خبر

تحلیل بورس؛ موانع بازگشت بورس به روند پایدار

تحلیل بورس؛ موانع بازگشت بورس به روند پایدار

359424 333 - تحلیل بورس؛ موانع بازگشت بورس به روند پایدار

اقتصاد۲۴– معاملات بورس در پنجمین روز هفته در حالی به پایان رسید که شاخص کل بورس تهران با ثبت افت حدود ۱۰هزار واحدی در محدوده یک میلیون و ۵۶۴هزار واحد قرار گرفت و شاخص هم وزن و شاخص فرابورس به ترتیب ۹۹۹واحد و ۱۳۲واحد افت داشتند. به طور کلی بیش از پنج میلیارد برگه سهام در میان معامله‌گران امروز دست به دست شد.

مسعود میرزاباقری، کارشناس و فعال بازار سرمایه روند بورس را بررسی کرد و گفت: بورس در هفته‌ای که گذشت معاملات پرتلاطمی را تجربه کرد. به طوری که اغلب فعالان بازار انتظار داشتند بعد از هجوم نسبتا زیاد سرمایه در بازار طلا و همچنین صندوق‌های طلایی، بازار سهام نیز خود را با نرخ دلار بازار آزاد وقف دهد.

وی ادامه داد: در ابتدای هفته بازار سهام معاملات پررونقی را تجربه کرد، اما در دو روز پایانی هفته روندی کم‌رمق و رنجی در بازار شکل گرفت.


بیشتر بخوانید: هفته سبز بورس، سرخ تمام شد


این کارشناس بازار سرمایه تشریح کرد: بیشترین تزریق پول حقوقی به بورس و فرابورس در سه گروه «فلزات اساسی»، «بانک‌ها و مؤسسات اعتباری» و «محصولات شیمیایی» رقم خورد در حالی که برآیند معاملات گروه‌های «انبوه‌سازی، املاک و مستغلات» و «عرضه برق، گاز، بخار و آب گرم» به نفع حقیقی‌ها تمام شد.

وی بیان کرد: به نظر می‌رسد بورس در حال حاضر منتظر گزارش عملکرد پالایشی‌ها بوده و از طرفی در انتظار مشخص شدن وضعیت خودرو و خساپا است تا روند مشخصی پیدا کند.

میرزاباقری در پایان خاطر نشان کرد: تحت چنین شرایطی انتظار می‌رود بورس در هفته آینده با بازگشت خریداران به بازار همراه شده و روز‌های سبز و متعادلی را داشته باشد.

منبع: اقتصاد آنلاین

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
امکان ها مجله اینترنتی سرگرمی متافیزیک ساخت وبلاگ صداقت موتور جستجو توسعه فردی