خبر

وزیر صمت قیمت گذاری دستوری لاستیک را حذف کند

وزیر صمت قیمت گذاری دستوری لاستیک را حذف کند

بازار؛ گروه خودرو: انجمن صنفی کارفرمایی زنجیره ارزش لاستیک کشور، صبح امروز طی نامه ای به وزیر صمت اقدام به طرح مشکلات صنعت تایر کرده است. چرا که در شرایط فعلی اقتصادی کشور بنابه گفته مصطفی تنها، سخنگوی این انجمن صنفی صنعت تایر سالانه ۳۰۰ میلیون دلار نیاز ارزی دارد، از بهمن ماه سال گذشته تا ابتدای خردادماه سال جاری فقط ۳ میلیون دلار از حجم ارزی مذکور جهت خرید مواداولیه تامین شده است. اگر تامین ارز و قیمت گذاری دستوری برای این صنعت تداوم یابد، بازار تایر کشور با مشکلات عدیده مواجه خواهد شد، در ادامه به بررسی مختصر نامه انجمن صنفی تایر خواهیم پرداخت:

gif;base64,R0lGODlhAQABAAAAACH5BAEKAAEALAAAAAABAAEAAAICTAEAOw== - وزیر صمت قیمت گذاری دستوری لاستیک را حذف کند

ساماندهی وضعیت خودرو را به اهلش واگذار کنید، باتوجه به وجود منوچهر منطقی در وزارت صمت، بهترین گزینه برای دخالت بیشتر و سازماندهی به این وضعیت نابسامان است

ساماندهی وضعیت خودرو با حضور منطقی

محمدرضا گنجی، رئیس هیئت مدیره انجمن صنفی کارفرمایی زنجیره ارزش لاستیک کشور در ابتدای نامه ای خود به عباس علی آبادی وزیر صمت اعلام کرده است؛ ضمن استفاده از بدنه خبره کارشناسی وزارت صمت، ساماندهی وضعیت خودرو را به اهلش واگذار کنید، باتوجه به وجود منوچهر منطقی در وزارت صمت، بهترین گزینه برای دخالت بیشتر و سازماندهی به این وضعیت نابسامان است.

156161 - وزیر صمت قیمت گذاری دستوری لاستیک را حذف کند

وعده خود در روز اخذ رای اعتماد از مجلس شورای اسلامی را در راس دستورات خود قرار داده و تولید کننده و سازمان حمایت را به تعین قیمت با حداقل ۱۷ درصد سود مجاز فرمایید

قیمت گذاری دستوری را حذف کنید

گنجی در بخش دیگر از نامه خود به وزیر صمت اظهار داشت: قول خود در خصوص قیمت گذاری دستوری را فراموش نکرده و بفرمایید در باب سازمان حمایت از مصرف کننده و تولید کننده تصمیم اساسی گرفته و قیمت گذاری دستوری را ملغی کنید. چرا که قیمت گذاری دستوری بلای جان تولید کننده و مصرف کننده است. با این شرایط تولید کنندگان تاب و توان زیان را ندارند، یکی از مهم ترین این تولیدات تایر کامیون، سواری، وانت و اتوبوس است که با وجود قیمت تمام شده هر کیلو حدود ۱۲۰ هزار تومان به اجبار به قیمت هر کیلو ۸۴ هزار تومان به فروش می رسد. وعده خود در روز اخذ رای اعتماد از مجلس شورای اسلامی را در راس دستورات خود قرار داده و تولید کننده و سازمان حمایت را به تعین قیمت با حداقل ۱۷ درصد سود مجاز فرمایید.

افزایش فاصله قیمت تایر از کارخانه تا بازار

شیوه های قیمت گذاری دستوری در بازار خودرو منجربه افزایش قیمت خودرو از بازار تا کارخانه شده است. اشتباه قیمت گذاری دستوری به صنعت تایر نیز سرایت کرده و منجربه افزایش ۵۰ درصدی تایر از بازار تا کارخانه در سال جاری شده است. البته که این افزایش قیمت فقط به جیب سودجویان سرازیر می شود و تولیدکنندگان در شرایط اقتصادی فعلی با فشار عدیده مواجه هستند. تایر یکی از قطعات مصرفی مهم در خودرو است که پاشنه آشیل صنعت حمل و نقل عمومی نیز شناخته می شود، در صورتی که وضعیت قیمت گذاری دستوری برای لاستیک در کشور حل نشود، در ادامه سال شاید باید منتظر چالش های فراوان در بازار بود.

منبع :
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
امکان ها مجله اینترنتی سرگرمی متافیزیک ساخت وبلاگ صداقت موتور جستجو توسعه فردی