عمومی

انواع لوگو و معرفی نمونه لوگوهای موفق در جهان

انواع لوگو و معرفی نمونه لوگوهای موفق در جهان

لوگو یک المان بصری است که برای نشان‌دادن نام یک شرکت یا کسب‌وکار ، به کار برده می‌شوند. به‌طورکلی یک لوگو شامل نمادها، متن یا هر دو است. لوگوها اغلب توسط یک گرافیست با مشورت یک شرکت و کارشناسان بازاریابی ایجاد می‌شوند.
معمولاً در طراحی انواع لوگو، به داستان برند توجه می‌شود و نیازهای برند و ارتباط آن با مشتری را به طور کامل در نظر می‌گیرد. در ادامه به انواع طراحی لوگو در مجموعه دکتر ویز می‌پردازیم.
به‌طورکلی، سه دسته از انواع لوگو به صورت وجود دارد:

ایدئوگرافیک‌ها: تصاویر غیر واقعی که می‌توانند کاملاً انتزاعی باشند.
پیکتوگراف‌ها: تصاویری به صورت نمادین
لوگوتایپ‌ها: نمایش ساده و متنی از حروف اول یک شرکت

لوگو به‌عنوان بخشی کلیدی از هویت یک سازمان است که به عنوان جوهره یک برند، یک شرکت یا فعالیتی را که کسب‌وکاری انجام می‌دهد، شناخته می‌شود. به همین دلیل، طراحی انواع لوگو یک کار مهم است که اغلب طی یک فرایند خلاقانه انجام می شود.
لازم به ذکر است، لوگو برای توضیح یا فروش مستقیم یک شرکت در نظر گرفته نشده است. بلکه، تنها هدف آن شناسایی شرکت به روشی به‌یادماندنی و آسان است. به‌عنوان‌مثال، اپل از یک سیب گاز گرفته به‌عنوان لوگوی خود استفاده می‌کند که این سیب گاز گرفته توضیحی برای این که فعالیت شرکت چیست را نمی‌دهد. اما با دیدن این لوگو همه به یاد برند اپل می‌‌افتند که متمایز بودن این لوگو را نشان می‌دهد.

انواع لوگو چیست؟

امروزه طراحان گرافیک، انواع سبک‌های مختلفی برای طراحی لوگو را ایجاد کرده‌اند که در ادامه به آنها می‌پردازیم:

  • لوگو ترکیبی
  • لوگو ورد مارک
  • لوگو حروف
  • لوگو مونو گرام
  • لوگو تصویری
  • لوگو سه‌بعدی

همان‌طور که برندها رشد می‌کنند و تکامل می‌یابند، تغییرات لوگوهایی که طراحان ارائه می‌کنند نیز افزایش می‌یابد. مجموعه دکتر ویز با نگاهی به آخرین نمونه کارها، وب‌سایت‌ها، برند‌ها و همچنین موارد دیگر جامع‌ترین فهرست از انواع لوگو ها را که امروزه در جهان استفاده می‌شود، جمع‌آوری کرده است. در ادامه نگاهی به آنها می‌پردازیم:

۱٫ لوگو ترکیبی

لوگوی ترکیبی، تلفیقی از یک تصویر بصری و یک کلمه در کنار هم است. انواع لوگو ی ترکیبی از رایج‌ترین سبک‌های طراحی لوگو هستند، زیرا آنها امکانات بی‌نهایتی دارند و فوق‌العاده کاربردی هستند.
در لوگوی ترکیبی، المان بصری می‌تواند در بالا، کنار یا حتی زیر علامت کلمه باشد. بهترین لوگوهای ترکیبی مانند آدیداس هستند که ۱۰۰٪ قابل‌تشخیص هستند.

۲٫ لوگوهای ورد مارک  Wordmark

لوگوهای ورد مارک Wordmark در رده دوم انواع لوگو قرار دارند و تقریباً نیمی از لوگوها را تشکیل می‌دهند. برای اینکه یک لوگو به‌عنوان یک  لوگو وردمارک در نظر گرفته شود باید قسمت بصری آن از نام تجاری با حروف ساده تشکیل شود.
برای ایجاد کلمه در لوگو ورد مارک، ابتدا نام برند را می‌نویسند و سپس آن را با فونت‌های مختلف امتحان می‌کنند. برای سفارشی کردن حروف در لوگو ورد مارک، بین یک لوگو و نام تجاری برند که با فونت زیبا تایپ شده است، می‌توان تفاوت‌های زیادی ایجاد کرد.

۳٫ لوگوی حروفی

اگر نام تجاری طولانی باشد و از دوکلمه بیشتر تشکیل شده باشد، لوگوهای حروفی بهترین انتخاب هستند. لوگوی حروف با استفاده از حروف اول هر کلمه و ایجاد یک خلاصه از کلمات درست می‌شود. در برخی موارد، حروف مانند یک کلمه به نظر می‌رسند. ناسا یک مثال عالی از این نمونه لوگو است. (ناسا مخفف اداره ملی هوانوردی و فضایی است، اما هیچ‌کس آن را این‌گونه نمی‌نامد)
هنگام ایجاد لوگوی حروف، از جنبه‌های طراحی مانند مورب کردن کلمات استفاده می‌شود تا برجسته‌تر شود و لوگو بیشتر قابل‌توجه باشد. همچنین از رنگ‌های مختلف، اندازه‌های متفاوت متن نیز استفاده می‌شود. علاوه براین، شکل‌ها یا خطوط را برای شخصیت بخشیدن به لوگو می‌توان به کار برد.

۴٫ لوگوی مونو گرام

لوگوهای مونو گرام شبیه به انواع لوگو های حروف هستند، اما تفاوت ظاهری قابل‌توجهی دارند. در هر دو نوع لوگو از حروف اول نام برند برای ایجاد طرح استفاده می‌شود، اما مونوگرام‌ها به‌جای اینکه حروف را کنار هم یا از بالابه‌پایین قرار دهند، حروف را در هم می‌آمیزند.
مونو گرام سبکی از لوگو است که تجمل یا انحصار را  نشان می‌دهد. همچنین لوگوی مونوگرام با نام‌های تجاری که بیش از سه کلمه ندارند، بهترین کاربرد را دارد.

۵٫ لوگوهای تصویری

لوگوهایی که به شکل نمادها  هستند به انواع لوگو های تصویری مصطلح هستند. این نوع لوگو از گرافیک‌هایی تشکیل شده است که به‌صورت بصری نام یا عملکرد برند را نشان می‌دهند. در بین انواع لوگو ها، لوگوی تصویری می‌تواند نمادها، تصاویر یا ترکیبات شکلی باشند که به‌عنوان طرحی خاص قابل‌تشخیص باشند.
لوگوی تصویری، ساده‌ترین نوع لوگوها است، زیرا در واقع تنها کاری که باید انجام داد این است که این لوگوی را با شکلی منحصربه‌فرد و مرتبط درست کرد. به‌عنوان‌مثال، توییتر دارای یک نماد پرنده و یا Dropbox دارای یک جعبه باز است.

۶٫ لوگوهای سه‌بعدی

لوگوی سه‌بعدی از ترکیب حروف و کلمه نشان داده می‌شود. ایجاد یک لوگوی سه‌بعدی شامل چند مهارت طراحی تخصصی مانند پرسپکتیو، سایه زنی، حجم‌دهی اشکال و برخی نقاط برجسته در مکان‌های مناسب است.
لوگوهای سه‌بعدی زمانی عالی به نظر می‌رسند که دارای طرح‌هایی باشند که چشم را با ابعاد سه‌بعدی جذب کنند. در عکس زیر برخی از این لوگوهای سه بعدی را می‌بینیم.

لزوم  طراحی انواع لوگو  برای کسب وکارها

امروزه هزاران کسب وکار در دنیا وجود دارد که مشغول به فعالیت هستند؛ بنابراین، باید هر کاری که لازم است انجام دهید تا باعث درخشش برندتان شود. یکی از بهترین روش‌ها برای به‌دست‌آوردن توجه افراد و البته  اعتبار برند، داشتن یک لوگوی حرفه‌ای است که با مدل کسب‌وکار شما همسو باشد.
لوگو بیان بصری یک برند و عنصر سازنده برند است. لوگوهایی که به‌خوبی طراحی می‌شوند به کسب وکار شما کمک می‌کنند تا در میان پایگاه مشتریان متمایز شوند. همچنین ازآنجایی‌که ۷۵ درصد مردم یک برند را با لوگوی آن می‌شناسند؛ در نتیجه، طراحی انواع  لوگو  برای دستیابی به رشد و موفقیت بسیار مهم است.
حال که به اهمیت طراحی انواع لوگو برای رشد کسب‌وکارها پی برده‌اید، وقت آن رسیده که طراحی آن را به افراد حرفه‌ای واگذار کنید. شما می‌توانید طراحی انواع لوگوی خود را به مجموعه دکتر ویز بسپارید!

سوالات متداول

موفق‌ترین لوگوها برای کدام شرکت‌هاست؟
لوگوی شرکت Apple، MC Donald ، فروشگاه اینترنتی آمازون، کمپانی LG و Gillette از معروف‌ترین و بهترین لوگوها هستند.

چه عواملی در طراحی یک لوگوی حرفه‌ای مؤثر است؟
برخی از عواملی مانند ماندگاری در ذهن و سادگی از مهم‌ترین عوامل در طراحی یک لوگوی حرفه‌ای است.

منبع :
حتما بخوانید : ساختار محتوا چیست؟
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
امکان ها مجله اینترنتی سرگرمی متافیزیک ساخت وبلاگ صداقت موتور جستجو توسعه فردی