عمومی

این چیزی است که سلیقه شما در موسیقی درباره شخصیت شما می گوید، بر اساس یک مطالعه جدید

این چیزی است که سلیقه شما در موسیقی درباره شخصیت شما می گوید،
بر اساس یک مطالعه جدید

علی‌رغم گاهی اوقات مبانی علمی مشکوک، صنعت تست شخصیت در حدود ۲ میلیارد دلار در سال است. گفتن استخدام جدیدشان به شرکت‌ها INFJ است یا نشان دادن نوع HEXACO او. یک مطالعه جدید نشان می‌دهد که کسب‌وکار شما ممکن است بتواند مقداری پول پس انداز کند و در عوض از نامزدها در مورد سلیقه آنها در موسیقی سؤال کند.

سلیقه شما در موسیقی واقعاً شخصیت شما را از بین می برد.

همه ما کلیشه های رایج در مورد طرفداران انواع خاصی از موسیقی را شنیده ایم. اما آیا متالهدها واقعاً تهاجمی هستند، طرفداران موسیقی کلاسیک متفکر هستند و بچه های ایمو مستعد تاریکی؟ آیا سلیقه ما در موسیقی می‌تواند چیزی بیش از حال و هوای فعلی یا ترجیحات مد و چیزی مشخص در مورد شخصیت ما بگویید؟

برای کشف این موضوع، محققان دانشگاه کمبریج و دانشگاه بار-ایلان اسرائیل از آزمون آنلاین برای استخراج اطلاعات استفاده کردند. در مورد ترجیحات موسیقی و شخصیت بیش از ۲۸۵۰۰۰ موضوع مطالعه از ۵۳ کشور (شما می توانید این مسابقه را خودتان امتحان کنید اینجا). آنها همچنین یک وب سایت راه اندازی کردند که در آن ۷۱۰۰۰ بازدیدکننده از ۳۴ کشور به کلیپ های موسیقی امتیاز می دادند و یک مسابقه شخصیتی شرکت می کردند.

این تیم از چارچوب های شناخته شده و معتبر علمی برای دسته بندی موسیقی و شخصیت استفاده کردند. چارچوب MUSIC با نام مناسب موسیقی را با استفاده از پنج بعد دسته بندی می کند: ملایم، بی تکلف، پیچیده، شدید و معاصر. چارچوب شخصیتی ۵ بزرگ افراد را بر اساس گشودگی، وظیفه‌شناسی، برون‌گرایی، روان رنجوری، و موافق بودن دسته‌بندی می‌کند.

آیا تیم تحقیقاتی هیچ ارتباطی بین نوع موسیقی مورد علاقه شخصی و تیپ شخصیتی آنها پیدا کردند؟ بله، محققان اخیراً در ژورنال شخصیت و روانشناسی اجتماعی گزارش دادند. . برونگراها در سراسر جهان تمایل دارند موسیقی معاصر شاد و رقصنده را دوست داشته باشند. بنابراین، اگر می‌خواهید بررسی کنید که آیا آن نامزد شغلی (یا مسابقه عاشقانه بالقوه) واقعاً برون‌گرا است، نظر آنها را درباره اد شیران بپرسید.

نگران هستید فردی را استخدام کنید که دچار روان رنجوری شدید باشد؟ یک گفتگو در مورد گرانج دهه ۹۰ شروع کنید. این مطالعه نشان داد که طرفداران موسیقی کلاسیک نیروانا «Smells Like Teen Spirit» و سایر موسیقی‌های شدید به طور متوسط ​​در روان رنجورخویی بالاتری دارند. با این حال، آنهایی که وظیفه شناسی بالایی داشتند از موسیقی شدیدتر اجتناب می کردند، بنابراین اگر به دنبال این هستید که هر «I» نقطه چین باشد، شاید از مردی که با تی شرت Rage Against the Machine وارد می شود، بگذرید.

به دنبال نوع قابل قبولی هستید؟ سپس ماروین گی را بپوشید و ببینید چه واکنشی نشان می دهند. محققان یک همبستگی قوی بین دوست داشتن موسیقی ملایم و موافق بودن بالا پیدا کردند.

در مجموع محققان از اینکه چقدر ذائقه موسیقی از مرزها فراتر رفته و شخصیت آشکار شده شگفت زده شدند. ما از اینکه چقدر این الگوهای بین موسیقی و شخصیت در سراسر جهان تکرار می شود شگفت زده شدیم. مردم ممکن است بر اساس جغرافیا، زبان و فرهنگ تقسیم شوند، اما اگر یک درونگرا در یک نقطه از جهان همان موسیقی را که درونگراها در جای دیگر دوست دارند، دوست دارد، این نشان می دهد که دیوید گرینبرگ، رهبر مطالعه، اظهار داشت: «موسیقی می‌تواند پل بسیار قدرتمندی باشد.» /a>.

خوب، شاید فقط بر اساس سلیقه موسیقی استخدام نکنید…  

البته با انتخاب نامزدها بر اساس سلیقه موسیقیایی شوخی می کنم. راه‌های به مراتب بهتری برای تشخیص شخصیت یک نامزد و مهارت‌ها، و محققان مراقب هستند که این همبستگی‌ها متوسط ​​هستند. شما نباید کسی را تنها بر اساس هنرمند مورد علاقه اش کبوتر کنید.

“همه ما ترکیبی از ویژگی های شخصیتی و ترکیبی از ترجیحات موسیقی با نقاط قوت متفاوت داریم. یافته های ما بر اساس میانگین ها هستند و ما گرینبرگ خاطرنشان می‌کند که از جایی شروع کنیم تا بتوانیم ارتباطات را ببینیم و درک کنیم.

اما این تحقیق – علاوه بر اینکه بسیار سرگرم کننده است – نشان می دهد که غرایز ما اساساً درست وقتی صحبت از سلیقه موسیقی و شخصیت می شود. چیزهایی که دوست دارید بشنوید واقعاً می تواند چیزهای زیادی در مورد شما آشکار کند.

بنابراین، در حالی که هرگز نباید نامزدی را به دلیل لیست پخش Spotify مورد علاقه‌اش خط بزنید  (یا تاریخ را برای آن موضوع حذف کنید- -از من بگیر، یک نوع موسیقی ملایم که با یک متالهد ازدواج کرده است)، می‌توان مطمئن بود که وقتی مردم در مورد سلیقه‌شان در موسیقی به شما می‌گویند، در مورد شخصیت‌شان نیز چیزی به شما می‌گویند.

نظراتی که در اینجا توسط ستون نویسان Inc.com بیان شده است، آنها هستند. متعلق به شرکت Inc.com نیست.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
امکان ها مجله اینترنتی سرگرمی متافیزیک ساخت وبلاگ صداقت موتور جستجو توسعه فردی