عمومی

آموزش ثبت نام در کارگزاری آبان

آموزش ثبت نام در کارگزاری آبان

کارگزاری آبان مجموعه‌ای فعال در زمینه سرمایه گذاری و ارائه خدمات کارگزاری است که در سال ۱۳۷۵ به‌عنوان کارگزار رسمی سازمان کارگزاران بورس اوراق بهادار در تهران آغاز به فعالیت کرد. هدف اصلی بنیان‌گذاران و مدیران این نهاد از ابتدا تاکنون بناکردن سازمانی خلاق و نوآور در ارائه خدمات متنوع و متناسب با شرایط روز و نیاز مشتریان بوده است.

به همین دلیل، بنا به گفته خودشان تمرکز بر پاسخ‌گویی و برآورده‌کردن درخواست مشتریان اصلی مهم در این شرکت است که سرلوحه فعالیت کارکنان آن قرار دارد و مشتری‌مداری به‌عنوان یک اصل سازمانی در این شرکت نهادینه شده است.

فهرست این مقاله

آموزش افتتاح حساب در کارگزاری آبان

گام اول: تکمیل فرم افتتاح حساب

به‌منظور افتتاح حساب در کارگزاری آبان و دریافت کد بورسی لازم است ابتدا فرم افتتاح حساب با کارگزاری آبان را پر کنید. دقت کنید که در این مرحله ایمیل واردشده توسط شما تکراری نباشد. اگر قبلاً در سامانه سجام ثبت‌نام و احراز هویت کرده باشید، تمامی اطلاعات شما در فرم افتتاح حساب نمایش داده می‌شود و کافی است اطلاعات خود را تأیید کنید.

در غیر این صورت پس از تکمیل فرم مربوط به افتتاح حساب، شما هم مراحل ثبت‌نام در کارگزاری آبان و هم سامانه سجام را باید انجام دهید. پس از تکمیل تمامی مراحل، می‌توانید گزینه مراجعه به دفاتر آبان یا دفاتر پیشخوان را انتخاب کنید.

گام دوم: احراز هویت

پس از ثبت‌نام به‌منظور احراز هویت لازم است با در دست داشتن اصل شناسنامه، کارت ملی، کد ۱۰ رقمی سجام و پرینت اطلاعات تکمیل‌شده در فرم افتتاح حساب، به یکی از دفاتر آبان یا دفاتر پیشخوان منتخب معرفی‌شده توسط این کارگزاری مراجعه کنید.

توجه کنید تنها افراد حقیقی می‌توانند برای احراز هویت به دفاتر پیشخوان منتخب این کارگزاری مراجعه کنند. هزینه احراز هویت در این دفاتر براساس تعرفه‌های خدماتی دفاتر پیشخوان محاسبه می‌شود و مبلغ آن در حال حاضر معادل ۱۶۳ هزار ریال است، اما آبان هیچ مبلغی بابت افتتاح حساب و کد بورسی دریافت نمی‌کند.

همچنین شما می‌توانید احراز هویت سجام خود را در این دفاتر با پرداخت مبلغ ۵۰ هزار ریال انجام دهید. اولویت ارائه خدمات در دفاتر آبان با افرادی است که از طریق سامانه نوبت دهی آنلاین، برای دریافت نوبت اقدام کرده باشند.

گام سوم: دریافت نام کاربری و کلمه عبور

پس از انجام مراحل ثبت‌نام و احراز هویت، ظرف مدت ۳ روز کاری کلمه عبور سامانه معاملات آنلاین از طریق پیامک و نام کاربری و کلمه عبور سامانه معاملات اینترنتی از طریق ایمیل برای شما ارسال خواهد شد.

خدمات کارگزاری آبان

  1. پلتفرم‌های معاملاتی
  2. مدیریت سرمایه‌گذاری
  3. صندوق‌های سرمایه‌گذاری
  4. کالا و انرژی

نحوه انجام معاملات در کارگزاری آبان

این کارگزاری برای رفاه حال مشتریان خود پلتفرم‌های مختلف معاملاتی را ایجاد کرده است تا هر کاربر با توجه به شرایط خودش، نوع پلتفرم را انتخاب و شروع به انجام معاملات کند. این پلتفرم‌ها عبارت‌اند از:

  1. آنلاین پلاس
  2. همراه پلاس
  3. ثبت سفارش‌های اینترنتی
  4. همراه تریدر معاملات آتی
  5. سامانه آنلاین معاملات آتی
  6. سامانه فروش سهام عدالت
  7. آنلاین پلاس

سامانه آنلاین پلاس را می‌توان سامانه‌ای طراحی‌شده متناسب با نیازهای متفاوت معامله‌گران حرفه‌ای دانست. از ویژگی‌های برجسته این سامانه، امکان اختصاصی‌سازی امکانات متنوع آن است. در این سامانه می‌توان سفارش‌ها با حجم بالا را به‌راحتی مدیریت کرده یا هم‌زمان سفارش در چند نماد مختلف را در کوتاه‌ترین زمان ممکن ارسال کرد.

ویژگی‌های آنلاین پلاس

  • سفارش چندنمادی

با استفاده از این قابلیت کاربر می‌تواند برای نمادهای مختلف چندین پنل ارسال سفارش در یک صفحه قرار داده و سفارش‌های خرید و فروش خود را هم‌زمان و با سرعت بالا انجام دهد.

  • تنظیمات اختصاصی

در بخش تنظیمات اختصاصی آنلاین پلاس، علاوه بر صفحه پیش‌فرض، چهار صفحه دیگر قرار داده شده است تا کاربران بتوانند با توجه به نیاز و سلیقه خودشان ابزارک‌های مختلف را در آن‌ها چیده و استفاده کنند.

ابزارک‌ها به‌منظور دسترسی سریع کاربر به بخش‌های مختلف سامانه ایجاد شده‌اند. هر مشتری با استفاده از ابزارک‌ها می‌تواند تمامی اطلاعات موردنیاز خود را از بازار سهام گردآوری کند.

  • سفارش با حجم بالا

اگر مشتری بخواهد درخواست‌های خرید و فروش بالاتر از آستانه سفارش را انجام دهد، می‌تواند از این قابلیت استفاده کند. برای استفاده از این قابلیت کاربر با استفاده از گزینه تقسیم سفارش‌های بزرگ، درخواست خرید یا فروش را به دسته‌های کوچک‌تر تقسیم و ارسال می‌کند.

نحوه استفاده از آنلاین پلاس

برای استفاده از این سامانه لازم است ابتدا در کارگزاری آبان افتتاح حساب کرده و پس از دریافت نام کاربری و کلمه عبور سامانه معاملاتی از این سامانه استفاده کنید.

همراه پلاس

برای استفاده از همراه پلاس نیازی به نصب هیچ اپلیکیشنی نیست. اگر شما نیز جزء افرادی هستید که در زمان معاملات، خارج از محل زندگی یا کار خود هستید، این گزینه انتخاب مناسبی برای شماست. با استفاده از سامانه همراه پلاس می‌توانید به‌راحتی و بدون نیاز به نصب اپلیکیشن با سرعت بسیار بالا، با استفاده از گوشی یا تبلت خود با سیستم عامل اندروید یا iOS وارد سامانه معاملات شوید و به انجام معاملات خود بپردازید.

ویژگی‌های همراه پلاس

  1. در بخش دیده‌بان همراه پلاس می‌توانید گروه موردنظر خود و نماد را به آن اضافه کنید و پرتفوی مجازی خود را بسازید.
  2. با استفاده از آیکون «بیشتر» می‌توانید وارد صفحه ابزارهای ویژه شوید و امکاناتی مانند واریز و برداشت وجه، تغییر کارگزار ناظر و… را مشاهده کنید.
  3. در بخش تنظیمات برنامه اطلاعاتی مانند پیغام‌های ناظر، تأیید قبل از ارسال، تقسیم سفارش بیش از آستانه و… نمایش داده می‌شود.

نحوه استفاده از همراه پلاس

اگر شما از قبل در سیستم معاملات آنلاین ثبت‌نام کرده‌اید، کافی است وارد مرورگر تلفن همراه خود شوید و آدرس سامانه معاملات آنلاین (online.aban.net) را وارد کنید. سپس با استفاده از نام کاربری و رمز عبور معاملات آنلاین خود وارد سامانه شوید و از خدمات آن استفاده کنید.

  • سفارش‌های اینترنتی

با استفاده از قابلیت سفارش‌های اینترنتی می‌توانید در هر زمان از شبانه‌روز به‌راحتی درخواست خرید یا فروش خود را به اتاق معاملاتی کارگزاری آبان ارسال کنید و اجرای آن‌ها را به معامله‌گران حرفه‌ای بسپارید. این یک قابلیت بسیار مناسب برای افرادی است که به‌دلیل مشغله روزانه فرصت انجام معامله را ندارند و با این روش سفارش‌های خود را از قبل ارسال می‌کنند و اجرای آن را به کارگزاری می‌سپارند.

 ویژگی‌های سامانه اینترنتی

  • سرعت در اجرای فرایند خرید و فروش

سفارش‌های سرمایه‌گذار در کوتاه‌ترین زمان ممکن به دست معامله‌گران می‌رسد و اجرا می‌شود.

  • امکانات متنوع

داشتن امکانات متنوع برای مشتریان از جمله امکان واریز آنی وجه، مشاهده گردش حساب، مشاهده سبد سهام و حجم معاملات

  • همراه تریدر معاملات آتی

با نصب اپلیکیشن همراه ‌ترید می‌توانید با استفاده از گوشی همراه یا تبلت اندروید یا آی یو اس خود در هر لحظه تغییر و تحولات لحظه‌ای در جهان را مشاهده کنید و هر جا که باشید به انجام معاملات بپردازید.

ویژگی‌های همراه تریدر

  • افزایش سرعت ارسال سفارش

به‌دلیل دسترسی مستقیم مشتری به هسته معاملات و حذف کارگزار به‌عنوان واسطه دریافت سفارش‌ها، سرعت ارسال سفارش از طریق همراه تریدر به مراتب بیشتر از سایر روش‌هاست. همچنین در صفحه ارسال سفارش سامانه معاملات آتی با کلیک روی هرکدام از قیمت‌ها در قسمت نماد، همان قیمت در کادر ارسال سفارش نیز درج شده و این قابلیت سبب می‌شود علاوه بر افزایش سرعت ارسال سفارش، احتمال اشتباه نیز کاهش یابد.

  • مدیریت بهینه سفارش‌ها

با استفاده از قابلیت فیلترگذاری این اپلیکیشن روی نماد قراردادهای آتی می‌توان به‌راحتی حجم انبوهی از سفارش‌ها را مدیریت کرد.

  • مشاهده صورت گردش حساب

در قسمت منوی گردش حساب می‌توان به‌راحتی همه دریافت‌ها و برداشت‌های حساب مشتری اعم از سود و زیان موقعیت‌های تعهدی باز، سود و زیان معاملات انجام‌شده و کارمزدهای معاملاتی را به تفکیک مشاهده کرد.

  • مشاهده جزئیات اطلاعات هر سررسید

اطلاعات نمادهای معاملاتی قراردادهای آتی شامل اولین، بالاترین و پایین‌ترین درصد تغییرات قیمت نمادهای قراردادهای آتی، سه مظنه برتر بازار آتی در هر نماد، مشاهده حجم بازار، تعداد موقعیت‌های باز نمادها و قیمت آخرین معامله مشاهده می‌شود.

نحوه استفاده از همراه تریدر

برای استفاده از این سامانه مشتریان معاملات آنلاین آتی کارگزاری آبان باید ابتدا نرم‌افزار مربوط را متناسب با سیستم عامل تلفن همراه یا تبلت خود (Android یا iOS) نصب کرده و پس از واردشدن به نرم‌افزار در صفحه ورود کارگزاری آبان را انتخاب کنند و با استفاده از نام کاربری و رمز عبور معاملات آنلاین آتی خود وارد نرم‌افزار شوند.

توجه کنید که اگر در کارگزاری آبان ثبت‌نام کرده‌اید، اما به سیستم همراه تریدر معاملات آتی دسترسی ندارید، باید ابتدا برای دریافت دسترسی آنلاین خود اقدام کنید.

سامانه آنلاین معاملات آتی

ویژگی‌های سامانه آنلاین آتی

  1. افزایش سرعت ارسال سفارش‌ها
  2. محاسبه میانگین قیمت خرید و فروش و سود و زیان
  3. نمایش خلاصه وضعیت مشتری اعم از مانده کل، تعداد موقعیت، وجه تضمین اولیه، وجه آزاد، حداقل وجه تضمین، سفارش‌های باز و… در صفحه ارسال سفارش
  4. نمایش فهرست سفارش‌ها و معاملات انجام‌شده مشتری با فیلترگذاری‌های مختلف شامل زمان و سررسید دسترسی

نحوه استفاده از این سامانه

اگر از قبل در سایت آبان ثبت‌نام کرده‌اید و جزء کاربران این کارگزاری هستید، برای استفاده از این قابلیت کافی است از طریق لینک  gold.aban.net وارد سامانه معاملات آنلاین آتی شوید.

  • سامانه فروش سهام عدالت

اگر جزء افرادی هستید که سهام عدالت به شما تعلق گرفته است و برای آزادسازی آن اقدام کرده‌اید، می‌توانید بدون نیاز به مراجعه حضوری به کارگزاری و بدون دریافت کد بورسی، نسبت برای فروش آن اقدام کنید.

چه کسانی می‌توانند سهام عدالت خود را بفروشند

تمامی افرادی که در سایت samanese.ir شماره شبا بانکی و شماره تلفن خود را ثبت و روش مستقیم را انتخاب کرده‌اند، می‌توانند ۶۰ درصد از سهام خود را بفروشند.

نحوه فروش سهام عدالت

اگر روش مستقیم را برای فروش سهام عدالت خود انتخاب کرده‌اید، کافی است برای فروش سهام عدالت خود مراحل زیر را انجام دهید:

  1. ابتدا به سامانه فروش سهام عدالت کارگزاری آبان مراجعه کرده و روی گزینه «ثبت‌نام» کلیک کنید.
  2. کد ملی و شماره موبایل خود را وارد کنید.
  3. پیامک ارسال‌شده به شماره همراه خود را در بخش مربوط وارد کنید.
  4. پس از واردکردن کد در مرحله بعد نام کاربری (کد ملی) و کلمه عبور خود را تعیین کنید.
  5. پس از اتمام تمامی مراحل اشاره‌شده می‌توانید برای مشاهده و ثبت درخواست فروش دارایی خود اقدام کنید.

دریافت وجه حاصل از فروش سهام عدالت

پس از فروش سهام عدالت، چنانچه در سامانه، گزینه واریز وجه به حساب را انتخاب کرده باشید، مبلغ موردنظر به شماره حساب ثبت‌شده شما در سامانه سهام عدالت واریز خواهد شد. برای دریافت وجه کافی است پس از فروش سهام عدالت خود، گزینه واریز وجه به حساب را انتخاب کنید تا مبلغ به شماره حساب ثبت‌شده شما در سامانه سهام عدالت واریز شود.

صندوق‌های تحت مدیریت کارگزاری آبان

یکی دیگر از خدمات ارائه‌شده توسط این کارگزاری صندوق‌های سرمایه‌گذاری هستند که هرکدام درجه ریسک متفاوتی دارند. در ادامه به معرفی این صندوق‌ها می‌پردازیم:

  1. صندوق کوثر یکم
  2. صندوق پارس
  3. صندوق یکم آبان
  4. صندوق نیکوکاری ندای امید

افرادی که به‌دنبال دریافت عایدی ماهانه با نرخ مشخص هستند، صندوق کوثر یکم گزینه مناسبی برای آن‌هاست. این صندوق، صندوقی با ریسک پایین سرمایه‌گذاری است و منابع آن در دارایی‌های مالی با درآمد ثابت سرمایه‌گذاری می‌شود و سرمایه‌گذار می‌تواند هر زمان که تمایل داشته باشد، برای ابطال واحدهای سرمایه‌گذاری خود و دریافت وجه حاصل از آن اقدام کند.

ویژگی‌های صندوق کوثر یکم

  1. درآمد ثابت با پیش‌بینی سود
  2. سود ۱۶ تا ۲۲ درصد سالانه
  3. پرداخت سود ماهانه
  4. سطح ریسک پایین

صندوق پارس

این صندوق برای افراد با پذیرش ریسک متوسط است. منابع این صندوق به نسبتی متعادل در بازار سهام و دارایی‌های مالی با درآمد ثابت سرمایه‌گذاری می‌شود و سرمایه‌گذار هر زمان که بخواهد می‌تواند واحدهای سرمایه‌گذاری خود را ابطال و وجه حاصل از آن را دریافت کند.

ویژگی‌های صندوق

  1. نوع صندوق: مختلط
  2. پرداخت سود: ندارد
  3. سطح ریسک: متوسط

صندوق آبان یکم

اگر شما جزء افراد علاقه‌مند به سرمایه‌گذاری در بازار سهام هستید، اما تخصص و وقت کافی برای این کار ندارید، صندوق آبان یکم گزینه مناسبی برای شماست. از آنجا که بیشتر منابع این صندوق در سهام شرکت‌ها سرمایه‌گذاری می‌شود، سرمایه‌گذاری در این صندوق به‌دلیل نوسانات بازار سهام ریسک بالاتری در مقایسه با سایر صندوق‌ها دارد.

ویژگی‌های صندوق

  1. نوع صندوق: سهامی
  2. پرداخت سود: ندارد
  3. سطح ریسک: بالا

صندوق ندای امید

این صندوق برای حمایت از بیماران مبتلا به سرطان استان آذربایجان غربی راه‌اندازی شده است و تمامی منافع حاصل از سرمایه‌گذاری در این صندوق اعم از اصل و سود سرمایه‌گذاری همگی به انجمن خیریه حمایت از بیماران مبتلا به سرطان استان آذربایجان غربی اختصاص می‌یابد. اگر به امور نیکوکارانه علاقه‌مند هستید، این صندوق گزینه مناسبی در این راستاست.

ویژگی‌های صندوق

  1. نوع صندوق: نیکوکاری تقسیم سود
  2. سود ۱۵ درصد سالانه
  3. پرداخت سود سالانه
  4. سطح ریسک: بالا

سخن پایانی

در این مقاله به معرفی کارگزاری آبان پرداختیم. این کارگزاری که از سال ۱۳۷۵ فعالیت خود را آغاز کرده است، خدمات متنوعی را اعم از پلتفرم‌های مختلف معاملاتی را برای دسترسی راحت مشتریان، مدیریت صندوق سرمایه گذاری، نحوه مدیریت سرمایه و… به کاربران خود ارائه می‌دهد. مراحل ثبت‌نام در این کارگزاری آسان است و تنها برای احراز هویت نیاز به مراجعه حضوری به یکی از دفاتر پیشخوان معتبر یا دفاتر آبان است. رابط کاربری ساده و دسترسی ساده به تمامی امکانات سایت صرافی را می‌توان از ویژگی‌های مثبت آن دانست.

پرسش‌های متداول

  1. نحوه احراز هویت در کارگزاری آبان به چه صورت است؟

پس از ثبت‌نام به‌منظور احراز هویت لازم است با در دست داشتن اصل شناسنامه، کارت ملی، کد ۱۰ رقمی سجام و پرینت اطلاعات تکمیل‌شده در فرم افتتاح حساب، به یکی از دفاتر آبان یا دفاتر پیشخوان منتخب معرفی‌شده توسط این کارگزاری مراجعه کنید.

  1. صندوق‌های تحت مدیریت آبان کدام‌اند؟

  • صندوق کوثر یکم
  • صندوق پارس
  • صندوق یکم آبان
  • صندوق نیکوکاری ندای امید
  1. پلتفرم‌های معاملاتی کارگزاری آبان کدام‌ا‌ند؟

  • آنلاین پلاس
  • همراه پلاس
  • ثبت سفارشات اینترنتی
  • همراه تریدر معاملات آتی
  • سامانه آنلاین معاملات آتی
  • سامانه فروش سهام عدالت

توجه: با وجود اینکه دو صرافی کوینکس و کوکوین هر دو فعلا بدون نیاز به تغییر IP فعالیت می‌کنند اما بهتر است برای امنیت بیشتر از IP ثابت خارج از ایران استفاده کنید.

برای ورود به صرافی کوینکس حتما باید با IP خارج از ایران وارد شوید.

به این مقاله امتیاز دهید تا با کمک شما کیفیت آن را بسنجیم

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
امکان ها مجله اینترنتی سرگرمی متافیزیک ساخت وبلاگ صداقت موتور جستجو توسعه فردی