خبر

پیش بینی بورس امروز ۲۲ آذر ۱۴۰۲

پیش بینی بورس امروز ۲۲ آذر ۱۴۰۲

572519 660 - پیش بینی بورس امروز ۲۲ آذر ۱۴۰۲

اقتصاد۲۴- در روز سه‌شنبه شاخص کل بورس هزار و ۲۹۳ واحد نزول کرد و به رقم ۲ میلیون و ۱۶۱ هزار و ۲۶۶ واحد رسید. شاخص کل هم‌وزن هزار و ۹۹۴ واحد بالا آمد و در رقم ۷۵۲ هزار و ۱۱۹ واحد ایستاد. شاخص کل فرابورس ۷۰ واحد افت کرد و به رقم ۲۶ هزار و ۲۶۶ رسید. شاخص هم وزن فرابورس نیز افزایش ۱۹۱ واحدی داشت و به سطح ۱۳۶ هزار و ۳۳۹ واحد رسید.

در پایان معاملات روز سه شنبه، ۵۱ درصد بازار رشد قیمت داشتند و ۴۹ درصد بازار افت قیمت داشتند.

بیشترین افزایش قیمت

روز سه‌شنبه در بورس شرکت گروه صنعتی سپاهان (فسپا)، شرکت پاکسان (شپاکسا) و شرکت موتورسازان تراکتورسازی ایران (خموتور) بیشترین افزایش قیمت را ثبت کردند. در فرابورس نیز شرکت سرمایه گذاری میراث فرهنگی (سمگا)، شرکت تولیدی و خدمات صنایع نسوز توکا (کتوکا) و شرکت صنایع چوب خزر کاسپین (چخزر) بیشترین افزایش قیمت را داشتند.

بیشترین کاهش قیمت

در بورس نماد‌های فپنتا (شرکت سپنتا)، کدما (شرکت معدنی دماوند) و چافست (شرکت افست) در روز سه‌شنبه بیشترین کاهش قیمت بازار را داشتند و در معاملات فرابورس شرکت هلدینگ انتخاب الکترونیک آرمان (انتخاب)، شرکت عطرین نخ قم (نطرین) و شرکت بازرگانی و تولیدی مرجان کار (کمرجان) بیشترین کاهش قیمت را داشتند.


بیشتر بخوانید:  عرضه ۳۰ هزار تن گازوئیل پالایش نفت آبادان


عرضه و تقاضای بازار

در معاملات سه‌شنبه، ۵۶ نماد صف خرید داشتند و ۳۵ نماد با صف فروش مواجه بودند. مجموع ارزش صف‌های خرید با افت ۴ درصدی نسبت به روز کاری قبل به ۱۸۰ میلیارد تومان کاهش یافت و مجموع ارزش صف‌های فروش نیز با افزایش ۲۲ درصدی به ۳۸۳ میلیارد تومان رسید.

پیش بینی بورس امروز

معامله‌گران در شرایطی به استقبال معاملات آخرین روز هفته می‌روند که دیروز نیز همانند دو روز پیشین نوسان شاخص‌ها کوتاه بود. پس از آن که در روز شنبه شاخص کل ۱۰ هزار واحد ریزش کرد، روز یکشنبه شاخص ۱۱۴ واحد رشد کرد و روز دوشنبه هزار و ۴۸۶ واحد بالا آمد. اما روز سه‌شنبه بار دیگر قرمزپوش شد و هزار و ۲۹۳ واحد ریزش کرد.

همچنین دیروز برای پنجمین روز پول حقیقی از بورس خارج شد که رقم آن ۲۳۱ میلیارد تومان بود. نماد‌های کرمان، فولاد، اخابر، شستا، زاگرس، شپنا، خساپا، نوری، وخارزم، وآیند و ذوب بیشترین خروج سرمایه بازار را داشتند.

با آنکه دیروز معاملات بازار با رشد شاخص‌ها آغاز شد، اما در ادامه عرضه در بازار رشد کرد به طوری که ارزش صف‌های فروش نسبت به روز دوشنبه رشد ۲۲ درصدی داشت. تنها نکته امیدوارکننده برای معامله گران تعدد نماد‌های سبزپوش و رشد شاخص هم وزن است.

 

منبع: اکوایران

منبع :
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
امکان ها مجله اینترنتی سرگرمی متافیزیک ساخت وبلاگ صداقت موتور جستجو توسعه فردی