عمومی

این تمرین طوفان فکری را امتحان کنید تا به نتیجه بهتری برسید ایده های کسب و کار

این تمرین طوفان فکری را امتحان کنید تا به نتیجه بهتری برسید
ایده های کسب و کار

کریستی رایت مربی کسب‌وکار می‌گوید هیچ ایده‌ای ایده بدی نیست. اگر در تلاش هستید که بدانید آیا ایده‌های شما می‌توانند به تبدیل شوند یک مشارکت تجاری موفق، این تمرین را امتحان کنید:

روی یک تکه کاغذ خالی، یک شبکه با شش ستون بکشید. در بالای ستون ها، شش S را پر کنید: داستان، مهارت ها، نقاط قوت، موقعیت، اجتماعی و راه حل. در ردیف های سمت چپ ستون های خود، ایده های خود را فهرست کنید. اکنون زمان دقیق بودن نیست. هر تعداد که فکرش را می کنید فهرست کنید. اگر مشکل دارید، از دسته ها به عنوان راهنما استفاده کنید.

هنگامی که همه ایده‌های شما روی کاغذ افتاد، شروع به کار در ستون‌ها کنید و در کنار هر ایده‌ای که با پارامترها مطابقت دارد، علامت بزنید. اگر یک ایده فقط یکی از شش S را بررسی کند، احتمالا بهترین حرکت شما نیست. این روند را ادامه دهید تا زمانی که آن را به حدود پنج ایده که دارای بیشترین علامت چک هستند محدود کنید. اینها مواردی هستند که ارزش کاوش را دارند.

رایت در سمینار خود با عنوان «کمپ راه‌اندازی ایده کسب‌وکار» شرکت‌کنندگان را در این فرآیند راهنمایی می‌کند، بازخورد ارائه می‌کند و سپس بهترین ایده‌ها را از طریق یک آزمون قابلیت اجرا اجرا می‌کند تا مشخص کند که آنها چگونه در بازار عمل خواهند کرد. در اینجا شش مورد از بهترین نکات او آورده شده است.

۱٫ داستان

این پیشینه، جزئیات و اهداف زندگی شما که در وهله اول شما را به این ایده کشاند. تا جایی که می توانید ایده های بسیاری را از پس زمینه خود بنویسید. به عنوان مثال، اگر مادربزرگ شما بهترین دستور پخت شیرینی زنجبیلی را به شما منتقل کرده است و شما در حال فکر باز کردن یک نانوایی هستید، ممکن است به دنبال چیزی باشید.

۲٫ مهارت ها

این بسیار ساده است. چه گواهینامه یا اعتباری دارید؟ سوابق تحصیلی شما چیست؟ اگر دبیرستان را تمام نکردید یا در کالج شرکت نکردید، نگران نباشید. شروع یک کنسرت جانبی نیازی به مدرک MBA ندارد. ما به دنبال آن هستیم که آنچه شما از قبل دارید به بازار بیاوریم.

۳٫ نقاط قوت

شاید شما یک نقاش طبیعی باشید یا به طراحی داخلی توجه داشته باشید. اگر در تلاش برای نقاط قوت خود هستید ، از همسر یا یکی از دوستان نزدیک خود بپرسید. گاهی اوقات ما بیش از حد به خود سخت می‌گیریم و نتوانیم چیزهایی را ببینیم که به طور طبیعی در آنها خوب هستیم.

۴٫ موقعیت

این ممکن است همیشه پاسخی نداشته باشد، اما می تواند. شاید یک نانوایی محلی در حال تعطیل شدن باشد و شما بتوانید تمام تجهیزات و لوازم آن را با هزینه عمده خریداری کنید. یا شاید کوچکترین فرزند شما به تازگی به دانشگاه رفته است و زمان مناسبی در زندگی شما است که را انتخاب کنید. یک فرصت تجاری را کشف کنید.

۵٫ اجتماعی

این دسته برای سرگرمی های شما است. از انجام چه کاری لذت می برید در وقت آزاد شما؟ چه کاری را ادامه می‌دهید، حتی اگر برای انجام آن پولی دریافت نکنید؟ با پاسخ های خود در اینجا سخاوتمند باشید. باز هم، هر سرگرمی نوید یک کنسرت جانبی را نمی دهد، اما کشف هر فرصتی مهم است.

۶٫ راه حل

مهارت های حل مشکل خود را به این یکی بیاورید. برخی از موفق ترین شرکت های جهان فقط با ارائه راه حلی برای یک مشکل روزمره شروع به کار کردند.

این مقاله در اصل در شماره تابستان ۲۰۱۹ مجله SUCCESSو به روز شده است. عکس از StratfordProductions/Shutterstock

8a052eed66f4ee86f53cd6e6d8fb3529?s=100&d=mp&r=g - این تمرین طوفان فکری را امتحان کنید تا به نتیجه بهتری برسید
ایده های کسب و کار

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
امکان ها مجله اینترنتی سرگرمی متافیزیک ساخت وبلاگ صداقت موتور جستجو توسعه فردی