خبر

پیش‌بینی بورس فردا ۲۳ مرداد ۱۴۰۲

پیش‌بینی بورس فردا ۲۳ مرداد ۱۴۰۲

518252 536 - پیش‌بینی بورس فردا ۲۳ مرداد ۱۴۰۲

اقتصاد۲۴-تأثیرگذاران مثبت بازار امروز نماد‌های شپنا، شتران، شبندر و نماد شیران بود. ارزش معاملات همچنان در سکوت در حال ثبت شدند است و برای امروز رقم ۴ هزار میلیارد تومان ثبت شد. گروه خودرویی که در روز‌هایی ارزش معاملاتی بیش از ۱۵۰۰ میلیارد تومان را به خود می‌گرفت در حال حاضر حوالی ۵۰۰ میلیارد تومان ارزش را ثبت کرده است و پس از آن گروه شیمیایی با ارزشی در حدود نیمه ارزش معاملات گروه خودرویی چیزی در حدود ۲۷۰ میلیارد تومان که این موضوع نشانه خوبی برای بازار سرمایه نیست.

خبر‌های و شایعاتی در بازار در حال دست‌به‌دست شدن است که وزارت صمت برای واردات گوشت قرمز و چای ارز ۲۸ هزار و ۵۰۰ تومانی را تخصیص نمی‌دهد، خبری که با تایید و تکذیب‌هایی همراه بود.

خبر دیگر در بازار امروز خبر بنزینی بود که با کارت آزاد جایگاه، در سطح کشور با ۴ مدل روبرو هستیم: ۱۵ لیتری ۲۰ لیتری ۳۰ لیتری و ۴۰ لیتری. نسبت به شهر‌ها متفاوت است همچنین در تهران ۲ روز است که محدودیت سوخت‌گیری با کارت آزاد جایگاه ۴۰ لیتر شده است.

از سویی هم امیرمهدی صبایی، سخنگوی سازمان بورس در توییتی عنوان کرده است که در راستای ارتقای سلامت و القای آرامش روانی در بازار سرمایه و به‌منظور تقویت نظارت سیستمی شفاف و عاری از هر گونه اعمال سلیقه، سیاست‌ها و برنامه‌های نظارتی سازمان بورس حول ۱۰ محور پیگیری خواهد شد.

این موضوع در حالی اتفاق افتاده است که در وز‌های گذشته و باتوجه‌به یادآوری سقوط تاریخی بورس تهران در سال ۱۳۹۹ اهالی بازار سرمایه از مسئولان مربوط بابت اتفاقات و عدم بازدهی مناسب شاخص مطالباتی را ارائه کرده بودند.

مهدی صبایی درجه‌بندی تخلفات بازار بر اساس شدت آن و اعمال اقدام نظارتی متناظر بر اساس امتیاز منفی هر کد معاملاتی/کارگزار، از قبیل تذکر سیستمی، تذکر اداری، اعمال محدودیت دسترسی برخط، تشکیل پرونده تخلفاتی و اعلام‌جرم را به‌عنوان اولین موضوع عنوان کرد. همچنین مواردی از جمله توسعه سامانه هوشمند ارسال خودکار هشدار‌های نظارتی به متخلفان، انتشار دوره‌ای و منظم اقدامات نظارتی انجام شده، انتشار اسامی متخلفان پس از صدور آرای قطعی، مطابق مقررات مربوطه، تقویت «کنترل اقدامات نظارتی بورس‌ها» و سایر از دیگر اقدامات و راه کار‌های این سازمان خواهد بود.
بررسی تکنیکالی شاخص کل بورس تهران

شاخص بورس تهران در جریان معاملات روز جاری با اینکه نیمه اول را بافت به پایان برد؛ اما کمی در نیمه دوم اوضاع متفاوت‌تر شد؛ اما از همه این نکته‌ها مهم‌تر اینکه بازار همچنان بدون ارزش معاملاتی در حال گذران زندگی است. شاخص کل از حوالی ۲۵ تیرماه سال جاری به محدوده‌های کمتر از ۲ میلیون واحدی رسید (محدوده باکس زردرنگ) که ترکیبی از حمایت‌های متفاوت فنی‌ای است و حدود یک ماهی می‌شود که در این محدوده قرار گرفته است.

از منظر موج شماری در محدوده‌های قبلی شاهد این موضوع بودیم که موج اصلاحی با پنج موج کار خود را تمام کرده است و از سویی افت بیشتر شاخص از این محدوده‌ها برای شاخص فاجعه‌بار خواهد بود چرا که در همین محدوده‌ها نیز اوضاع برای خیلی از شرکت‌ها و نماد‌ها بسیار سخت شده است.

باید دید شاخص برای روز‌های آینده آیا باز هم در مسیر بی‌رمقی گام بر می‌دارد و یا بالاخره از طلسم این بی‌ارزش در معاملات راهی خواهد یافت.

در ادامه این اخبار و شایعات موضوع واردات خودرو همچنان داغ است و وزارت صمت عنوان کرده است که متقاضیان، نوع و زمان واردات خودروی کارکرده خود را اعلام کنند. دراین‌خصوص شرکت‌های متقاضی واردات خودرو‌های کارکرده باید نوع، مدل و زمان واردات خودروی مدنظر خود را حداکثر تا ۲۴ مردادماه به این وزارتخانه اعلام کنند.

منبع: اکوایران

منبع :
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
امکان ها مجله اینترنتی سرگرمی متافیزیک ساخت وبلاگ صداقت موتور جستجو توسعه فردی