عمومی

استیو جابز گفت چه چیزی یک رهبر را از یک پیرو جدا می کند واقعاً به این طرز فکر می رسد

استیو جابز گفت چه چیزی یک رهبر را از یک پیرو جدا می کند
واقعاً به این طرز فکر می رسد

استیو جابز زمانی گفت: “نوآوری بین یک رهبر و یک پیرو تمایز قائل می شود.” ذهنیت نوآوری، برای جابز، عامل اصلی تمایز در فردی بود که به عنوان یک رهبر برتر بود. موفقیت واقعی از تطابق و پیروی از جمعیت نیست، بلکه از فشار دادن مرزها به دست می آید، حتی اگر به معنای به هم زدن پرها در طول مسیر باشد.

به جای پیروی از وضعیت موجود، جابز همیشه به دنبال راه هایی برای انجام کارها متفاوت و بهتر بود. او معتقد بود که کلید نوآوری ترکیبی از خلاقیت و قدرت رهبری است.

خلاقیت الهام بخش

خلاقیت و نوآوری دست به دست هم می دهند. به گفته روانشناس اجتماعی ترزا آمابیل، خلاقیت به سه جزء نیاز دارد: تخصص. ، مهارت های تفکر خلاق و انگیزه درونی. جابز هر سه این مؤلفه را در رویکرد خود به نوآوری مثال زد. او درک کاملی از فناوری که با آن کار می‌کرد داشت، می‌توانست خارج از چارچوب فکر کند و راه‌حل‌های نوآورانه ارائه دهد، و عمیقاً به کار خود متعهد بود.

تفکر خلاقانه مانند ورزش کردن یک عضله است. بسیاری از سازمان های امروزی به عنوان نهادهایی برای سرکوب تفکر خلاق راه اندازی شده اند. این وظیفه رهبران است که ذهنیت خلاق را تقویت کنند. این همچنین به معنای ایجاد یک احساس امنیت روانی است تا به مردم اجازه دهد در طول مسیر اشتباه کنند، همه در خدمت کشف و اکتشاف. شما بدون چند بار اشتباه کردن، نوآوری به دست نمی آورید.

رهبری کارآمد مستلزم دید روشن و واضح است. تمایل به ریسک کردن جابز چشم انداز روشنی برای اپل داشت و حاضر بود برای رسیدن به این چشم انداز ریسک کند. به گفته روانشناس رهبری جیمز کوز، رهبران موثر کسانی هستند که قادر به الهام بخشیدن به دیدگاه مشترک و تشویق آزمایش و نوآوری.

ایجاد فرهنگ مناسب برای انجام کارها

جابز همچنین معتقد بود که نوآوری فقط ایجاد محصولات یا خدمات جدید نیست، بلکه ایجاد فرهنگ نوآوری در یک سازمان است. او گفت: “نوآوری ربطی به تعداد دلارهای تحقیق و توسعه شما ندارد. زمانی که اپل مک را معرفی کرد، IBM حداقل ۱۰۰ برابر بیشتر برای تحقیق و توسعه هزینه می کرد. این به پول مربوط نمی شود. بلکه در مورد افرادی است که شما دارید، چگونه شما رهبری می‌شوید، و چقدر آن را دریافت می‌کنید.”

جابز معتقد بود که نوآوری یک طرز فکر جمعی است، نه بودجه. در حالی که جابز به دلیل سبک رهبری شدید و سخت‌گیرانه‌اش شناخته می‌شد، او فرهنگ همکاری و خلاقیت را نیز در اپل پرورش داد. او به اهمیت اتحاد مردم پی برد.

این با مفهوم روانشناسی اجتماعی نظریه هویت اجتماعی، که نشان می دهد افراد هویت و عزت نفس خود را بر اساس عضویت در گروه خود شکل می دهند. با ایجاد یک محیط کاری مثبت، جابز توانست حس قوی هویت گروهی را در اپل تقویت کند. و هیچ چیز کاملاً شبیه گروهی از افراد نیست که همگی به سمت مجموعه ای از اهداف و نتایج یکسان هستند. بدون رهبر نترس مانند جابز، دستیابی به این امر تقریباً غیرممکن است.

عقایدی که در اینجا توسط ستون نویسان Inc.com بیان شده متعلق به خودشان است، نه نظرات Inc.com.

منبع :
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
امکان ها مجله اینترنتی سرگرمی متافیزیک ساخت وبلاگ صداقت موتور جستجو توسعه فردی