عمومی

جنبه مثبت سندرم ایمپوستر؟ علم می گوید شما جذاب‌تر، حساس‌تر و از نظر اجتماعی ماهرتر از خودتان هستید فکر

جنبه مثبت سندرم ایمپوستر؟ علم می گوید
شما جذاب‌تر، حساس‌تر و از نظر اجتماعی ماهرتر از خودتان هستید
فکر

شما یک تجارت ۲۰ میلیون دلاری ایجاد کردید…اما با نگاهی به گذشته، رسیدن به آنجا به طرز عجیبی آسان به نظر می رسید. شما مسئول ۵۰ نفر هستید… اما بیشتر اوقات احساس می کنید که خودشان رهبری می کنند. شما فقط یک کارمند در حال مبارزه را برگردانید (چیزی که به طور عینی، واقعا سخت است)…اما هی، این کار شماست.

سندرم متقلباست >، این باور درونی که مهم نیست به چه چیزی رسیده اید، شما واقعاً فقط یک کلاهبردار هستید: متوسط، ناکافی، یا فقط خوش شانس.

اگر از سندرم ایمپوستر “رنج” می‌برید، تنها نیستید.

مطمئناً انجام می دهم. هر چه به دست آورده ام، در مقایسه با آنچه که فکر می کنم باید به آن می رسیدم، ناچیز به نظر می رسد، و کمرنگ است. یا فردی را در انتهای طیف موفقیت انتخاب کنید. پل مک‌کارتنی می‌گوید که او همیشه احساس می‌کرده است که مدعی است. پس از یک عمر موفقیت، او هنوز می ترسد که به عنوان یک کلاهبردار افشا شود.

سندرم ایمپوستر می تواند مضر باشد — و تقریباً همیشه مضر است — به خصوص اگر منجر به خودناتوانی شود.

مثل رد کردن یک فرصت به دلیل ترس از شکست. یا زمانی که مهارت ها، استعداد و تجربه شما واقعاً شما را به فرد مناسبی برای گام برداشتن تبدیل می کند، عقب نشینی کنید. یا ناتوانی در رسیدن به پتانسیل خود به این دلیل که فکر می کنید باید منتظر بمانید تا شخص دیگری شما را کشف کند یا “انتخاب” کند.

با این حال می تواند جنبه مثبت شگفت انگیزی برای سندرم خیانتکار وجود داشته باشد.

طبق مطالعه ای که به تازگی در Academy of Management Journal پدیده فریبکار می تواند به مزایای بین فردی منجر شود؛ به عنوان مثال، چقدر خوب با افراد دیگر کار می کنید.

به عنوان محققان می نویسند:

کارمندانی که بیشتر آیا چنین افکاری از نظر بین فردی مؤثرتر ارزیابی می شوند، زیرا آنها جهت گیری دیگر متمرکز تری [مورب من] را اتخاذ می کنند [و این به قیمت نتایج مرتبط با شایستگی مانند عملکرد انجام نمی شود.

>

یا به عبارت دیگر، بسیاری از افراد مبتلا به سندروم ایمپوستر استاد اجتماعی جیو جیتسو: هنر باستانی که شما را وادار به صحبت در مورد خودتان بدون توجه کنید.

به نظر می رسد استادان SJ مجذوب هر پیچ و تاب در تلاش شما برای جذب مشتری جدید هستند. به نظر می رسد آنها مجذوب هر قدمی هستند که شما برای ساختن آن میز محوری شیک برداشته اید.

شما با این فکر می کنید که “وای، ما همین الان داشتیم. یک مکالمه عالی. او عالی است!”

اگرچه بیشتر صحبت را انجام دادید.

هدف افراد مبتلا به سندرم ایمپوستر چیست. از آنجایی که آنها فکر می کنند کمتر باهوش، کم مهارت، با استعداد کمتر یا به نحوی کمتر از آنچه به نظر می رسند در معرض دید قرار می گیرند… تمرکز را به دیگران معطوف می کنند.

این «تمرکز دیگر» باعث می‌شود آنها در روابط بین فردی مؤثرتر باشند، زیرا تمایل دارند بیشتر گوش کنند و سؤالات بهتری بپرسند. تمرکز آنها بر روی شخص دیگر به طور ضمنی نشان می دهد که آنها به دستاوردها، تجربیات و نظرات آن شخص احترام می گذارند – و در نتیجه به شخص دیگر احترام می گذارند.

همانطور که محققان می نویسند:

کار قبلی فرض می‌کرد که کسانی که چنین افکاری دارند به‌طور ناسازگارانه در پاسخ به سمت درون خود به عنوان راهی برای مدیریت تهدید عزت‌نفس روی می‌آورند.

در مقابل، چرخش به سمت بیرون می‌تواند در عوض یک پیامد نزدیک باشد…اگرچه [سندرم فریبکار] عزت نفس را تهدید می‌کند، اما مهم‌تر از همه، دیگران منبع تهدید نیستند، با توجه به اینکه دیگران به افرادی که افکار فریبکارانه در محل کار دارند بسیار می‌دانند.

بنابراین، چرخش به سمت داخل ممکن است پاسخ بعدی نباشد.

بنابراین اگر سندروم فریبنده را تجربه کردید، مصرف کنید. قلب. برای یک چیز، شما احتمالاً در انتقال تمرکز به دیگران بسیار خوب هستید. این چیز خوبی است.

و در معنایی وسیع‌تر، در حالی که احساس نمی‌کنید این کار را انجام داده‌اید، می‌تواند از نظر احساسی خسته‌کننده باشد. احساس نیز چیزی است که باعث می شود افراد موفق حتی موفق تر شوند.

مک کارتنی ممکن است در دوران اوج بیتلز احساس کلاهبرداری کرده باشد، اما این احساس او را وادار کرد تا آهنگ های بهتری بنویسد. سبک های مختلف موسیقی را کشف کنید…و هرگز از یادگیری، تکامل و تلاش برای انجام بهتر در دفعه بعد دست نکشید.

و می تواند همین کار را برای شما انجام دهد.

خوشحال باشید که احتمالاً هرگز احساس نخواهید کرد که موفق شده اید، به خصوص اگر این احساس شما را وادار کند که زمان و تلاش خود را صرف تبدیل “به اندازه کافی خوب” به عالی کنید… و سپس برخیزید. و روز بعد دوباره این کار را انجام دهید.

و از آنجایی که هیچ کس به تنهایی کاری ارزشمند را انجام نمی دهد، اثربخشی بین فردی را که نتیجه می شود ببینید. از سندرم ایمپوستر نیز به عنوان یک مثبت است.

از آنجا که تمرکز و توجه به افراد دیگر تغییر همیشه است. چیز خوبی است.

نظرات بیان شده توسط ستون نویسان Inc.com متعلق به خودشان هستند، نه ستون نویسان Inc.com.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
امکان ها مجله اینترنتی سرگرمی متافیزیک ساخت وبلاگ صداقت موتور جستجو توسعه فردی