خبر

افت خرید آهن در بورس و بازار

افت خرید آهن در بورس و بازار

به گزارش بازار به نقل از آهن پرایس، در پایان هفته رکود حاکم بر بازار آهن و فولاد عمیق‌تر شد و قیمت آهن کیلویی با ثبات نسبی تا برخی کاهش قیمت‌های فرسایشی همراه بود، همچنین کاهش شدید تقاضای مصرفی و عقب نشینی و محو تقاضای سرمایه‌ای از بازار نیز مشهود بود.

بازار ارز نیز روز گذشته در ثبات نسبی بود اما در اواسط روز کانال ۴۸ هزار تومانی را نیز لمس کرد. اما در پایان روز روی ۴۹ هزار و ۳۰۰ تومان بسته شد. به عقیده کارشناسان اقتصادی میل به کاهش قیمت دلار از کاهش سطح عمومی تقاضا در بازار غیررسمی، کاهش نسبی نرخ رشد نقدینگی و نبود سیگنال‌های انتظارات تورمی نشأت می‌گیرد.
بررسی روند قیمت آهن آلات

طبق آمار روز گذشته پایین‌ترین رقم قیمت روز میلگرد حول ۲۳۵۰۰ تا ۲۴۵۰۰ تومان برآورد شد برخی از مبادی فروش میلگرد با کاهش ۱۰۰ تا ۵۰۰ تومانی همراه بودند و بسیاری از کارخانه‌ها هم با ثبات قیمت همراه بودند.

قیمت روز تیرآهن نیز در بسیاری از کارخانه‌ها ثابت اعلام شد ولی قیمت تیر ذوبی در برخی سایزها با کاهش ۷۰ تا ۱۰۰ هزار تومانی همراه بود و قیمت تیرآهن فایکو و ماهان هم در چند سایز افزایش ۵۰ هزار تومانی داشت.

قیمت روز ورق سیاه در شمار زیادی از مبادی فروش با کاهش ۲۰۰ تا ۵۰۰ همراه بود و در چند کارخانه هم ثابت اعلام شد، قیمت روز ورق روغنی، قیمت ورق گالوانیزه و قیمت ورق رنگی گالوانیزه در کلیه مبادی فروش ثبات قیمت داشتند.

قیمت روز پروفیل آهنی، قیمت پروفیل گالوانیزه، قیمت پروفیل مبلی و سایر پروفیل‌ها در عمده شرکت‌ها ثابت اعلام شدند و در چند کارخانه بین ۱۰۰ تا ۳۰۰ تومان کاهش داشتند اما قیمت پروفیل پایا اصفهان حدود ۵۰۰ تومان افزایش داشت.

قیمت لوله مبلی، لوله صنعتی، لوله گازی و سایر لوله‌ها در کلیه شرکت‌ها ثابت اعلام شد همچنین قیمت روز نبشی، ناودانی و سپری هم بدون قیمت عرضه شدند.

همانطورکه انتظار می‌رفت حجم معاملات محصولات فولادی در بورس کالای دیروز به غیر از معدود کالاهای پرطرفداری همانند محصولات ذوب آهن اصفهان؛ اغلب ضعیف بود و استقبال چندانی مشاهده نشد طوری که حدود ۷۰ درصد از محصولات از تابلو معاملات حذف شدند.

براساس گزارش‌ها از ۴۸۰ هزار و ۲۷۸ تن محصول فولادی تنها ۱۴۵ هزار و ۲۶۳ تن مورد معامله قرار گرفت. حدود ۱۱۶ هزار و ۵۵۹ تن میلگرد روی تابلو عاملات قرار گرفت که از این میزان ۹۶ هزار و ۳۰۲ تن تقاضا برای آن ثبت شد که قیمت آن ۲۳ هزار و ۸۸۶ تومان برآورد شد.

از ۸۹۵ تن نبشی حدود ۱۶۵۰ تومان معامله شد همچنین از ۱۴ هزار و ۵۸۴ تن تیرآهن ۳۳ هزار و ۷۲۰ تن مورد معامله قرار گرفت که قیمت میانگین این محصول هم حدود ۲۳ هزار و ۲۷ تومان تعیین شد.

منبع :
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
امکان ها مجله اینترنتی سرگرمی متافیزیک ساخت وبلاگ صداقت موتور جستجو توسعه فردی