عمومی

اهدافی مانند گوگل تعیین کنید: چرا OKR ها از سایر اهداف تعیین شده پیشی می گیرند روش ها برای کارآفرینان

اهدافی مانند گوگل تعیین کنید: چرا OKR ها از سایر اهداف تعیین شده پیشی می گیرند
روش ها برای کارآفرینان

اریک کروس، یک سازمان کارآفرینان (EO) عضو در بوستون، بنیانگذار و مدیر عامل شرکت Crews & co، یک شرکت مشاوره مدیریتی که به کسب و کارهای هفت رقمی آماده برای اولویت بندی کمک می کند. ابزارهای مناسب برای افزایش درآمد، سودآوری و ارزش فروش. ما از اریک خواستیم که روش تعیین هدف مورد نظر خود را به اشتراک بگذارد.

من در ۳۰+ سال اهداف زیادی تعیین کرده ام. به عنوان یک کارآفرین و در حالی که به بسیاری از آنها دست یافته ام، شکست های زیادی را نیز متحمل شده ام.

تعیین هدف با گذشت زمان بهبود می یابد. و تمرین کنید. اما نکته شماره ۱ که به طور مداوم به من کمک کرده تا در تعیین و دستیابی به اهداف بهتر باشم، استفاده از چارچوب مناسب است.

< مانند بسیاری از کارآفرینان، من با S.M.A.R.T آشنا هستم. چارچوب (ویژه، قابل اندازه گیری، قابل دستیابی، واقع بینانه، مرتبط با زمان) برای هدف گذاری. من همچنین از روش Rocks استفاده کرده ام. اما تا زمانی که کسی نسخه‌ای از Measure What Matters* جان دور را به من داد، کشف کردم بهترین روش هدف گذاری که من تا به حال با آن روبرو شده ام: OKRs.

OKRs–اهداف و نتایج کلیدی–چگونگی را تغییر داده اند. من تجارت می کنم. شرکت مشاوره من از آنها با بیش از ۱۰۰ شرکت استفاده کرده است. و بدون شک می توانم به شما بگویم که این سیستم کار می کند. من مطمئن هستم که آنها نیز می توانند به شما کمک کنند.

*درس سریع تاریخ: Doerr توسط نابغه ای به نام آموزش داده شد. اندی گروو، و او به گروو برای توسعه OKR ها اعتبار می دهد. اما Doerr این سیستم را به ویژه در میان شرکت‌های فناوری که به سرعت در حال رشد بودند، محبوب کرد. دو نفر از اولین پذیرندگان OKR ها؟ لری پیج و سرگی برین: بنیانگذاران Google.

چگونه یک OKR بنویسیم

یک OKR با املای هدف و چندین نتیجه کلیدی ساختار یافته است. وقتی یک OKR را می خوانید، به نظر می رسد: “هدف ما XXXX است، همانطور که با این نتایج کلیدی اندازه گیری می شود: yyy و zzzz.”

هدف: افزایش دید ما برای مشتریان هدف

  • سه وبینار برای سازمان های تجاری برگزار کنید
  • ۵۰ مشتری هدف را به لیست ایمیل خود اضافه کنید
  • با ۱۰۰ هدف جدید در لینکدین ارتباط برقرار کنید
  • محتوای مرتبط را دو بار در هفته در LinkedIn به اشتراک بگذارید

هدف “افزایش دید ما برای مشتریان هدف” است و نتایج کلیدی چهار نقطه زیر است.

هدف اصلی ترین چیزی است که می خواهید به آن برسید. یک هدف همیشه قابل اندازه گیری نیست، اما اشکالی ندارد. مهمتر این است که هدف برای سازمان شما معنادار باشد. نتایج کلیدی معیارهایی هستند که برای پیگیری اینکه آیا به هدف خود رسیده اید یا خیر استفاده می کنید. نتایج کلیدی  قابل اندازه گیری هستند — آنها نقاط عطفی هستند که برای ارزیابی پیشرفت خود استفاده می کنید.

در حالی که این ساختار ممکن است تفاوت چندانی با روش های دیگر نداشته باشد، من می توانم از نزدیک به شما بگویم که افکت ها قدرتمند هستند. OKR ها ذاتا برای توسعه سازمان شما طراحی شده اند. زدن ۸۰ درصد از یک هدف بسیار جاه طلبانه به مراتب بهتر از دستیابی به ۱۰۰ درصد یک هدف ایمن است.

زمانی که به دنبال این هستید. به سرعت مقیاس کنید، این درایو برای فشار دادن کمی بیشتر می تواند تفاوت ایجاد کند.

۶ دلیل برای استفاده از OKR

روش OKR چیزهای بیشتری از آنچه می‌توانم در اینجا پوشش دهم وجود دارد (برای بررسی عمیق‌تر، اندازه‌گیری آنچه مهم است را بخوانید). زمانی که OKR ها به طور کامل اجرا شوند، چندین مزیت مهم دارند:

۱٫ تمرکز کنید. OKRها تیم‌های رهبری را تشویق می‌کنند تا اولویت‌های درست را برای سازمان شناسایی کنند. ترکیب OKR تیم ما را مجبور کرده است که مطمئن شود اهداف ما S.M.A.R.T هستند. بلکه مرتبط است. این عالی است که کادر دستیابی به یک هدف را علامت بزنید، اما فقط در صورتی که انجام این کار شما را به چشم انداز تصویر بزرگ خود نزدیکتر کند.

۲٫ هم ترازی. OKR ها همسویی را در سراسر سازمان ایجاد می کنند. این سیستم برای استفاده در هر سطحی از شرکت طراحی شده است و کاربرپسندترین سیستم برای تراز کردن کل یک سازمان از بالا به پایین است. این روش دموکراتیک تر از روش های دیگر نیز هست. در نهایت، نیمی از OKR های شما باید از بالا به پایین (توسط رهبری ارشد) و نیمی از پایین به بالا (توسط بخش های فردی یا کارمندان خط مقدم) تنظیم شوند. این همسویی تضمین می‌کند که همه سهم خود را برای دستیابی به اهداف کلان تجاری انجام دهند.

۳٫ تعهد. OKRها رهبری و تیم های مدیریتی را در تخصیص منابع راهنمایی می کنند. هنگامی که همه در جهت دستیابی به اهداف بزرگ تر همسو شدند، مشخص می شود که در کجا به زمان، ابزار یا کارمندان بیشتری نیاز است. OKR کمک می کند تا اطمینان حاصل شود که منابع مناسب برای تمرکز بر اولویت های اصلی قرار داده شده است.

۴٫ انعطاف‌پذیری. OKR فضایی را برای تفکر خلاقانه و تصویری بزرگ فراهم می‌کند. یک هدف همیشه لازم نیست مشخص باشد و به شما امکان می دهد اهداف مهم اما کمی کمتر ملموس را تعیین کنید. از سوی دیگر، نتایج کلیدی ملموس هستند، به این معنی که تیم شما همچنان در قبال کسب نتایج واقعی مسئول است.

۵ . کشش. OKRها شرکت‌ها را وادار می‌کنند تا فراتر از توانایی‌های فعلی توسعه یابند. آنها با اتخاذ یک “ذهنیت ۸۰%” و تشویق به شکست و تکرار، تیم ها را به تعیین اهداف بلندپروازانه تشویق می کنند. در نتیجه، کارکنان به جای تعیین اهدافی که مطمئن هستند می توانند به آنها برسند، احساس راحتی بیشتری می کنند.

۶٫ ردیابی. OKR ها برای رهبری ارشد و سایر ذینفعان دید ایجاد می کنند. این روش در کل سازمان شفاف است. هر کارمندی می داند که هر کارمند دیگری روی چه چیزی کار می کند – و چقدر پیشرفت می کند. سرمایه‌گذارانی مانند شرکت‌های سهام خصوصی به همین دلیل، مانند تیم‌های رهبری، OKR را دوست دارند.

OKRها به تیم ها کمک می کنند در زمان کمتر نتایج بهتری بگیرند و در عین حال شفافیت و مسئولیت پذیری را بهبود می بخشند. و با ارائه فرصتی برای رویاهای بزرگتر و چرخش برای حصارها، OKRها کار روی اهداف را بسیار سرگرم کننده تر می کنند.

نظرات بیان شده در اینجا توسط ستون نویسان Inc.com متعلق به خودشان است، نه نظرات Inc.com.

منبع :
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
امکان ها مجله اینترنتی سرگرمی متافیزیک ساخت وبلاگ صداقت موتور جستجو توسعه فردی