خبر

آهن اسفنجی بیشترین رشد تولید را ثبت کرد

آهن اسفنجی بیشترین رشد تولید را ثبت کرد

به گزارش بازار، طبق آمار انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران از ابتدای سال جاری تا پایان دی ماه تولید آهن اسفنجی بیشترین رشد تولید را نسبت به ۱۰ ماهه ابتدایی سال گذشته داشته است؛ طی این مدت بالغ بر ۳۰ میلیون تن آهن اسفنجی تولید شده که نسبت به ۲۷ میلیون و ۵۱۹ هزار تن تولیدی در مدت مدت مشابه سال ۱۴۰۱ رشد ۹.۱ درصدی را نشان می‌دهد.

پس از آن در ۱۰ ماهه ابتدایی سال جاری، ۴۸ میلیون و ۸۵۳ هزار تن گندله سنگ‌آهن تولید شده که حدود ۳۴۷۸ هزار تن بیش از میزان تولید آن در مجموع ۱۰ ماهه سال گذشته (۴۵ میلیون و ۳۷۵ هزار تن) است و رشد ۷.۷ درصدی را ثبت کرده است.

در مدت مذکور سال جاری در مجموع ۲۷ میلیون و ۹۵ هزار تن فولاد میانی تولید شده که نسبت به ۲۵ میلیون و ۷۵۵ هزار تن تولیدی در ۱۰ ماهه سال گذشته، پنج درصد بیشتر شده است.

از ابتدای سال جاری تا پایان دی ماه حدود هفت میلیون و ۵۸۶ هزار تن مقاطع تخت فولادی تولید شده که ۰.۱ درصد (معادل ۷۰۰۰ تن) بیشتر از میزان تولید آن (هفت میلیون و ۵۷۹ هزار تن) در مدت مشابه سال گذشته است.

در جزئیات این مقاطع، تولید ورق گرم ۱.۴ درصد و ورق سرد ۲.۸ درصد نسبت به سال گذشته کمتر شده، اما میزان تولید ورق پوششدار با رشد ۱۲ درصدی تولید، این کاهش تولید ورق گرم و سرد را جبران کرده و در نتیجه مجموع کل مقاطع تخت فولادی ۰.۱ درصد رشد تولید را ثبت کرده است.

طبق آمار میزان تولید محصولات فولادی در مدت مذکور سال جاری، ۰.۳ درصد کمتر از میزان تولید آن در مدت مشابه سال گذشته است. از ابتدای سال ۱۴۰۱ تا پایان دی ماه، ۱۸ میلیون و ۲۸۸ هزار تن محصولات فولادی در کشور تولید شده بود که این رقم در مدت مشابه سال جاری به ۱۸ میلیون و ۲۲۵ هزار تن رسیده است.

همچنین در ۱۰ ماهه نخست امسال تولید مقاطع طویل فولادی نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۰.۷ درصد کاهش داشته است؛ بر این اساس کاهش تولید در مقاطع طویل فولادی و محصولات فولادی، زیر یک درصد است و چندان قابل توجه نیست.

تولید مقاطع طویل فولادی ۱۰ میلیون و ۶۳۹ هزار تن در مجموع ۱۰ ماهه امسال ثبت شده است؛ این درحالیست که در مدت مشابه سال گذشته ۱۰ میلیون و ۷۰۹ هزار تن مقاطع طویل فولادی در کشور به تولید رسیده بود.

در جزئیات این مقاطع، با رشد ۸.۵ درصدی یک میلیون و ۱۳۴ هزار تن تیرآهن، با رشد چهار درصدی ۷۲۲ هزارتن نبشی، ناودانی و… و البته با افت ۲.۱ درصدی هشت میلیون و۷۸۳ هزار تن میلگرد در ۱۰ ماهه سال جاری تولید شده است.

منبع :
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
امکان ها مجله اینترنتی سرگرمی متافیزیک ساخت وبلاگ صداقت موتور جستجو توسعه فردی