عمومی

سبک ارائه درخشان تیم کوک تقریباً 1 ساده است چیز: کمتر تیم کوک

سبک ارائه درخشان تیم کوک تقریباً ۱ ساده است
چیز: کمتر تیم کوک

تیم کوک مدیر عامل با ارزش ترین شرکت جهان. آن شرکت – اپل – تا حد زیادی به دلیل یک چیز بسیار ارزشمند شد: آیفون. روز چهارشنبه، اپل جدیدترین آیفون را معرفی کرد. ، و یکی از وظایف مدیر عامل شرکت سازنده آیفون این است که شما روی صحنه می روید و در مورد همه ویژگی های جدید عالی و دلایلی که کسی باید یکی را بخرد.

به جز، اگر شما یکی از میلیون‌ها نفری هستید که رویداد اپل آیفون را در روز چهارشنبه تماشا کرده‌اند، ممکن است متوجه چیز جالبی شده باشید – این بیشتر کارها را کوک انجام نمی‌دهد. صحبت کردن. از ۹۳ دقیقه ارائه، کوک کمتر از ۱۰ دقیقه را ارائه کرد. به جای او ۱۳ نفر دیگر بودند که بیش از نیمی از آنها زن بودند.

وظیفه کوک در واقع نوعی میزبان است که کل ارائه را به هم پیوند می دهد. او در واقع چیز زیادی ارائه نمی دهد. در عوض، او به طور کلی در مورد عالی بودن همه چیز صحبت می کند و سپس آن را به یک مدیر محصول یا مدیر اجرایی می دهد تا در مورد محصولات صحبت کند.

شوخی به نام استارباکس در حالی که او جهان را با محصولی که به محبوب ترین محصول تاریخ تبدیل می شود معرفی می کند. این جابز بود که یک سال بعد، “نازک ترین نوت بوک جهان” از پاکت مانیل بیرون آمده است.

زمانی که جابز مدیرعامل اپل بود، مجموعه ارائه کننده. به نظر می رسد کوک نقش خود را متفاوت می بیند، و این چیز بسیار خوبی است. در اینجا سه ​​دلیل وجود دارد که چرا کمتر تیم کوک برای اپل اهمیت دارد و چرا هر کسب و کاری باید به آن توجه کند:

۱٫ به تیم خود اعتماد کنید

اگرچه آشکارا چهره عمومی اپل است، کوک این نقش را متفاوت از جابز می پوشد. مردم کوک را با طراحی و حس محصولات آن طور که با بنیانگذار نمادین اپل انجام دادند، مرتبط نمی دانند. در واقع، بزرگترین انتقاد از کوک این است که او «مرد محصول نیست».

اما از بسیاری جهات، این چیز خوبی است. مطمئناً سرعت اپل را کاهش نداده است. کوک اطراف خود را با افراد بسیار توانمندی احاطه کرده است که می‌توانند داستان محصولاتی را که اپل تولید می‌کند، به گونه‌ای تعریف کنند که او نمی‌توانست – حداقل، نه آنقدر معتبر. این واقعیت که او مایل است زمان زیادی را به تیمش واگذار کند، نشان می دهد که او برای گفتن این داستان به آنها اعتماد دارد.

۲٫ نیمکت بسازید

نقش دیگر هر مدیر عاملی این است که افراد را بالا ببرد و به آنها فرصتی برای برتری بدهد. فرصت‌های بزرگ‌تری نسبت به ارائه در یکی از سخنرانی‌های اصلی اپل، که بزرگترین رویدادهای محصولات فناوری هستند، وجود دارد. حتی نزدیک هم نیست.

هر بار که به کسی فرصت انجام کار بزرگی می‌دهید، در حال ساختن او هستید — که به این معنی است که شما در حال ساختن به آینده شرکت خود هستید. دادن این فرصت به افراد برای پیشرفت و صحبت در مورد چیزهایی که مسئول ساختن آنها هستند، به آنها مالکیت و مسئولیت می دهد. همچنین به اپل کمک می کند تا چیزی فراتر از رهبر خود باشد، چیزی که وقتی در نظر بگیرید کوک اخیراً گفته است که انتظار ندارد ده سال آینده مدیرعامل شود، اهمیت دارد.

در نهایت، اشتراک گذاری کانون توجه — یا در این مورد، صحنه — یکی از قدرتمندترین هاست. ابزارهایی که به عنوان یک رهبر در اختیار دارید. بهترین بخش این است که اگرچه تقریباً هیچ هزینه ای برای شما ندارد، بازده آن سرمایه باورنکردنی است. رویداد آیفون، به‌ویژه، پرمخاطب‌ترین اعلامیه محصول هر سال است. در زمانی که من این مطلب را می نویسم، بیش از ۲۳ میلیون نفر سخنرانی کلیدی چهارشنبه را در YouTubeتماشا کرده اند. >

کوک برای داشتن مخاطب نیازی به نورافکن ندارد. او مدیر عامل بزرگترین شرکت جهان است – اگر روی صحنه بلند شود، مردم گوش خواهند کرد. او با تاباندن نور به تیمش، این نور را به آنها گسترش می‌دهد و به آنها اجازه می‌دهد تا در جشن آنچه شرکت ساخته است سهیم شوند.

من کوک را در حالی که پس از مراسم از میان قسمتی برای اعضای مطبوعات عبور می کرد تماشا کردم. هر بار که او به یکی از کارمندان اپل که در حین سخنرانی ارائه می کرد نزدیک می شد، مطمئناً به آنها تبریک می گفت.

بسیاری از رهبران می‌ترسند در کانون توجه قرار گیرند، زیرا یا می‌ترسند ارتباط خود را از دست بدهند، یا می‌ترسند تحت الشعاع قرار گرفتن خودشان من نمی توانم نمونه ای بهتر از یک نقص رهبری مهلک فکر کنم. از سوی دیگر، به نظر می رسد کوک مایل است تا آنجا که ممکن است آن را به اشتراک بگذارد، و این بهترین قانون ارائه از همه است.

نظرات بیان شده در اینجا توسط ستون نویسان Inc.com متعلق به خودشان است، نه نظرات Inc.com.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
امکان ها مجله اینترنتی سرگرمی متافیزیک ساخت وبلاگ صداقت موتور جستجو توسعه فردی