خبر

امسال ۳۵۰ هزار میلیارد ریال یارانه دارو پرداخت شد

امسال ۳۵۰ هزار میلیارد ریال یارانه دارو پرداخت شد

به گزارش بازار، داود منظور اظهار کرد: دولت سیزدهم بنا دارد خدمات حوزه سلامت را تا حد امکان ارتقا دهد تا بتوانیم در این بخش به رتبه‌های برتر در دنیا تبدیل شویم.

رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور گفت: در آغاز فعالیت دولت سیزدهم، تعداد تخت‌های بیمارستانی ۱۳۰ هزار تخت بود که اکنون به ۱۵۰ هزار تخت رسیده است و در سرانه تخت بیمارستانی، جزو ۳۰ کشور برتر دنیا هستیم.

منظور گفت: به برکت انقلاب اسلامی، اکنون کادر پزشکی متبحر در رشته‌های تخصصی مورد نیاز در کشور تربیت می‌شود و آنچه در درمان مردم از نظر تأمین دارو، دانش و تجهیزات مورد نیاز است، توسط متخصصان داخلی در حال تأمین است.

رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور از صدور مجوز استخدام ۲۵ هزار پرستار و کادر درمان خبر داد و گفت: با جذب آنها، نیروی انسانی لازم در بیمارستان‌ها تکمیل می‌شود. همچنین دو هزار عضو هیأت علمی در دانشگاه‌های علوم پزشکی مجوز استخدام گرفتند و این موضوع تأمین اعتبار شده است.

منظور طرح دارویار را یکی از طرح‌های بسیار مهمی بیان کرد که اجرای آن از سال گذشته آغاز شده و امروز به بلوغ خود رسیده است و افزود: در این طرح، زنجیره تولید دارو از یارانه جدا شده و یارانه مستقیماً به مصرف‌کننده نهایی رسیده است که سبب صرفه‌جویی در تأمین دارو و جلوگیری از قاچاق دارو شده است.

رئیس سازمان برنامه و بودجه با بیان این که دولت سیزدهم خدمات حوزه سلامت را ارتقا می‌دهد، گفت: امسال ۳۵۰ هزار میلیارد ریال یارانه دارو پرداخت شد.

معاون رئیس‌جمهور تصریح کرد: درآمد اختصاصی بیمارستان‌ها امسال به ۳۲۰ هزار میلیارد تومان رسیده در حالی که این درآمد، سال گذشته ۲۳۰ هزار میلیارد تومان بود.

وی با اشاره به اینکه یک درصد از مالیات ارزش افزوده به درمان و سلامت اختصاص یافته است، افزود: این ظرفیت قانونی باعث شده طرح‌های درمانی ارتقا پیدا کنند و بتوانند از چندین منبع مالی همزمان استفاده کنند.

منظور افزود: بیمه‌ها باید تلاش بیشتری کنند و تعهدات خود را انجام دهند تا بیمارستان‌ها بدون دغدغه خدمات را به مردم ارائه دهند. در حال حاضر یکی از مشکلات بیمارستان‌های دولتی را مطالبات آنها از بیمه‌ها است بنابراین باید کمک کنیم که تنها دغدغه بیمارستان‌ها، ارائه خدمات باکیفیت به مردم باشد.

وی با بیان اینکه در سال آینده گشایش‌های بیشتری رخ می‌دهد و قله‌های پیشرفت بیشتر از گذشته فتح می‌شوند، افزود: در سه سال گذشته و با وجود تمام فشارهای بین‌الملی، رشد اقتصادی در کشور داشته‌ایم و رشد ۶. ۷ درصدی اقتصاد در ۹ ماه امسال، نشانه این است که این کشور فارغ از تحریم ظرفیت رشد و تولید را دارد.

منبع :
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
امکان ها مجله اینترنتی سرگرمی متافیزیک ساخت وبلاگ صداقت موتور جستجو توسعه فردی