خبر

بازار سهام به دلار ۶۵ هزار تومانی برای فتح قله نیازمند است

بازار سهام به دلار ۶۵ هزار تومانی برای فتح قله نیازمند
است

611319 958 - بازار سهام به دلار ۶۵ هزار تومانی برای فتح قله نیازمند
است

اقتصاد۲۴- سومین هفته معاملاتی بازار سهام در اسفندماه در حالی سپری شد که دماسنج اصلی تالار شیشه‌ای طی روز‌های معاملاتی این هفته ۵.۴ درصد بازدهی برای سهامداران به ارمغان آورد. طی این رشد، شاخص کل از دو میلیون و ۵۴ هزار واحد به دو میلیون و ۱۶۵ هزار واحد رسیده است.
جریان دادوستد‌ها در نماد‌های کوچک و متوسط بازار نیز در این هفته، منجر به رشد شاخص هم‌وزن شد. به نحوی که این نماگر از محدوده ۷۱۴ هزار واحد، با رشد ۳.۴۳ درصدی به ۷۳۸ هزار واحد رسیده است.

ماهیت حرکت دلار تغییر کرده است

پیام الیاس کردی، کارشناس بازار سرمایه ضمن بررسی شرایط فعلی بازار در گفت‌وگو با تجارت‌نیوز بیان کرد: «در هفته‌ای که گذشت، بورس یک تکان اساسی خورد. حرکت دلار، این بار از جنس حرکت بر مبنای تنش‌های ژئوپلتیک نبود. ماهیت تحرک اخیر اسکناس آمریکایی، پارامترهای اقتصادی است و متاسفانه اتفاقی که افتاد این بود که دلار افزایش قیمت داشت.»

وی اظهار کرد: «پس از افزایش قیمت دلار، بازار سرمایه این رشد را دنبال کرد. در هفته‌های گذشته اشاره شده بود که شاخص کل تالار شیشه‌ای می‌تواند تا دو میلیون و ۲۰۰ هزار واحد نوسان کند. همین اتفاق نیز در حال رخ دادن است و شاخص به محدوده دو میلیون و ۱۵۰ تا دو میلیون و ۲۰۰ هزار واحد دسترسی پیدا کرده است.»
این کارشناس بازار سهام ادامه داد: «با این وجود اگر قرار است بازار بالاتر از این محدوده‌ها برود، نیاز به رشد قیمتی در فاکتوری مثل دلار وجود دارد با اینکه دو فاکتور دیگر بازار سرمایه مثل تصمیمات شبانه و موضوع نرخ بهره بانکی، شرایط جالبی ندارد.»

بازار سهام وارد فاز ایستایی می‌شود

الیاس کردی در رابطه با پیش بینی بورس هفته آینده گفت: «به نظر می‌رسد در هفته آتی، موج سرخوشی بازار سهام در این هفته به ویژه در روزهای ابتدایی آن، مقداری کاهش پیدا کند. اما این موج تبدیل به ناامیدی و یا ریزش عجیبی و غریبی نخواهد شد. احتمالا بازار یک فاز ایستایی را طی خواهد کرد.»

دلار ۶۵ هزار تومانی سوخت بازار سهام را تامین می‌کند

این کارشناس بازار سرمایه اظهار کرد: «بازار سرمایه برای سقف قبلی در محدوده دو میلیون و ۵۰۰ هزار واحدی،  نیاز به محرک‌هایی همچون دلار حدود ۶۵ هزار تومان به بالا دارد.»
او در ادامه افزود: «در حال حاضر، اما بازار انرژی لازم برای فتح قله دو میلیون و ۵۰۰ هزار واحدی را ندارد. در رابطه با دو فاکتور دیگر یعنی تصمیمات شبانه و نرخ بهره بانکی هم فکر نمی‌کنم اتفاق ویژه‌ای برای آن‌ها رخ دهد و به همان منوال سابق، ثابت باقی بمانند.»

منبع: تجارت نیوز

منبع :
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
امکان ها مجله اینترنتی سرگرمی متافیزیک ساخت وبلاگ صداقت موتور جستجو توسعه فردی