هتل و مراکز اقامتی

در بسته های خدماتی تور و مسافرت چه مواردی وجود دارند؟

بسته های خدماتی  تور و مسافرت 

آبرند: مجله اینترنتی تخصصی صنایع و کسب و کار ایران: از نیمه­ ی دوم قرن بیستم به پس صنعت گردشگری دستخوش تغییرات بسیاری شد و سرزمین های بسیاری به عنوان مقاصد جدید گردشگری معرفی شدند و رفته رفته مفهوم تور و مسافرت شکل تازه ای به خود گرفت.

در بسته های خدماتی  تور و مسافرت چه مواردی وجود دارند؟

6 1 - در بسته های خدماتی تور و مسافرت چه مواردی وجود دارند؟

اگر شما نیز از جمله افرادی هستید که علاقه مند به صنعت گردشگری است، احتمالا  اصطلاحاتی مانند تور و مسافرت، تور لیدر، بسته­ ی سفر و… بارها و بارها به گوشتان خورده است. اما به راستی هر یک از این اصطلاحات به صورت تخصصی به چه معنا هستند و چه کاربردی دارند؟ از نیمه­ی دوم قرن بیستم به پس صنعت گردشگری دستخوش تغییرات بسیاری شد و سرزمین های بسیاری به عنوان مقاصد جدید گردشگری معرفی شدند و رفته رفته مفهوم تور و مسافرت، شکل تازه ای به خود گرفت.

تور در اصطلاح به معنی گشت و سیاحت به کار می رود و به طور کلی تور و مسافرت مجموعه­ ی عناصری از جمله اقامت، حمل و نقل، خوراک، بسته های تفریحی و … می باشد. از این رو در چارچوب همین مجموعه فعالیت های روزانه­ در سفر، مسیر و … طراحی می شود.

بسته­ ی سفر در مفهوم تور و مسافرت به چه عناصری گفته می شود؟

  • حمل و نقل: منظور از حمل و نقل در بسته های مسافرتی حمل و نقل هوایی، ریلی، دریایی یا جاده­ای است. با توجه به امکانات و شرایط پکیج های سفر و تقاضای مشتریان انواع مختلفی از اسباب حمل و نقل پیشنهاد می شود.
  • اقامت: اقامت در بسته­ ی سفر شامل اسکان گردشگران در انواع مختلفی از مجتمع های اقامتی از جمله هتل، متل، مهمان سرا، کمپ ها، اردوگاه ها، خوابگاه های دانشجویی و … می باشد.
  • خوراک: غذا و خوراکدر تور و مسافرت، می‌تواند خدمات مختلفی از جمله رستوران‌های مدرن، سنتی،  متعارف،  سلف سرویس‌ها، رستوران‌های غذای سریع، کافی‌شاپ‌ها و … را شامل شود.
  • گشت: شامل خدمات بازدید ازجاذبه‌های گردشگری مقصد و کسب آگاهی در مورد آن‌ها می باشد. این جاذبه‌ها به طور عمده فرهنگی، تاریخی، قومی، طبیعی و  … هستند.
  • خرید: خرید یک عنصر جداناپذیر در سفر محسوب می شود. در پکیج تور و مسافرت معمولا بازدید از مراکز خریداز جاذبه ‌ها تفکیک می‌شود.

بیشتر بخوانید: نکات مهم در هنگام اقامت در هتل

بیشتر بخوانید: معرفی رشته مهندسی پزشکی

امیدواریم مطلب در بسته های خدماتی تور و مسافرت چه مواردی وجود دارند؟ مفید بوده باشد لطفا نظرات خود را در قسمت نظرات با دیگر کاربران آبرند به اشتراک بگذارید.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
امکان ها مجله اینترنتی سرگرمی متافیزیک ساخت وبلاگ صداقت موتور جستجو توسعه فردی