عمومی

راز ضد شهودی برای یک شغل بسیار موفق از پیتر تیل و ایلان ماسک

راز ضد شهودی برای یک شغل بسیار موفق
از پیتر تیل و ایلان ماسک

چه شرکتی را اداره می‌کنید یا تازه شروع به کار کرده‌اید، چه اقداماتی باید انجام دهید تا احتمال آن را افزایش دهید. رویاهای کسب و کار بزرگ شما به واقعیت تبدیل می شود؟ مشاوره کم وجود ندارد، اما احتمالا بهترین شرط شما این است که ببینید چه چیزی برای کسانی که به آنچه شما امیدوارید دست یافته اند، موثر بوده است.

و تعداد کمی از پیتر تیل و ایلون ماسک.

هر دو نفر در تأسیس PayPal شرکت داشتند و هر دو از ثروتی که به دست آوردند برای شروع یک سری از شرکت های موفق بر اساس گزارش ها، آنها به شدت افراد مختلف (که به طور خاص همدیگر را دوست ندارند)، اما یکی از کارمندان اولیه PayPal که با هر دو ادعا کار می کرد، حداقل یک رویکرد اساسی برای کار را در ابتدای حرفه خود داشت.

اگر می خواهید راه ماسک و تیل را دنبال کنید، تمرکز را فراموش کنید. هر دو بنیانگذار از تمرین کنندگان بزرگ رویکرد پورتفولیو به کار بودند.

درسی از روزهای اولیه PayPal: تمرکز بیش از حد ارزیابی شده است.

جیسون پورتنوی کار خود را به عنوان کارمند شماره ۳۴ در پی پال آغاز کرد. او از آن زمان به عنوان یک مدیر اجرایی و سرمایه‌گذار استارت‌آپ به حرفه‌ای طولانی ادامه داد، اما کنسرت اولیه‌اش در پی پال به او موقعیت ایده‌آلی برای مشاهده برخی از بزرگ‌ترین نام‌های کسب‌وکار در زمانی که تازه شروع به کار کرده بودند، داد. در جریان مذاکره طولانی با تیم فریس برای پادکست او (نوک کلاه به Business Insider)، پورتنوی آنچه را که دید، توصیف کرد.

“یکی از بزرگترین چیزهایی که متوجه شدم، رک و پوست کنده با پیتر، قطعا با رید [هافمن، لینکدین آینده یکی از بنیانگذاران] و با الون در طول زمان، این است که آنها هرگز فقط یک کار را در یک زمان انجام نمی‌دادند.» او توضیح می‌دهد. به عنوان مثال، تیل در حین کار بر روی پی پال، یک صندوق تامینی را اداره می کرد. ماسک که ریاست تسلا و اسپیس ایکس را بر عهده دارد و در وسط تلاشی کثیف برای خرید توییتر، واضح است که هنوز این رویکرد را دنبال می کند.

در آن زمان برای پورتنوی غیرقابل تصور به نظر می رسید — “من منطقی فکر می کردم، “اوه، شما این کار را انجام می دهید. شما روی این کار تمرکز می کنید و این کار را انجام می دهید.

“من احساس می کنم آنها از انجام این کار سود زیادی به دست آوردند زیرا در معرض ایده های مختلف، یا حل مشکلات مختلف، یا ملاقات با افراد مختلف. فقط همه این چیزها وجود داشت که آنها با آنها تعامل داشتند. و سپس آن ها را با خود باز می گردانند.”

شروع فقط یک کسب و کار بسیار دشوار است. چرا می خواهید توجه و زمان خود را تقسیم کنید؟ مطمئنا، ماسک و تیل ممکن است ذخایر مافوق بشری اراده و انرژی داشته باشند که بسیاری از ما هرگز نمی‌توانیم آن‌ها را جمع آوری کنیم، اما پورتنوی خاطرنشان می‌کند که اگر بتوانید چندین توپ را در هوا نگه دارید، پروژه‌های مختلف تمایل به بارور شدن دارند. ارتباطات و ایده‌ها به جلو و عقب جریان پیدا می‌کنند که منجر به پیشرفت‌هایی می‌شود که بازی را تغییر می‌دهند.

تنها نابغه های دیوانه نیستند که این رویکرد را توصیه می کنند.

توصیه برای کاهش اهمیت تمرکز در سال‌های اولیه حرفه‌تان ممکن است غیرمعمول به نظر برسد (یا فقط برای نابغه های قهرمان/دیوانه)، اما در واقع تعداد شگفت انگیزی از رهبران کسب و کار توصیه های مشابهی را ارائه کرده اند.

به عنوان مثال، استیو جابز اصرار داشت که یکی از کلیدهای هوش بالا همه چیزخوار بودن فکری بود. جابز در یک کتاب کلاسیک در سال ۱۹۸۲ اصرار داشت: «بسیاری از [معنی باهوش بودن] توانایی کوچک‌نمایی است، مثل اینکه در یک شهر هستید و می‌توانید از طبقه ۸۰ به پایین شهر به همه چیز نگاه کنید». صحبت.

توسعه این توانایی نه به تمرکز، بلکه به تجربیات گوناگون نیاز دارد. “شما مجبور نیستید مانند دیگران تجربیات مشابهی داشته باشید، وگرنه همان ارتباطات را ایجاد خواهید کرد و نوآور نخواهید بود. ممکن است بخواهید به پاریس بروید و برای چند نفر شاعر باشید. سال‌ها. یا ممکن است بخواهید به یک کشور جهان سوم بروید – من به شدت توصیه می‌کنم که عاشق دو نفر در یک زمان باشید. والت دیزنی LSD مصرف کرده است.”

در این مرحله احتمالاً اعتراض دارید که جابز به وضوح یک نابغه عجیب و غریب دیگر است و نه کسی که نمونه اش بیشتر است. مردم باید دنبال کنند ممکن است در آنجا نکته ای داشته باشید. اما این فقط شخصیت‌های ماسک‌مانند و جابز نیستند که بر ارزش طیف وسیعی از تجربیات در اوایل کار شما تأکید می‌کنند. همچنین این تجربیات نیازی به داروهای روانگردان یا چندین شغل تمام وقت ندارند.

زمانی که LinkedIn از اعضای پلتفرم درخواست بهترین توصیه شغلی برای جوانان، متخصصان از همه اقشار جامعه استرس دارند که منتظر راه یا ایده عالی نباشند. تمرکز بر. در عوض، فقط با چیزها شروع کنید. ممکن است چیز اشتباهی باشد، و مجبور شوید چندین بار مسیر را تغییر دهید، اما بهترین راه برای یادگیری از روی تجربه است — و هرچه تجربیات متنوع و بیشتری داشته باشید، بهتر است (هر چند واضح است که راهی برای این کار وجود دارد. توصیه خیلی دور).

این اساساً نسخه‌ای ساده‌تر از رویکرد ماسک، جابز و تیل است. گاهی تمرکز ضروری است. جابز بعداً به خاطر تمرکز وسواسی بر محصول خود شناخته شد و ماسک خوابید در کف کارخانه برای کار شبانه روزی زمانی که تسلا در مشکل بود. اما هنگامی که به دنبال مسیر خود یا ایده بزرگ بعدی خود هستید، داشتن چندین توپ در هوا ممکن است آنقدر که به نظر می رسد دیوانه کننده نباشد.

برای من و شما، احتمالاً به معنای اداره یک صندوق تامینی نیست و یک استارت‌آپ موفق جهانی، یا تلاش برای استعمار مریخ و تسریع گذار به انرژی پاک‌تر. ممکن است به معنای حفظ فشارهای جانبی باشد، پروژه اشتیاق، یک تعهد داوطلبانه، یک میل به سفر، یا یک سرگرمی همراه با برنامه های شغلی اصلی ما. حتی این نسخه ساده تر از خودداری از تمرکز فوایدی دارد. هر یک از این «حواس‌پرتی‌ها» یک آزمایش و تجربه یادگیری است که شما را باهوش‌تر می‌کند و احتمال موفقیت شما را بیشتر می‌کند.

نظراتی که در اینجا توسط ستون نویسان Inc.com بیان شده است، نظرات آنهاست. متعلق به شرکت Inc.com نیست.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
امکان ها مجله اینترنتی سرگرمی متافیزیک ساخت وبلاگ صداقت موتور جستجو توسعه فردی