عمومی

شاخص قیمت Adobe Digital: قیمت‌های آنلاین 1.7 درصد کاهش یافت مارس

شاخص قیمت Adobe Digital: قیمت‌های آنلاین ۱٫۷ درصد کاهش یافت
مارس

طبق آخرین داده‌های Adobe Digital Price Index (DPI)، قیمت‌های آنلاین در مارس ۲۰۲۳ نسبت به سال گذشته ۱٫۷ درصد کاهش یافت و هفتمین ماه متوالی از قیمت سالانه را رقم زد. کاهش می دهد. بیش از نیمی از دسته‌هایی که توسط Adobe پیگیری می‌شد، شاهد کاهش قیمت‌ها به صورت سالانه بودند. به صورت ماهانه، قیمت‌های آنلاین در ماه مارس ثابت باقی ماندند (۰.۰۳ درصد افزایش).

کاهش قابل توجه قیمت در سال در ماه مارس عمدتاً ناشی از افت شدید در دسته‌های اختیاری مانند الکترونیک (کاهش ۱۲.۹ درصد نسبت به سال قبل، کاهش) بود. ۱٫۳٪ مادرانه) و اسباب بازی ها (۶٫۶٪ کاهش نسبت به سال قبل، ۱٫۲٪ کاهش در ماهانه). قیمت کالاهای خانگی نیز نسبت به سال گذشته کاهش یافت. لوازم خانگی ۴٫۹ درصد کاهش در سال گذشته (۰٫۸ درصد افزایش در ماهانه)، محصولات خانه/باغ ۴٫۹ درصد سالانه (کاهش ۰٫۳ درصد در ماهانه) و دسته مبلمان/تخت خواب ۰٫۹ درصد سالانه (کاهش ۰٫۳ درصد در ماهانه) کاهش داشته است.

<اگرچه دسته‌های خاصی با تورم مداوم مواجه بودند، اما افزایش قیمت‌های سالانه در ماه‌های اخیر کند شده است. قیمت مواد غذایی در ماه مارس 10.3 درصد در سال (0.4 درصد افزایش در ماه مارس) افزایش یافت که نسبت به افزایش 11.4 درصدی در فوریه 2023 کاهش داشت. این ششمین ماه متوالی است که افزایش قیمت سالانه خواربار کاهش یافته است. در مقوله مراقبت شخصی، قیمت‌ها در مقایسه با فوریه 2023 که قیمت‌های مراقبت شخصی 6.1 درصد در سال افزایش یافت، 4.4 درصد در سال (کاهش 1.5 درصد نسبت به ماه قبل) افزایش یافت.

DPI Adobe دیدگاه جامعی از هزینه‌های مصرف‌کننده ارائه می‌دهد. کالاهای آنلاین، تکمیل کننده شاخص قیمت مصرف کننده اداره آمار کار، که قیمت های آفلاین را نشان می دهد. با پشتیبانی Adobe Analytics، DPI یک تریلیون بازدید از سایت‌های خرده‌فروشی و بیش از ۱۰۰ میلیون SKU را در ۱۸ دسته محصول تجزیه و تحلیل می‌کند.

در ماه مارس، ۱۰ دسته از ۱۸ دسته DPI شاهد کاهش قیمت سالانه با گل‌ها/مرتبط بودند. دسته هدایا بیشترین کاهش را در ۲۴٫۳٪ سالانه تجربه می کند. هشت دسته شاهد افزایش قیمت در سال گذشته بودند، از جمله مراقبت های شخصی، لوازم اداری، محصولات حیوانات خانگی، مواد غذایی، داروهای بدون نسخه، ابزارها/بهسازی منزل، تجهیزات/لوازم پزشکی، و پوشاک.

داده‌های DPI الگوهای در حال تحول هزینه‌های مصرف‌کننده و روند قیمت‌گذاری در فضای خرده‌فروشی آنلاین را برجسته می‌کند. همچنین اطلاعات ارزشمندی را در اختیار خرده فروشان قرار می دهد تا رفتار مصرف کننده را بهتر درک کنند و استراتژی های خود را بر اساس آن تنظیم کنند.

برای آخرین مورد، ما را در اخبار Google.


منبع :
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
امکان ها مجله اینترنتی سرگرمی متافیزیک ساخت وبلاگ صداقت موتور جستجو توسعه فردی