خبر

پیش‌بینی بورس فردا چهارشنبه ۲۲ آذر ۱۴۰۲

پیش‌بینی بورس فردا چهارشنبه ۲۲ آذر ۱۴۰۲

572453 555 - پیش‌بینی بورس فردا چهارشنبه ۲۲ آذر ۱۴۰۲

اقتصاد۲۴- شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران در جریان معاملات روز جاری با افت ۱۲۹۳ واحدی کار خود را به پایان برد. البته که این افت و خیز‌های برای شاخص نوسانات جزیی هم محسوب نمی‌شود. با این حال نیمه دوم نیمه عقب نشینی خریداران در بازار بورس تهران بود.

گروه انبوه سازی و مستغلات برای دومین روز پیاپی مورد استقبال خریداران قرار گرفت و تعداد نماد‌های مثبت در این گروه از سایر گروه‌ها بیشتر بود.

در بازار روز جاری گروه سرمایه گذاری آتیه دماوند بلوک ۳۰ درصدی نماد شیران را آگهی کرد و همین موضوع باعث شد تا نیم ساعت ابتدایی بازار توجه ویژه‌ای به این نماد شود و ارزش معالاتی خوبی را رقم بزند. این نماد توانست در پایان روز معاملاتی حدود ۹۰ میلیارد تومان خالص ورود پول حقیقی‌ها را به خود جلب کند.

البته در نهایت حدود ۱۰۰ میلیارد تومان خالص خروج پول‌های حقیقی از بازار بورس اوراق بهادار ثبت شد.

نماد اخابر (مخابرات ایران) تنها نمادی بود که بیشترین تأثیر را روی شاخص کل بورس داشت. ارزش معاملات در روز جاری حوالی ۵۵۰۰ میلیارد تومان رقم خورد و گروه‌های شیمیایی، خودرویی و انبوه سازی به ترتیب ۳۱۷، ۳۵۶ و ۳۰۶ میلیارد تومان ارزش معاملاتی را به خود اختصاص دادند.

خبر دیگر این که در نشست جلسه علنی امروز مجلس، نمایندگان مردم کلیات بودجه سال ۱۴۰۳ را رد کردند و به دولت فرصت ۷ روزه برای بررسی و ارائه مجدد آن دادند.

به نقل از دنیای اقتصاد در جریان بررسی کلیات لایحه بودجه ۱۴۰۳ حمیدرضا حاجی بابایی رئیس کمیسیون تلفیق بودجه در حمایت از کلیات گفت: رئیس سازمان برنامه و بودجه در خصوص حقوق بازنشستگان نامه نوشته و عزیزان نگران متناسب سازی حقوق بازنشستگان نباشند. اما این اظهارات نتوانست نمایندگان را قانع کند و برخی از نمایندگان به جایگاه سخنران رفتند و خطاب به حاجی بابایی اعلام می‌کردند نامه کجاست؟

حاجی بابایی در ادامه تأکید کرد که رئیس سازمان برنامه و بودجه به شورای نگهبان نامه نوشته و -بار مالی- متناسب سازی حقوق بازنشستگان را پذیرفته است. اما همین موضوع برای دقایقی موجب ملتهب شدن فضای مجلس شد.


بیشتر بخوانید:  رشد محدود نماگر‌های بورس برای دومین روز متوالی


همچنین خبری که در بازار امروز دست به دست می‌شد خبر مجوز واردات لوازم و تجهیزات برقی و گازسوز (لوازم خانگی) با استاندارد و برچسب انرژی فقط با دو رتبه برتر انرژی بود که عنوان می‌شد این مجوز صادر شده است.

بررسی تکنیکالی شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران

در این چند روز شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران تغییرات خاصی را به خود ندیده است به جز چند روز اخیر که بازار رخ مثبتی به خود گرفت و توانست مقاومت و محدوده ۲.۱ میلیون واحدی را از سر راه خود بردارد در حال حاضر اتفاق خاصی را در نمودار و شاخص کل شاهد نیستیم.

از منظر تکنیکالی شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران کمی بالاتر از مقاومت شکسته شده خود در حال نوسان است که این نوسانات حتی در گروه نوسانات جزئی هم قرار نمی‌گیرد.

اما با توجه با افت نیم ساعت پایانی بازار در روز جاری شاهد این موضوع باشیم که بازار در نیمه اول فردای خود با افت یا حداقل با رخ منفی کار را شروع کند. اما روند در شاخص هم وزن همچنان مثبت است و نماد‌های کوچک‌تر بازار در مسیر صعودی خود قرار دارند.

572454 454 - پیش‌بینی بورس فردا چهارشنبه ۲۲ آذر ۱۴۰۲

572455 379 - پیش‌بینی بورس فردا چهارشنبه ۲۲ آذر ۱۴۰۲

منبع: اکوایران

منبع :
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
امکان ها مجله اینترنتی سرگرمی متافیزیک ساخت وبلاگ صداقت موتور جستجو توسعه فردی