عمومیمقالات

3 تاکتیک نابغه برای هدایت خلاقیت بعدی شما پیشرفت

۳ تاکتیک نابغه برای هدایت خلاقیت بعدی شما
پیشرفت

یکی از با ارزش‌ترین مهارت‌هایی که یک فرد می‌تواند ایجاد کند، حل خلاقانه مسئله است—این توانایی غیرعادی برای راه‌حل‌هایی را ببینید که دیگران فقط چالش‌ها و موانع را می‌بینند. و هر چه مشکل بزرگتر باشد، مشکل بیشتر باشد یا چالشی که بر آن غلبه کنید دشوارتر باشد، احترام، شناخت و پاداش بیشتری دریافت خواهید کرد.

اما اگر بهره برداری از چشمه پویای خلاقیت آسان بود، آنگاه همه متخصصان مشکل ساز خواهند بود. بنابراین، اگرچه تعداد کمی از ما از هر منافذی نبوغ بیرون می‌کشیم، اما عادات و تاکتیک‌های ساختاری وجود دارد که می‌توانند راه حل های الهام گرفته و تفکر اصلی:

۱٫ برای الهام بخشیدن به حل خلاقانه مسئله استراحت کنید.

صرف نظر از فوریت مشکل یا بزرگی موضوع، زمانی که برای یک دیدگاه جدید یا پاسخی که نمی‌آید تلاش می‌کنید، یک استراحت کنید. بیرون قدم بزن کمی تای چی انجام دهید. مقداری قهوه فشرده درست کنید. به سادگی در هر فعالیت کوچک و آرامش‌بخشی شرکت کنید که به پاکسازی ذهن شما و بازنشانی تفکر شما کمک می‌کند.

به عنوان یک نویسنده حرفه ای برای بیش از ۲۰ سال، بلوک های خلاق به سادگی با قلمرو می آیند. من متوجه شده ام که گاهی اوقات خلاقیت من تسخیر می شود و به همان روشی که رایانه من انجام می دهد نیاز به راه اندازی مجدد دارد. گاهی اوقات تنها چیزی که برای حل مشکل خلاقانه هارد دیسک من نیاز دارد، فعالیت بدنی سبک یا تغییر مناظر برای تنظیم مجدد سرور تخیل من است.

این نوع میان‌آهنگ کوتاه معمولاً برای بارگیری مجدد توانایی من برای بارگیری بینش واضح کافی است.

۲٫ به دنبال تضادها باشید تا مشکلات را خلاقانه حل کنید.

وقتی تفکر خلاق بیکار یا متوقف می شود، این یکی از راه های مورد علاقه من برای موتور الهام بخش را راه اندازی کنید.

همه یک سوگیری تأیید دارند جایی که ما به دنبال شواهد، حقایق و داده هایی هستیم که عقاید، باورها و ایده های موجود ما را تقویت می کند. سوگیری تایید بخشی از طبیعت انسان است. چون ناخودآگاه اتفاق می‌افتد، می‌تواند ما را مجبور به تفکر محدود و مجموعه‌های راه‌حل‌های محدود کند بدون اینکه حتی متوجه شویم.

یک کلید سریع برای برگرداندن ابتکار و تحریک خلاقانه در حل مسئله، جستجوی محتوا، نویسندگان یا مفاهیم متضاد است. به عنوان مثال، اگر شما یک سرمایه دار سرسخت هستید، سعی کنید چند مقاله سوسیالیستی را بخوانید تا موج ذهنی خود را تقویت کنید. اگر یک داروینیست سرسخت هستید، شاید یک پادکست در مورد طراحی هوشمند بتواند به عنوان تقویت کننده مغز عمل می کند. اگر یک گیاه‌خوار متعهد هستید، یک ویدیوی YouTube در مورد کباب‌پزی خشک ممکن است ایده‌های جدیدی را روشن کند.

نکته این است که عصبانی نشوید یا باورهای خود را تغییر دهید. بلکه ایجاد تنش درونی پویا برای رها کردن قید و بندهای ذهنی است که می تواند شما را عقب نگه دارد.

۳٫ آزمایش استفاده های جایگزین برای شروع حل خلاقانه مسئله.

به‌عنوان دانشجوی کارشناسی، مقدمه‌ای برای کلاس روان‌شناسی گرفتم که به سادگی جذاب بود. علاوه بر یادگیری در مورد فروید، اسکینر و مزلو، ما همچنین در معرض ایده آزمایش استفاده های جایگزین قرار گرفتیم.

به سادگی بیان شد، آزمایش استفاده های جایگزین جایی است که شما یک آیتم معمولی روزمره را انتخاب می کنید و به راه های مختلف برای استفاده از شی در یک بازه زمانی خاص فکر می کنید. مربی ما فکر کرد این یک فعالیت خوب در کلاس است که به راحتی ایده های واگرا< /a> و عملکرد شناختی زیرک. تیم سه نفره ما با بیش از سه دوجین استفاده از یک گیره کاغذ در کمتر از پنج دقیقه رسید. همه چیز از کشش زیپ گرفته تا پاک کننده ناخن و آویز تعلیق برای عینک شما. به عنوان یک نوجوان، آن تمرین کلاس درس اثری پاک نشدنی بر من گذاشت.

تا به امروز، من شیشه ای از ظرافت های معمولی را پشت میز خود دارم. هر وقت گیر می‌کنم، چشمانم را می‌بندم، دست دراز می‌کنم و اولین چیزی را که می‌گیرم بیرون می‌آورم. من دو دقیقه به خودم فرصت می‌دهم تا حداقل ده‌ها کاربرد مختلف برای چیزماجیگ پیدا کنم.

وقتی دو دقیقه تمام شد، حل خلاقانه مشکل من آبمیوه ها جاری می شوند. من آماده هستم تا دوباره با کار در دست انجام باشم، اکنون با چشم انداز و هدف جدید مسلح شده ام.

هر یک از این تاکتیک‌ها به تحریک خلاقیت کمک می‌کند با طرح مجدد مشکل، منحرف کردن توجه از موانع درک شده و خدمت به عنوان کاتالیزور برای اتصالات نادیده قبلی آنها هیچ هزینه ای ندارند، و شما می توانید هر کدام را همین الان انجام دهید.

اگرچه این ترفندها جادویی نیستند، با ترکیب این ترفندها با کمی تحریک جمجمه، هر یک از ما می‌توانیم فوراً پیشرفت‌های خلاقانه‌ای ایجاد کنیم و توانایی‌های حل مسئله خود را تقویت کنیم.

این مقاله در اردیبهشت ۱۳۹۶ منتشر شده و به روز شده است. عکس از Dean Drobot/Shutterstock

Tor Constantino 150x150 - 3 تاکتیک نابغه برای هدایت خلاقیت بعدی شما
پیشرفت

تور کنستانتینو روزنامه‌نگار، سخنران، نویسنده پرفروش و مدیر روابط عمومی فعلی و کارآفرین با مدرک MBA و بیش از ۲۵ سال تجربه به عنوان یک متخصص ارتباطات است. او برای چندین شرکت سهامی عام کار کرده است. شایستگی های اصلی او شامل مدیریت بحران، مدیریت شهرت شرکت، مشاور ارتباطات استراتژیک، رهبری و کارآفرینی است. نظرات تور متعلق به خودش است و منعکس کننده نظرات کارفرمای فعلی او یا هیچ سازمان دیگری نیست. می‌توانید در توئیتر و LinkedIn با او ارتباط برقرار کنید. .

منبع :
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
امکان ها مجله اینترنتی سرگرمی متافیزیک ساخت وبلاگ صداقت موتور جستجو توسعه فردی