عمومی

11 سوال مصاحبه که هر مدیری باید قبل از آن بپرسد استخدام کارمند

۱۱ سوال مصاحبه که هر مدیری باید قبل از آن بپرسد
استخدام کارمند

استخدام مدیران ساعت های بی شماری را صرف پرسیدن سوالات اشتباه در مصاحبه می کنند. بسیاری از این مصاحبه‌ها به عنوان پیشنهاد شغلی به کارگرانی ختم می‌شوند که در وهله اول هیچ شغلی استخدام نشده‌اند.

معمولی سوالات مصاحبه مانند «چرا باید شما را استخدام کنیم» باید به نفع سؤالات مصاحبه رفتاری که ابهامات را از بین می‌برد و به ریشه پاسخ‌هایی که مدیران به دنبال آن هستند می‌پردازد.

دلیل کارایی آن این است که مصاحبه رفتاری به عملکرد گذشته به عنوان بهترین پیش بینی کننده عملکرد آینده اشاره می کند. در اصل، اگر سؤالات رفتاری بپرسید، دیگر سؤالات فرضی نمی‌پرسید، بلکه سؤالاتی می‌پرسید که باید بر اساس واقعیت پاسخ داده شوند.

تفاوت: به جای اینکه از یک نامزد بپرسد که در یک موقعیت خاص چگونه رفتار می کند، مدیر استخدام یا مصاحبه کننده از یک نامزد شغلی می خواهد تا نحوه رفتار او را   توصیف کند.

مصاحبه کننده سؤالات و بررسی می کند (به “پوست کندن لایه ها از پیاز فکر کنید”)، جزئیات را می پرسد و اجازه نمی دهد. یک نامزد شغلی برای نظریه پردازی یا تعمیم.

این به مدیران استخدام مزیت واضحی می دهد. کاندیداها ممکن است فرصتی برای ارائه هیچ داستان آماده یا پاسخ های متنی نداشته باشند.

۱۱ سوال برای پرسیدن

اگر شرکت شما برای کارگرانی ارزش قائل است که ماهیت کارآفرینی دارند، ابتکار عمل را به عهده بگیرید و نگرش می توانید انجام دهید، در اینجا یازده سوال مصاحبه رفتاری وجود دارد که می تواند پاسخ های آشکاری را به شما بدهد و شما را در مسیر یافتن راه مناسب قرار دهد. کارمندان.

  1. درباره ایده‌ای که شروع کرده‌اید به ما بگویید که شامل همکاری با همکارانتان می‌شود که باعث بهبود کسب‌وکار می‌شود.
  2. زمانی که شروع کرده‌اید. در آخرین کارتان زمان اضافی در دسترس داشتید، روش هایی را که برای کارآمدتر کردن کار خود پیدا کردید توضیح دهید.
  3. گاهی اوقات ممکن است از شما خواسته شود که چندین کار را همزمان انجام دهید. به من بگویید که چگونه تصمیم می گیرید چه چیزی مهم است و چرا؟
  4. زمانی را به من بگویید که در یک فرآیند مشکلی را شناسایی کرده اید و چه اقداماتی برای بهبود مشکل انجام داده اید؟
  5. چه فرآیندها یا تکنیک هایی را یاد گرفته اید تا کار را آسان تر کنید یا موثرتر باشید؟ روند کشف شما چه بود و چگونه ایده خود را اجرا کردید؟
  6. یک مثال از ایده جدیدی را که در شش ماه گذشته به مدیر خود پیشنهاد کرده اید، به من بدهید. مراحلی را که برای اجرای ایده خود انجام داده اید شرح دهید.
  7. درباره زمانی به من بگویید که فراتر از انتظارات مدیر خود عمل کرده اید تا کار را انجام دهید.
  8. درباره زمانی به من بگویید که در آن زمان به من بگویید. شما یک رویکرد جدید، غیرمعمول یا متفاوت را برای رسیدگی به یک مشکل یا کار شناسایی کرده اید.
  9. یک پروژه یا ایده (نه لزوماً خودتان) را که عمدتاً به دلیل تلاش شما اجرا شده یا با موفقیت انجام شده است، توصیف کنید.
  10. وقتی در تلاش برای رسیدن به یک هدف با موانع زیادی روبرو می شوید، چه واکنشی نشان می دهید؟ چگونه بر موانع غلبه می کنید؟
  11. همه در محل کار روزهای خوب و روزهای بد دارند. وقت خود را صرف کنید و به یک روز واقعاً خوب فکر کنید و به من بگویید چرا روز خوبی بود.

وقتی پاسخ هایی را که باید در پاسخ به این سؤالات جستجو کنید، در نظر می گیرید، چندین عامل را ارزیابی می کنید: چه چیزی نامزد شما را تحریک می کند؟ محیط کاری که به نظر او برای عملکرد بالا مناسب است چیست؟ آیا محیط کار با نیازهای نامزد شغلی شما برای به دست گرفتن ابتکار عمل و شروع کار سازگار است؟

در بیشتر موارد ، می خواهید به آن نشانه های انگیزشی گوش دهید که به شما می گویند نامزد شغل کمک به دیگران، ایجاد چیزی، به پایان رساندن کاری، انجام هر کاری که برای موفقیت لازم است و بهتر کردن تیم است.

نظرات بیان شده در اینجا توسط ستون نویسان Inc.com متعلق به خود آنها است، نه نظرات Inc.com.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
امکان ها مجله اینترنتی سرگرمی متافیزیک ساخت وبلاگ صداقت موتور جستجو توسعه فردی