دهد.

در ۲۱ قانون انکارناپذیر رهبری، من در مورد “قانون تصویر” نوشت که می گوید “مردم همان کاری را انجام می دهند که مردم می بینند.” به تأثیر شما روی تیم خود فکر کنید. شما از کدام طرز فکر الگو می گیرید؟ آیا ذهنیت مثبت و فراوانی را در رهبران تیم خود منعکس می کنید؟ یا بدبین، بخیل و برای جلب توجه شما در حال رقابت هستند؟ به یاد داشته باشید، شما لحن را برای سازمان خود تنظیم می کنید.

من شما را دعوت می‌کنم که در این ماه یک فرهنگ با تفکر فراوان را تقویت کنید. افراد را تشویق کنید تا هنگام مواجهه با موانع یا چالش ها، گزینه ها و فرصت ها را ببینند. قدردانی خود را به طور منظم ابراز کنید و دیگران را که همین کار را انجام می دهند، بشناسید. ارتباط برقرار کنید و امیدهای خود را برای خود و تیمتان به اشتراک بگذارید.

به یاد داشته باشید، ما همه رهبر هستیم. رهبری نفوذ است – نه بیشتر و نه کمتر. ما در هر کجا که هستیم، چه در خانه، چه در محل کار، چه در بزرگراه و چه در صف تسویه حساب، بر افراد اطرافمان تأثیر می گذاریم. همانطور که یک ذهنیت فراوانی معتبر و صمیمانه ایجاد می کنید، متوجه خواهید شد که دیدگاه مثبت شما می تواند سرایت کند و افراد اطراف خود را تحت تأثیر قرار دهید.

اجازه دهید طرز فکر شما بزرگترین دارایی شما باشد!

این مقاله در مارس ۲۰۱۵ منتشر شده و به روز شده است. عکس از Jacob Lund/Shutterstock

5959c846eee4b718c488b6b24923f4e8?s=100&d=mp&r=g - 6 نکته برای ایجاد و مدل سازی ذهنیت فراوانی

جان سی. ماکسول، یک کارشناس، سخنران و نویسنده معتبر بین‌المللی که بیش از ۱۸ میلیون کتاب فروخته است، به عنوان سفیر SUCCESS معرفی شد. دکتر ماکسول بنیانگذار EQUIP است، یک سازمان غیرانتفاعی که بیش از ۵ میلیون رهبر را در ۱۲۶ کشور در سراسر جهان آموزش داده است. یک نیویورک تایمز، وال استریت ژورنال و BusinessWeek؛ نویسنده پرفروش، مکسول سه کتاب نوشته است که بیش از یک میلیون نسخه فروخته است.

منبع :
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
امکان ها مجله اینترنتی سرگرمی متافیزیک ساخت وبلاگ صداقت موتور جستجو توسعه فردی