عمومی

وارن بافت چند جمله طول کشید تا بهترین ها را بیان کند توصیه های شغلی که امروز خواهید شنید

وارن بافت چند جمله طول کشید تا بهترین ها را بیان کند
توصیه های شغلی که امروز خواهید شنید

وارن بافت یک‌بار در دانشکده بازرگانی دانشگاه فلوریدا سخنرانی کرد و به دانش‌آموزان درس‌های حکیم درباره مشاغل، امور مالی و روابط داد.

خیلی از شما نشنیدم. در دنیای کسب و کار سخت: پیدا کردن کاری که دوست دارید. بافت در سخنرانی خود گفت. شما چیزی یاد خواهید گرفت، در مورد آن هیجان زده خواهید شد و از رختخواب بیرون می پرید. نمی توانید از دست بدهید.

تیم کوک، مدیر عامل اپل، موافق است و این فرض را حتی بیشتر ساده‌تر می‌کند. در یک مصاحبه قبلی، از او خواسته شد برداشت او از دستیابی به موفقیت شخصی پاسخ کوک: “کاری را که دوست دارید انجام دهید، و تمام قلب خود را در آن به کار ببندید، و سپس فقط لذت ببرید.”

این توصیه‌ها هر دو میلیاردر تقریباً مانند یک ناهنجاری به نظر می رسد برای خرد متعارف فداکاری، سخت کوشی، و بالا رفتن از نردبان شرکت.

انجام کاری که دوست دارید

زمانی که کار شرکت را ترک کردم و مربیگری رهبری و تمرین آموزشی، عمیقاً می‌دانستم که این چیزی است که همیشه می‌خواستم انجام دهم – کمک به پیشرفت رهبران. اما من کاملاً نمی دانستم که آن زمان هدف من خواهد بود. به طور طبیعی تبدیل به یک شغل پرشور شد که اکنون آن را دوست دارم.

بله، هدف. اگر بخواهید کاری را که انجام می دهید دوست داشته باشید، به این بستگی دارد. هدف شما دقیقاً همان چیزی است که نمی توانید به انجام آن ادامه دهید. وقتی متوجه می‌شوید که این برای شما چیست، این چیزی است که باعث می‌شود «از رختخواب بیرون بپرید» و زنده شوید.

تله برای جلوگیری از افتادن در این است که هدف خود را در مورد پول بسازید. بله، ساختن ثروت برای یک کارآفرین مهم است، اما پول به عنوان دنبال خوشبختی هرگز نباید به خودی خود هدف نهایی باشد. به سرعت فرسوده می شود و شما هرگز به اندازه کافی از آن برای رسیدن به خوشبختی خود استفاده نخواهید کرد.

کار و شغلی را انتخاب کنید که با احساس هدف شما همسو باشد — آن را به یک فراخوان و ماموریت در زندگی تبدیل کنید. بنابراین، پول در خدمت یک هدف بزرگتر است: تأثیرگذاری بر زندگی انسان ها و تبدیل جهان به مکانی بهتر.

بیشتر از کوک: “شما باید نقطه تقاطع انجام کاری را پیدا کنید که به آن علاقه دارید و در عین حال کاری که در خدمت دیگران است. اگر آن را نیافتید، استدلال می کنم که در تقاطع، شما در زندگی خیلی خوشحال نخواهید بود.”

آینده کار، مستقل، خلاق، کارآفرین است، و هدفمند برای خیر بشریت. مالکیت کاری است که انجام می‌دهید — چه برای خودتان کار کنید و چه با همسالان و همکاران شریک شوید تا چیزی با ارزش را ایجاد کنید که همه دوست دارید انجام دهید.

من را با بافت به پایان می‌برم که گفت، “من هر روز را دوست دارم. منظورم این است که در اینجا روی رقص می زنم و با هیچ چیز جز افرادی که دوستشان دارم کار نمی کنم. هیچ شغلی در دنیا لذت بخش تر از اداره برکشایر نیست و من خودم را خوش شانس می دانم که در جایی هستم که هستم.”

نظراتی که در اینجا توسط ستون نویسان Inc.com بیان شده است، نظرات آنهاست. متعلق به شرکت Inc.com نیست.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
امکان ها مجله اینترنتی سرگرمی متافیزیک ساخت وبلاگ صداقت موتور جستجو توسعه فردی