عمومی

چگونه یک طرح بازاریابی یک صفحه ای ایجاد کنیم – از رایگان ما استفاده کنید قالب!

چگونه یک طرح بازاریابی یک صفحه ای ایجاد کنیم – از رایگان ما استفاده کنید
قالب!

فقط ۵۰ درصد از صاحبان مشاغل کوچک برای کسب و کار خود برنامه بازاریابی دارند. شاید به این دلیل است که آنها فکر می کنند که باید این سند طولانی و پیچیده باشد. خوب، اینطور نیست. در این راهنما، می‌خواهید یاد بگیرید که چگونه تلاش‌های بازاریابی خود را ساده کنید و با استفاده از یک الگوی طرح بازاریابی یک صفحه‌ای، شانس خود را برای موفقیت در بازاریابی افزایش دهید.



برنامه بازاریابی یک صفحه چیست؟

یک برنامه بازاریابی یک صفحه‌ای خلاصه‌ای اجرایی از استراتژی بازاریابی، اهداف بازاریابی و فعالیت‌های بازاریابی شما است که همگی در یک واحد انجام می‌شوند. صفحه.

این با یک برنامه بازاریابی سنتی متفاوت است زیرا بیشتر شبیه یک خلاصه اجرایی از آنچه از تحقیقات بازار، تجزیه و تحلیل SWOT و تصمیماتی که در مورد آن گرفته اید، یاد گرفته اید است. بازاریابی شما برای یک دوره زمانی خاص چگونه پیش خواهد رفت.

one page marketing plan - چگونه یک طرح بازاریابی یک صفحه ای ایجاد کنیم - از رایگان ما استفاده کنید
قالب!

 

چرا یک برنامه بازاریابی یک صفحه باید بخشی از استراتژی بازاریابی شما باشد

کسب و کارهای کوچک به برنامه بازاریابی جامع نیاز ندارند. چیزی که آنها نیاز دارند یک برنامه بازاریابی قابل اجرا است که به شما کمک می کند:

  1. تیم خود را بر روی اهداف خود متمرکز کنید: طرح بازاریابی ۱ صفحه ای خود را با بخش بازاریابی، کل تیم و حتی فروشندگان خود به اشتراک بگذارید تا همه بدانند اولویت های شما چیست.
  2. در بودجه بازاریابی خود بمانید: هنگامی که به شما رسید. استراتژی‌ها و تاکتیک‌های بازاریابی خاص خود را مشخص کرده‌اید، فقط برای آن موارد پول خرج می‌کنید و پول را برای ابزارها یا برنامه‌هایی که به موفقیت طرح بازاریابی شما مرتبط نیستند هدر نخواهید داد.
  3. سرنخ ایجاد کنید: کمپین بازاریابی دیجیتال شما در کل طرح کسب‌وکار شما قرار می‌گیرد و به شما کمک می‌کند تا سریع‌تر به اهداف بازاریابی خود برسید.
  4. ردیابی شاخص‌های کلیدی عملکرد: به منظور اندازه گیری موفقیت طرح بازاریابی خود، باید شاخص های کلیدی عملکرد (KPI) را ردیابی کنید. KPIها می توانند برای هر کسب و کاری متفاوت باشند، اما برخی از موارد رایج عبارتند از بازدید از وب سایت، دنبال کنندگان رسانه های اجتماعی، مشترکین ایمیل، و نرخ تبدیل.

 

چه چیزهایی را در برنامه بازاریابی خود بگنجانید و چگونه می توانید یکی بسازید

اکنون که شما مزایای داشتن یک برنامه بازاریابی یک صفحه ای را درک کنید، بیایید نگاهی دقیق تر به آنچه باید در برنامه بازاریابی شما گنجانده شود بیندازیم.

کلید یک برنامه بازاریابی موفق این است که مطمئن شوید که فرآیند بازاریابی را دنبال می کنید:

  1. تحقیق بازار و تجزیه و تحلیل SWOT: این اولین گام برای هر بازاریابی است. فعالیت. هدف شما در اینجا این است که مطمئن شوید بازار و تقاضا برای چیزی که می فروشید وجود دارد.
  2. بازار هدف: این توصیفی از مشتری ایده آل شما است. گاهی اوقات کسب‌وکارها با یک مخاطب هدف شروع می‌کنند و محصول یا خدماتی را برای حل مشکل خود ایجاد می‌کنند و گاهی اوقات یک تجارت با یک محصول یا خدمات شروع می‌کند و آن را برای رفع نیاز بازار تنظیم می‌کند.
  3. پیشنهاد: این مجموعه ای از چیزهایی است که می فروشید. این شامل هر محصول، خدمات، قیمت، بسته بندی و نحوه تحویل آن است. این اغلب “چهار P” نامیده می شود و شامل محصول، قیمت، تبلیغات و مکان می شود.
  4. استراتژی بازاریابی: مردم به شما خواهند گفت که ده ها استراتژی بازاریابی وجود دارد. اما فقط سه مورد وجود دارد. بازاریابی محتوا (بازاریابی ورودی)، بازاریابی مستقیم (بازاریابی پاسخ مستقیم) و تبلیغات. استراتژی بازاریابی شما نحوه جذب مشتری را مشخص می‌کند.
  5. اجرا: این شامل تاکتیک‌های بازاریابی و کانال‌هایی است که می‌خواهید برای ایجاد سرنخ استفاده کنید. به عنوان مثال، ایمیل، ویدئو، سئو، وبینارها یا تبلیغات.

با در دست داشتن تمام این اصول بازاریابی، می توانید از الگوی طرح بازاریابی یک صفحه ای خود برای مستندسازی تصمیمات خود در مورد یک تکه کاغذ.

بیانیه ماموریت

قرار دادن بیانیه ماموریت یا موضوع پیام بازاریابی در راس بازاریابی خود برنامه راهی عالی برای تمرکز شما و تیمتان بر روی پیام بازاریابی مناسب در طول سال است.

هنگامی که برنامه بازاریابی را انجام می دهید، همیشه به بیانیه ماموریت یا پیام بازاریابی که ارائه کرده اید بازگردید. و مطمئن شوید که کمپین‌هایی که مشخص کرده‌اید مطابق با وعده برندی است که داده‌اید.

 

اهداف تجاری و اهداف بازاریابی ives

اهداف کسب و کار شما اهدافی هستند که می خواهید به آنها برسید ، در حالی که اهداف بازاریابی شما نحوه برنامه ریزی برای استفاده از فعالیت های بازاریابی برای کمک به شما برای رسیدن به آن اهداف است.

به عنوان مثال، اگر هدف شما افزایش فروش است، یکی از اهداف بازاریابی شما ممکن است افزایش ترافیک وب سایت باشد. ۱۰%.

لوگوها و سایر برندها

از آنجایی که این یک طرح داخلی خواهد بود، لوگوها فقط برای تعیین برند شما نیستند، بلکه برای نشان دادن لوگو یا آرم های تعیین شده ای هستند که قرار است به عنوان بخشی از برنامه بازاریابی دیجیتال خود استفاده کنید. برای مثال، ممکن است از آرم‌های تخصصی برای تعطیلات استفاده کنید، یا ممکن است نشان‌واره‌های مختلفی داشته باشید که برای محصولات ویژه‌ای که در حال راه‌اندازی یا تبلیغ هستید، استفاده می‌کنید.

همچنین می‌توانید پیوندی به یک پوشه به اشتراک‌گذاشته‌شده اضافه کنید که حاوی تمام دارایی‌های مارک تجاری یا بازاریابی تأییدشده‌ای است که در طرح خود استفاده می‌کنید.

 

نام شرکت یا نام محصول

علاوه بر نشان‌واره‌ها و نام تجاری خود، مطمئن شوید که نام محصول، نام خدمات یا نام کمپین مرتبط با آن را نیز درج کنید. برنامه خود را انجام دهید.

بازار هدف – ایجاد شخصیت های خریدار

مشتری ایده آل برای محصول یا خدمات شما چه کسی است؟ ویژگی‌های فیزیکی مخاطب یا مشتری هدف خود را توصیف کنید.

در این طرح بازاریابی، ما بر توصیف افراد و نه سازمان‌ها تمرکز می‌کنیم، زیرا مردم تصمیم‌گیری برای خرید می‌کنند. این به عنوان شخصیت خریدار نیز شناخته می شود.

تصور کنید یک دوربین فیلمبرداری دارید که مشتری ایده آل خود را دنبال می کند. دوربین چه چیزی را می گیرد؟ همچنین، وقتی به خرید محصول یا خدمات شما فکر می‌کنند، ناراحتی‌های آن‌ها و آنچه برایشان مهم است را اضافه کنید.

مثال:
خانوارهای سطح بالا با درآمدی بین ۶۵۰۰۰ تا ۵۰۰۰۰۰ دلار با تاکید بر تصمیم گیرندگان زن بین سنین ۳۰ تا ۵۵ سال.

بیانیه موقعیت یابی – چگونه خود را از سایر گزینه ها متمایز خواهید کرد

این روش دیگری است برای گفتن اینکه چه چیزی می خواهید باشید شناخته شده است.

یک بیانیه موقعیت یابی عالی از پاسخ به سه سوال حاصل می شود –

  • شما به عنوان یک تجارت چه کسی هستید؟ آیا شما ماجراجو هستید، توجه، جسور، متفکر یا شاد؟
  • هدف کسب و کار شما چیست؟ آیا تحویل ۳۰ دقیقه ای یا ۱۰ برابر بازگشت سرمایه خود را ارائه می دهید؟ آیا محصول یا خدماتی را ارائه می دهید که همه باید به آن دسترسی داشته باشند؟ آیا محصول شما ساخت آمریکاست؟ و غیره
  • برای چه چیزی می توانم روی شما حساب کنم؟ این ممکن است چیزی باشد که مردم همیشه به شما می گویند که شما یا شرکتتان به طور مداوم ارائه می کنید.مثال:
    (نام شرکت شما) به خاطر (چه کسی هستید) متعهد به (شما) شناخته شده است. تعهد). مشتریان می‌توانند به طور مداوم روی ما حساب کنند (برای چه چیزی روی شما حساب می‌کنم).

پیشنهاد به مشتریان

به محصول یا خدمات خود به عنوان هدیه ای فکر کنید که به مشتری خود می دهید. این چیزی فراتر از محصول یا خدمات است.

این “چه کسی، چه چیزی، چه زمانی، کجا، چگونه و چه مقدار” محصول شما است. یا سرویس.

مثال:
«سه‌شنبه‌های شب خانوادگی» پیشنهادی است که ممکن است یک سینما یا رستوران داشته باشد. در سه‌شنبه‌های شب‌های خانوادگی، می‌توانید یک فیلم ماتینه تماشا کنید و یک پاپ کورن بزرگ رایگان با قیمت هر نفر ۵ دلار دریافت کنید.

استراتژی قیمت

این دقیقاً به قیمت شما بستگی ندارد. به این صورت است که می‌خواهید محصول یا خدمات خود را قیمت گذاری کنید.

آیا با قیمتی ممتاز مانند کالای لوکس قیمت گذاری می‌شوید یا می‌خواهید به دلیل داشتن قیمت پایین شناخته شوید؟ اگر خدماتی دارید، قیمت آن را ساعتی می‌دهید یا از هزینه ثابت استفاده می‌کنید؟

مثال:
قیمت پیشنهادات محوطه‌سازی ما ۲۰٪ خواهد بود رقابت. محصولات و خدمات ما برندهای درجه یک خواهند بود و تضمین می کنیم که کار با بودجه و به موقع انجام می شود. جای تعجب نیست.

توزیع

چگونه می خواهید محصول یا خدمات خود را در دسترس مشتری خود قرار دهید؟ می‌توانید از فروشندگان مستقیم، توزیع‌کنندگان یا اینترنت استفاده کنید.

مثال:
ما محصول خود را در فروشگاه‌های خرده‌فروشی و همچنین به‌صورت آنلاین از طریق وب‌سایت شرکت خود به فروش خواهیم رساند.

استراتژی فروش

چگونه محصول خود را به مشتریان خود خواهید فروخت؟ چگونه به مشتریان خود در مورد محصول خود آموزش می دهید؟ چقدر کسب و کار را رشد خواهید داد؟

مثال:
با معرفی محصولات و خدمات جدید به مشتریان فعلی، فروش را ۲۰ درصد در سال افزایش خواهیم داد.

استراتژی خدمات

چگونه خدمات ارائه می کنید مشتریان شما؟ آنها چگونه به شما دسترسی خواهند داشت و چگونه به سؤالات آنها پاسخ می دهید؟ همچنین می‌توانید یک خط‌مشی خدمات را در اینجا شرح دهید.

مثال:
ما با استفاده از پورتال خدمات مشتری آنلاین «دریافت رضایت» به همه مشتریان خدمات ارائه می‌کنیم. مشتریان می‌توانند محصولات را به مدت ۳۰ روز رایگان آزمایش کنند.

استراتژی تبلیغات

چگونه می‌توانید در مورد محصول خود صحبت کنید؟ از چه کانال های بازاریابی استفاده خواهید کرد؟

مثال:
ما محصولات خود را از طریق وبلاگ نویسی و بازاریابی مقاله، رسانه های اجتماعی و مشارکت سرمایه گذاری مشترک با کارشناسانی که محصولات مکمل دارند، تبلیغ می کنیم. .

تحقیقات بازاریابی

در این بخش، می‌خواهید تحقیقات خود را به عنوان یک نقطه صحبت ارائه دهید. مشکل مهمی که پیشنهاد شما در حال حل آن است چیست؟

مثال:
۵۰٪ از کسب و کارهای کوچک وب سایت ندارند. ۳۰ درصد از این مشاغل کوچک تحت تأثیر فناوری ایجاد یک وب سایت قرار دارند.

اندازه گیری موفقیت

چگونه می‌خواهید موفقیت خود را دنبال کنید؟ اگر بازاریابی ایمیلی تاکتیکی است که از آن استفاده می کنید، ممکن است تصمیم بگیرید که نرخ باز، نرخ کلیک و نرخ تبدیل را اندازه گیری کنید. اگر از SEO استفاده می کنید، ممکن است ترافیک وب سایت را از Google یا رسانه های اجتماعی ردیابی کنید و سپس به نرخ تبدیل نگاه کنید.

مثال:

ما این کار را انجام خواهیم داد. گروه فیس بوک خود را با ۱۰۰۰۰ عضو بسازید. میانگین هدف نرخ باز کردن ایمیل ما ۳۰٪ با نرخ کلیک ۵٪ و نرخ تبدیل ۲٪ است.

هر جزء دیگر از برنامه بازاریابی شما

این قسمتی است که می توانید هر ایده دیگری را که در مورد آن فکر می کنید در آن قرار دهید. شاید به این فکر کرده باشید که از وبینارها برای فروش محصول یا ویدیوهای آنلاین خود برای آموزش استفاده کنید. اینجا مکانی برای قرار دادن ایده‌های متفرقه یا کمپین‌های بازاریابی بالقوه است.

در اینجا چند ایده دیگر از آنچه می‌توانید در این بخش قرار دهید وجود دارد:

  • یک تقویم بازاریابی از برنامه های کمپین بازاریابی
  • هر گونه ایده بازاریابی پاسخ مستقیم مانند کمپین های ایمیل، وبینارهای تبلیغاتی و غیره.
  • پیش بینی هزینه های بازاریابی شما

الگوی طرح بازاریابی یک صفحه ای

این ممکن است زیاد به نظر برسد، اما بسیار ساده تر از آن چیزی است که فکر می کنید. در اینجا یک الگوی رایگان وجود دارد که می‌توانید از آن برای طرح کمپین‌ها و ایده‌های بازاریابی برنده خود استفاده کنید.

می‌توانید از این الگوی طرح بازاریابی دیجیتال به‌عنوان راهی برای شناسایی شکاف‌های دانش یا مهارت‌های خود استفاده کنید. در تیم بازاریابی شما.

از این فرم برای شروع استفاده کنید. سپس هنگامی که از آن استفاده کردید، با خیال راحت برنامه بازاریابی شخصی خود را ایجاد کنید.


مرحله ۱

نام شرکت



X
مشتری ایده آل خود را توصیف کنید

مشتری ایده آل برای محصول یا خدمات شما چه کسی است؟ ویژگی های فیزیکی مشتری خود را شرح دهید. در این طرح بازاریابی، ما بر توصیف افراد تمرکز می‌کنیم و نه سازمان‌ها، زیرا مردم تصمیم‌گیری برای خرید می‌کنند. تصور کنید یک دوربین فیلمبرداری دارید که مشتری ایده آل خود را دنبال می کند، دوربین چه چیزی را می گیرد؟ همچنین وقتی به فکر خرید محصول یا خدمات شما هستند، ناراحتی‌های آن‌ها و آنچه برایشان مهم است را اضافه کنید.

مثال:
خانواده‌های مجلل با درآمدی بین ۶۵۰۰۰ تا ۵۰۰۰۰۰ دلار تاکید بر تصمیم گیرندگان زن بین سنین ۳۰ تا ۵۵


بیانیه موقعیت یابی
X
چگونه خود را از سایر گزینه‌ها متمایز خواهید کرد

این روش دیگری برای گفتن است – می‌خواهید برای چه چیزی شناخته شوید. یک بیانیه موقعیت یابی عالی از پاسخ به سه سوال بدست می آید – شما به عنوان یک تجارت چه کسی هستید (ماجراجو، توجه، جسور، باهوش یا شاد) هدف کسب و کار شما چیست ( تحویل ۳۰ دقیقه ای، ۱۰ برابر بازگشت سرمایه شما، همه باید به این محصول یا خدمات، ساخت آمریکا و غیره دسترسی داشته باشند. به شما می‌گوید که شما یا شرکتتان به‌طور مداوم تحویل می‌دهید.

مثال
(نام شرکت شما) به خاطر (چه کسی هستید) متعهد به (تعهد شما) شناخته می‌شود. . مشتریان می توانند به طور مداوم روی ما حساب کنند (چیزی که من روی شما حساب می کنم)


مرحله ۲


X
پیشنهاد محصول یا خدمات خود را به عنوان هدیه ای که به مشتری خود می دهید در نظر بگیرید. این چیزی بیش از یک محصول یا خدمات است. این «چه کسی، چه چیزی، چه زمانی، کجا، چگونه و چه مقدار» محصول یا خدمات شما است.

مثال
«سه شنبه های شب های خانوادگی» پیشنهادی است که ممکن است یک سینما یا رستوران داشته باشد. در سه‌شنبه‌های شب‌های خانوادگی، می‌توانید یک فیلم ماتینه تماشا کنید و یک پاپ کورن بزرگ رایگان برای هر نفر ۵ دلار دریافت کنید.



X
این دقیقاً به قیمت شما مربوط نمی شود – بلکه نحوه قیمت گذاری محصول یا خدمات خود است. آیا شما با قیمتی ممتاز مانند یک کالای لوکس قیمت گذاری خواهید شد یا می خواهید به دلیل داشتن قیمت کم ارزش شناخته شوید؟ اگر خدماتی دارید، ساعتی قیمت می‌دهید یا از هزینه ثابت استفاده می‌کنید؟

مثال
قیمت پیشنهادات محوطه‌سازی ما ۲۰ خواهد بود. درصد بالاتر از رقابت محصولات و خدمات ما برندهای درجه یک خواهند بود و تضمین می کنیم که کار با بودجه و به موقع انجام می شود. بدون هیچ شگفتی.


توزیع
X
چگونه می خواهید محصول یا خدمات خود را در دسترس مشتری خود قرار دهید؟ می‌توانید از فروشندگان مستقیم، توزیع‌کنندگان یا اینترنت استفاده کنید.

مثال
ما محصول خود را می‌فروشیم در فروشگاه‌های خرده‌فروشی و همچنین آنلاین در دسترس خواهد بود. فقط از طریق وب سایت شرکت ما


مرحله ۳


X
چگونه محصول خود را به مشتریان خود خواهید فروخت؟ چگونه به مشتریان خود در مورد محصول خود آموزش می دهید؟ چقدر کسب و کار را رشد خواهید داد؟

مثال
ما با معرفی محصولات و خدمات جدید به مشتریان فعلی، فروش را ۲۰ درصد در سال افزایش خواهیم داد.


استراتژی خدمات
X
چگونه به مشتریان خود خدمات رسانی خواهید کرد؟ آنها چگونه به شما دسترسی خواهند داشت و چگونه به سؤالات آنها پاسخ می دهید؟ همچنین می‌توانید یک خط‌مشی خدمات را در اینجا شرح دهید.

مثال
ما با استفاده از پورتال خدمات مشتری آنلاین «دریافت رضایت» به همه مشتریان خدمات خواهیم داد. مشتریان به مدت ۳۰ روز رایگان می توانند محصولات را آزمایش کنند.


استراتژی ارتقاء
X
چگونه می توانید در مورد محصول خود صحبت کنید؟ از چه کانال‌های بازاریابی استفاده خواهید کرد؟

مثال:
ما محصولات خود را از طریق وبلاگ‌نویسی و بازاریابی مقاله، رسانه‌های اجتماعی و مشارکت با متخصصان تبلیغ خواهیم کرد. که محصولات تکمیلی دارند.


مرحله ۴


X
اندازه بازار یا فرصت بازار برای محصول یا خدمات شما چقدر است؟ چگونه موفقیت، نفوذ بازار یا رضایت مشتری را اندازه گیری می کنید؟

مثال:
ما هشدارهای رسانه های اجتماعی را برای ردیابی ذکر نام شرکت، محصولات خود ایجاد خواهیم کرد. یا خدمات، ما تحقیقات رضایت مشتری را بر روی نمونه تصادفی از تراکنش های تکمیل شده انجام خواهیم داد.


هر جزء دیگر
برنامه بازاریابی شما
X
این قسمتی است که می توانید هر ایده دیگری را که در مورد آن فکر می کنید در آن قرار دهید. شاید به استفاده از وبینارها برای فروش محصول یا ویدیوهای آنلاین خود برای آموزش فکر کرده باشید – اینجا مکانی برای ارائه این ایده های متفرقه است.



X
روی دکمه Browse در سمت راست کلیک کنید و JPG، GIF یا PNG را انتخاب کنید. نرم افزار ما به طور خودکار اندازه لوگوی شما را به اندازه مناسب تغییر می دهد.






تصویر: Envato Elements


بیشتر در: استراتژی بازاریابی

منبع :
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
امکان ها مجله اینترنتی سرگرمی متافیزیک ساخت وبلاگ صداقت موتور جستجو توسعه فردی